Socialt obekväm?

Ta fram nyfikenheten.

Vad är kallprat? Är det när man pratar om vädret och inte kommer till nåt intressantare? Då tycker jag också det är ointressant. Men alltsomoftast kommer man ju förbi den barriären om man har mer än någon enstaka minut på sig att konversera.

Annars tycker jag att nästan alla människor är väldigt intressanta att prata med. Jag brukar alltid lära mig saker när jag pratar med människor, särskilt när man pratar med människor som man inte diskuterat med förut. Andra människor är en outsinlig källa till nya perspektiv, kunskap och vinklar på olika ämnen.

Jag brukar alltid lära mig saker när jag pratar med människor, särskilt när man pratar med människor som man inte diskuterat med förut. Andra människor är en outsinlig källa till nya perspektiv, kunskap och vinklar på olika ämnen.
Mm. Det är som att öppna en bok och bläddra bland sidorna, eller resa till ett nytt ställe och gå på upptäcktsfärd, eller gå på marknaden och smaka på nya frukter.

Jag förstår inte vad du menar med att du jämförs och att du inte är lika smal, snygg etc. Jag är inte heller smal eller snygg men jag har aldrig sett det som ett problem för att få kvinnliga vänner. Har de uttryckligen sagt det till dig eller är det som du tror? Jag har inte märkt att kvinnor tävlar med varandra. Kan man inte bara låta bli att tävla då om man inte vill?
När du säger att du inte litar på kvinnor-ställer inte det till problem att gå in i en vänskap och vara misstänksam? :kommer inte den andra personen känna av det då?
Kvinnor tävlar stup i ett. De är också emellanåt snabba att berätta hur bra de själv är. Som den äldre kollega som jag satt och pratade med på en kafferast. Vi pratade om att jag lever ensam och jag sa att det var ofrivilligt Hon replikerade - jag kan få precis vem jag vill men är inte intresserad.
Eller om man står och pratar några personer och jag tilltalar mannen i sällskapet och en annan kvinna ställer sig framför mig och tar över som om jag vore luft.

Som sagt - kvinnor tävlar hela tiden. Jag deltar inte i den där tävlingen eftersom den är totalt ointressant.
Jag har hittat några kvinnliga vänner som inte är sådana och dem umgås jag med.
Och som sagt - jag har svårt att förstå kvinnor. Det sociala spelet begriper jag inte.

Kvinnor tävlar stup i ett. De är också emellanåt snabba att berätta hur bra de själv är. Som den äldre kollega som jag satt och pratade med på en kafferast. Vi pratade om att jag lever ensam och jag sa att det var ofrivilligt Hon replikerade - jag kan få precis vem jag vill men är inte intresserad.
Eller om man står och pratar några personer och jag tilltalar mannen i sällskapet och en annan kvinna ställer sig framför mig och tar över som om jag vore luft.

Som sagt - kvinnor tävlar hela tiden. Jag deltar inte i den där tävlingen eftersom den är totalt ointressant.
Och som sagt - jag har svårt att förstå kvinnor. Det sociala spelet begriper jag inte.
Men.. Du säger att du lever ofrivilligt ensam? Hon säger att du kan få vem du vill? Har jag uppfattat det rätt?
På vilket sätt är det att tävla?
Hon ville väl bara peppa dig? Säga att du är så bra så du kommer säkert träffa någon.. Det gör folk ofta när man är singel har jag märkt.
Men på vilket sätt är det tävlan?

Men.. Du säger att du lever ofrivilligt ensam? Hon säger att du kan få vem du vill? Har jag uppfattat det rätt?
På vilket sätt är det att tävla?
Hon ville väl bara peppa dig? Säga att du är så bra så du kommer säkert träffa någon.. Det gör folk ofta när man är singel har jag märkt.
Men på vilket sätt är det tävlan?
Du missförstod precis totalt.
Jag kan inte få vem jag vill. Hon var väldigt noga med att påpeka att det var HON som kunde få vem hon ville (och beklagade nedlåtande att jag inte var som hon). Kompletterad med en rätt ingående berättelse om alla karlar som velat ha henne. :banghead:

Amen! Precis så känner jag det också. Jag försökte vara med i spelet när jag gick på universitetet och det funkade inte (gällde iofs oftast män då :angel:). Det har jag helt slutat med, det jag säger det menar jag. Punkt slut. Inte så att jag känner att jag behöver säga exakt vad jag tycker jämt ("tala är silver, tiga är guld") men om jag säger något menar jag verkligen det. Jag orkar bara inte med att spela spel.

Jag är definitivt socialt obekväm - för många andra - och kanske därför för mig själv i längden.

Jag kan prata med precis vem som helst när jag är på det humöret, bryr mig om sällan sociala koder som att kungen/chefer/artister ska krusas för eller att barn/andras hundar inte tål höra om dom handlar fel - typ biter mig eller tar min mat.
Jag kan få den mest introverta att berätta sin livs historia och babbla och tycka det är ok. I början kan dom reagera instinktivt över en person som är så mycket och bli trötta men jag ger faktiskt dom energi. Jag kräver nämligen inget av dom.
Extroverta i kombination med bekräftelsekåta älskar mig i början - jag är snäll och lyssnar, sen när jag stänger av flödet för att dom bara ska ha brukar det ta hus i helsikke. Oftast reder det upp sig. Men eftersom jag inte är beroende av deras bekräftelse så är det sällan det blir någon vänskap.

Du missförstod precis totalt.
Jag kan inte få vem jag vill. Hon var väldigt noga med att påpeka att det var HON som kunde få vem hon ville (och beklagade nedlåtande att jag inte var som hon). Kompletterad med en rätt ingående berättelse om alla karlar som velat ha henne. :banghead:
Ok..
Men det var ju en lustig människa.:rofl:
Men jag har aldrig träffat ngn som sagt så. Så det är ju inget typiskt för kvinnor. Jag säger inte att alla kvinnor är änglar. Men jag tycker inte heller att kvinnor beter sig sämre än män.

Amen! Precis så känner jag det också. Jag försökte vara med i spelet när jag gick på universitetet och det funkade inte (gällde iofs oftast män då :angel:). Det har jag helt slutat med, det jag säger det menar jag. Punkt slut. Inte så att jag känner att jag behöver säga exakt vad jag tycker jämt ("tala är silver, tiga är guld") men om jag säger något menar jag verkligen det. Jag orkar bara inte med att spela spel.
Vad är det för spel?

Ok..
Men det var ju en lustig människa.:rofl:
Men jag har aldrig träffat ngn som sagt så. Så det är ju inget typiskt för kvinnor. Jag säger inte att alla kvinnor är änglar. Men jag tycker inte heller att kvinnor beter sig sämre än män.
Grattis om du inte varit utsatt.

Sådant där råkar jag ut för hela tiden. Lite glesare numera när jag är äldre men innan jag blev såhär gammal var det vanligt.

Olika ämnen, men oftast kopplat till attraktion kraft och snygghet.
Jag fick väskorna och koftorna när vi dansade i ungdomen - jag förutsattes ändå aldrig uppbjuden. Lite äldre så handlade det om konkurrens på arbetsplatser. Rent kvinnliga ställen är vidriga.

Så grattis om du inte blivit utsatt. Du kanske gjort så omedvetet mot andra istället? Inte för att vara elak - jag tror att den absoluta majoriteten av kvinnor som gör sådär inte menar något illa alls. De funkar så bara. Man stöter ut dem som inte passar i flocken.

Grattis om du inte varit utsatt.

Sådant där råkar jag ut för hela tiden. Lite glesare numera när jag är äldre men innan jag blev såhär gammal var det vanligt.

Olika ämnen, men oftast kopplat till attraktion kraft och snygghet.
Jag fick väskorna och koftorna när vi dansade i ungdomen - jag förutsattes ändå aldrig uppbjuden. Lite äldre så handlade det om konkurrens på arbetsplatser. Rent kvinnliga ställen är vidriga.

Så grattis om du inte blivit utsatt. Du kanske gjort så omedvetet mot andra istället? Inte för att vara elak - jag tror att den absoluta majoriteten av kvinnor som gör sådär inte menar något illa alls. De funkar så bara. Man stöter ut dem som inte passar i flocken.
Men snälla...
Så antingen tycker man att alla kvinnor är svin eller så är man ett svin själv?
Fy nu förlorade jag respekten för dig! Så fult och sårande skrivet!
Så jag mobbar andra men själv är du ett offer som inte gör ngt fel?

Fast asså. Jag träffar massor av kvinnor i mitt arbete och har aldrig sett sådant beteende. Så vill ni undvika det så umgås med ingenjörer och tekniska doktorer är mitt eget alldeles snäva förslag. Det betyder inte att jag tror att det förekommer mer någon annanstans för det har jag inte heller sett, men jag vet att jag aldrig sett det i dessa yrkesgrupper, vare sig på arbetet, på aktiviteter utanför arbetet eller i privata sammanhang.

Jag tycker det låter ungefär som vissa betedde sig på högstadiet, i sin osäkra ungdom. De flesta växer ur sånt, trots allt.

Fast asså. Jag träffar massor av kvinnor i mitt arbete och har aldrig sett sådant beteende. Så vill ni undvika det så umgås med ingenjörer och tekniska doktorer är mitt eget alldeles snäva förslag. Det betyder inte att jag tror att det förekommer mer någon annanstans för det har jag inte heller sett, men jag vet att jag aldrig sett det i dessa yrkesgrupper, vare sig på arbetet, på aktiviteter utanför arbetet eller i privata sammanhang.

Jag tycker det låter ungefär som vissa betedde sig på högstadiet, i sin osäkra ungdom. De flesta växer ur sånt, trots allt.
Samhällsvetare och humanister och jurister och esteter funkar också.
Det handlar nog bara om personer.

Det tror jag också. Det är bara det att jag aldrig träffar dem, så i mitt perspektiv måste det vara väldigt ovanligt beteende.
Ja. Jag tror också att det man sänder ut är det man får tillbaka. För de mesta i alla fall. Dvs om jag mår bra och är trevlig så märker jag att såna människor dras till mig. Sen möter man ett och annat svin, av båda kön, men sånt är livet.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
719
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag kan faktiskt förstå den hypotetiska tanken på att betala för sex. Det där scenariot där man inte behöver ta hänsyn till någon annan...
10 11 12
Svar
238
· Visningar
5 946
Senast: Mkb
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
169
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama