Sockeravgiftning, någon som hänger på?

Det där med socker är konstigt.
Även jag kan vilja trycka i mig - fast det egentligen inte är gott ens! Smakar jag ordenligt på det är det egentligen rätt äckligt. Men det slinker ner...

Däremot är det godare med sötad mat. Hönökaka är extremt gott - speciellt om man har insulinkänning. Och det är ju väldigt sött. Äter jag en macka vill jag ha en till. Fast jag ju vet att det bara är hjärnan som luras. Det finns inget i det där brödet jag behöver, när väl blodsockret kommit i vettig nivå igen.

Som sagt - socker är konstigt.
Jag är tvärtom! Jag äter gärna sötsaker som kakor och bullar, men jag tycker riktigt illa om sötad mat.

Sött bröd - som Hönökaka - undviker jag så långt det är möjligt och även maträtter som är sötade. Jag gillar tex sill i alla former, men har problem med att den så ofta är så söt.

Jag e på! Började några veckor innan jul, men har fuskat under julen, inget extremt, men jag vill fortsätta en mindre söt tillvaro. Jag tror att jag sover betydligt bättre. Fick det rekommenderat av en läkare och det verkar fungera!

Kul att så många är på!
Räknar vi från första januari blir det ju enkelt att hålla koll på dagarna. Sen får väl de som börjar senare lägga på dagar bara?
Fast alla behöver ju inte köra 100 dagar heller. Det gör man som man vill.
Jag är med här:
https://www.facebook.com/events/444470989069605/

Jag med :) Så jag kör 100 dagar. Första sockersuget uppstod idag när dottern kom hem med godispåsen, men får jag ju inte äta gluten, så jag kan inte fuska, vilket är en stor hjälp på vägen :up:

Köpte yoghurt och bär som funkade utmärkt smakmässigt. Efter att ha ätit glutenfritt i två månader så har smaklökarna (och luktsinnet) blivit känsligare och allt smakar mer (och luktar mer).

Jag är också på!! Tycker nog att jag har minskat rejält på sockret redan men kunde absolut gjort det ännu mer medvetet.
Dricker aldrig läsk, äter sällan kakor och godis. Sötade yoghurtar och sånt äter jag inte heller.

Vi i min familj har en litet mål. Att inte köpa hem läsk/saft/juice eller liknande onödiga söta drycker fram till 9 mars då yngsta sonen fyller år. Är dom på kalas eller liknande är det okej att dricka men vi köper inte nåt sånt själva. Barnen är med på och för min egen del är det ingen uppoffring.

Jag är tvärtom! Jag äter gärna sötsaker som kakor och bullar, men jag tycker riktigt illa om sötad mat.

Sött bröd - som Hönökaka - undviker jag så långt det är möjligt och även maträtter som är sötade. Jag gillar tex sill i alla former, men har problem med att den så ofta är så söt.

Gillar du inte heller frukt i mat, typ russin och aprikoser?

Liknande trådar

Kropp & Själ Ifjol var vi några som hoppade på 100 dagar utan socker. Några höll i riktigt länge och bra med hälsoförbättringar som följd. Så jag...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 620
Senast: svea
·
Kropp & Själ Jag är sockerberoende deluxe. Totaltfast helt enkelt. Nu har jag fått möjligheten att få hjälp och stötning med att bryta sockrets makt...
2
Svar
34
· Visningar
2 489
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel