Socialt obekväm?

Tycker du att folk här på Buke bara pratar om utseende och shopping?
Inget illa nu om de som vill prata om det.
Fast nu var ju sterotypen baserat på människor irl, här kan det vara vem som helst bakom användarnamnet. Även om jag säger att jag är en kvinna så kanske jag är en man osv.
Så nätet är den där gråzonen.

Fast nu var ju sterotypen baserat på människor irl, här kan det vara vem som helst bakom användarnamnet. Även om jag säger att jag är en kvinna så kanske jag är en man osv.
Så nätet är den där gråzonen.
Fast de flesta på Buke är väl kvinnor?haha.. är det mest män på buke som utger sig för att vara kvinnor.
Jag skulle säga att de diskussioner so finns på Buke också finns irl.

Vet du.. jag tror det där handlar mer om dig än andra. Du tar för givet att de ska döma dig så du ger dem inte en chans.
Tycker det är intressant att du tror att de ska döma dig -så du dömer dem först?
Jag upplever inte att kvinnor dömer mig. Jag borstar sällan håret, är kraftigt överviktig och anses nog inte vara speciellt snygg. Men jag upplever att de flesta kvinnor är ganska trevliga. Så jag tror inte det handlar om utseende etc.
Utan att du går omkring och tänker att de ska döma dig och att kvinnor kan vara elaka.
Haha. . Tänker du på att du då gör precis det du anser att andra kvinnor gör?

Helt ärligt skiter jag fullständigt i vad andra kvinnor tycker om mig, kan de inte acceptera mig för den jag är så finns dörren därborta. Så schysst är jag, muahahhaha. :devil:

Jag träffar väldigt många människor i mina båda yrken. Jag träffar aldrig vare sig kvinnor eller män som vill prata om utseende eller shopping.

Vanliga ämnen är att man diskuterar politik, utbildning, religion, aktuella händelser i omvärlden, vetenskapens frontlinjer, allmänmänskliga frågor och en massa andra saker. Aldrig utseende eller shopping. Ingen har ens försökt börja prata om det med mig.

De flesta kvinnor jag träffar är högst sparsamt sminkade eller inte alls och kläder i vardagen ska vara praktiska för de flesta. Klä upp sig gör man till fester där det "krävs". Vissa klär sig väldigt elegant i vardagen eller sminkar sig mycket, men då brukar jag tänka att de gör det för att det är så de trivs bäst. Det är lika lite en synpunkt på andras klädval som mitt är.

Men jag är man, så min ingång kanske är biaserad på något vis.

Jag tror att den kvinnliga stereotyp du vill beskriva är väldigt sällsynt förekommande i verkligheten, även om man kan tro annorlunda om man tittar mycket på skräp-TV. Men de människor som presenteras i skräp-TV (trailers) är ju alltsomoftast extremt ointressanta på ytan - vilket är det enda jag kommit att observera.

Senast ändrad:
Helt ärligt skiter jag fullständigt i vad andra kvinnor tycker om mig, kan de inte acceptera mig för den jag är så finns dörren därborta. Så schysst är jag, muahahhaha. :devil:
Visst. Jag ville bara ge dig ett annat perspektiv. Dvs att du väljer själv att döma andra kvinnor. Och Det man sänder ut får man ofta tillbaka.
Vill man att folk ska vara trevlig mot en själv får man vara trevlig tillbaka och inte döma eller tar givet att de är ytliga pga att de använder sig av smink.

Jag är förmodligen kass socialt med andra kvinnor eftersom jag var mobbad under de åren man sas lär sig umgås (åk 2-9). Jag var aldrig en i tjejgänget och har inte direkt traditionellt kvinnliga intressen förutom hästarna plus att jag har noll intresse av barn/att skaffa barn.

Det jag tycker är stor skillnad på är om någon kanske säger något som blir fel för att den inte är helt smidig socialt jämfört med någon som går in för att vara elak/trycka till någon. Är någon lite klumpig mot mig och jag ser att det inte var illa menat tar jag inte åt mig. Är det någon som inte är snäll är jag inte snäll i retur ;) ingen kliver på mig igen efter åren av mobbing.
Jag tycker du ska vara precis som du är här på Buke. :) Här framstår fu som smart och intressant. Du behöver inte vara intresserad av ngt speciellt för att få kvinnliga vänner.

Jag är lärare så det måste nog anses som ett socialt yrke. Efter jobbet har jag ingen längan till att träffa folk. Jag har jättesvårt att ta mig i kragen och åka och hälsa på vänner :o Och tycker inte om att gå på fester. Mardröm är större tillställningar med bordsplacering :eek: I stallet är jag mer social nu, tog säkert ett halvår :o

Skönt att höra att fler lärare än som jag är så. Jag är en social människa men behöver också SLIPPA vara social. Jag hade en lång diskussion med min chef angående friskvårdbidraget som han menade skulle användas för sociala aktiviteter som gruppträningar och annat när jag ville ha bidrag till gåstavar att använda vid promenad med hunden eller för privatträning med hästen. Jag menade att friskvård för MIG var att SLIPPA vara social. Då kopplar jag av, rensar hjärnan och laddar energi för att orka möta alla människor och vara just social. Detta möttes med total oförståelse, liksom hos många politiker :rage:

Visst. Jag ville bara ge dig ett annat perspektiv. Dvs att du väljer själv att döma andra kvinnor. Och Det man sänder ut får man ofta tillbaka.
Vill man att folk ska vara trevlig mot en själv får man vara trevlig tillbaka och inte döma eller tar givet att de är ytliga pga att de använder sig av smink.
Sen en annan sak, det jag skrev är inte sånt jag gör i verkligheten, men det kan inte du veta eftersom jag inte skrev något om det. ;)
För övrigt vet jag inte alls hur du tolkar det jag skrev, känner inte alls igen mig i dina svar..

På tal om folk som jämnt vill prata.. personligen gillar jag dom inte för de tar för mycket energi och plats, visst jag vill väl själv prata lite och vara i centrum, men å andra sidan kan jag det inte samtidigt som jag vill vara i centrum så vill jag det inte också. Samt att jag ogillar att stjäla andras plats, mår dåligt om jag gör det och känner lite skuldkänslor.

Jag försöker leva efter principen att alla som vill ska få höras och synas lika mycket och bli sedda, men men. :)

Jag undrar - funkar det alltså så att de som tar mycket plats också tar energi?

Jag undrar - funkar det alltså så att de som tar mycket plats också tar energi?
Jag vet inte riktigt, men jag tror det. För jag tänker så här (utgår från mig själv) att om det är någon som tar mycket plats så tar det på min energi att vara med den personen eftersom jag då kommer reta mig på hur mycket plats personen tar.

Det där har jag hört många säga - Att de inte har bra kontakt med kvinnor för de inte har traditionellt kvinnliga intressen. Vad innebär det?
visst det finns vissa kvinnor so bara kan prata om barn men de umgås jag inte med.
Jag var på middag igår.
Jag pratade med kvinnor om svensk politik, friidrott, läget i FIFA, en tjej ska åka till Afrika och voluntärarbeta och hon berättade det, sen pratade vi om hur mobbning i barndomen kan påverka i vuxen ålder, en tjej som var kiropraktor berättade om sitt jobb.

Jag har aldrig träffat någon som bara kan prata om nagellack och skor. Eller vad är traditionellt kvinnliga intressen?
Jag menar inte att ifrågasätta utan är bara nyfiken...:)
Jag har väldigt svårt att vara i rent kvinnliga sällskap för jag läser inte de sociala reglerna kvinnor emellan.

Jag upplever att kvinnor är så snirkliga. De säger A men menar F. jag säger A och menar verkligen A. Då blir jag tolkad istället - för jag menade nog egentligen....
Det har hänt i så oerhört många arbetssituationer på olika arbetsplatser livet igenom att jag givit upp.

Jag läser män bättre än jag läser kvinnor. Bland kvinnor upplever jag dessutom ett väldigt dömande - som dock blivit bättre med åren. Jag jämförs och är sällan lika smal, lika snygg, lika behagfull, etc etc. Kvinnor tävlar med varann hela tiden. Inte är jag lika självklart intresserad av barn och barnbarn heller.
Bland män döms jag inte alls eftersom jag inte är intressant som kvinna. Jag blir neutral och kommunikationen blir rak och ärlig. Upplever jag det som i alla fall.
Jag litar i allmänhet inte på kvinnor. De har genom åren visat sig falska. Har ett halvdussin kvinnor som sagt upp bekantskapen, plötsligt slutat umgås eller gjort falska saker mot mig. Inte en enda man har gjort något liknande.

Jag har väldigt svårt att vara i rent kvinnliga sällskap för jag läser inte de sociala reglerna kvinnor emellan.

Jag upplever att kvinnor är så snirkliga. De säger A men menar F. jag säger A och menar verkligen A. Då blir jag tolkad istället - för jag menade nog egentligen....
Det har hänt i så oerhört många arbetssituationer på olika arbetsplatser livet igenom att jag givit upp.

Jag läser män bättre än jag läser kvinnor. Bland kvinnor upplever jag dessutom ett väldigt dömande - som dock blivit bättre med åren. Jag jämförs och är sällan lika smal, lika snygg, lika behagfull, etc etc. Kvinnor tävlar med varann hela tiden. Inte är jag lika självklart intresserad av barn och barnbarn heller.
Bland män döms jag inte alls eftersom jag inte är intressant som kvinna. Jag blir neutral och kommunikationen blir rak och ärlig. Upplever jag det som i alla fall.
Jag litar i allmänhet inte på kvinnor. De har genom åren visat sig falska. Har ett halvdussin kvinnor som sagt upp bekantskapen, plötsligt slutat umgås eller gjort falska saker mot mig. Inte en enda man har gjort något liknande.
Jag förstår inte vad du menar med att du jämförs och att du inte är lika smal, snygg etc. Jag är inte heller smal eller snygg men jag har aldrig sett det som ett problem för att få kvinnliga vänner. Har de uttryckligen sagt det till dig eller är det som du tror? Jag har inte märkt att kvinnor tävlar med varandra. Kan man inte bara låta bli att tävla då om man inte vill?
När du säger att du inte litar på kvinnor-ställer inte det till problem att gå in i en vänskap och vara misstänksam? :kommer inte den andra personen känna av det då?

ibland när jag stöter på kollegor, kompisar eller familjen privat som det kan ställa till det. Blir nästan som om att man är blyg, men man är bara obekväm i situationen och inte riktigt vet vad man ska göra eller vad som förväntas av en. :/

Det där är exakt så som jag känner.

Nu missuppfattade du nog vad jag skrev.
Jag menar att en extrovert INTE är såsom sjärnhimmel beskrev. Hon beskrev en person som var inte kan läsa av människor och är allmänt respektlös och jag menar att det inte har med extrovert att göra
japp, jag missade ett "det" . Sånt är livet, även solen har fläckar. :-) . Tja jag tyckte inlägget var konstigt fördömande, så läste jag inte riktigt även @em-pirre . Så är det.

Det där är exakt så som jag känner.
glomp.gif

Hur är det för dig? Är det jämnt så eller bara ibland? För mig kan det vara ibland, fast det brukar ske någon gång varje gång man ses. Svårt att förklara.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
719
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag kan faktiskt förstå den hypotetiska tanken på att betala för sex. Det där scenariot där man inte behöver ta hänsyn till någon annan...
10 11 12
Svar
238
· Visningar
5 946
Senast: Mkb
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
169
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama