Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fler än en som är vadå?Jag har träffat fler än en, så att det är ovanligt håller jag inte med om. Man kanske bara inte ser det
Amen! Precis så känner jag det också. Jag försökte vara med i spelet när jag gick på universitetet och det funkade inte (gällde iofs oftast män då ). Det har jag helt slutat med, det jag säger det menar jag. Punkt slut. Inte så att jag känner att jag behöver säga exakt vad jag tycker jämt ("tala är silver, tiga är guld") men om jag säger något menar jag verkligen det. Jag orkar bara inte med att spela spel.
Men jag undrar varför det bara är kvinnor som det verkar problematiskt med. Varför är de svårare att läsa? Spelar kvinnor mer spel?
Alltså jag tycker det är problematiskt att man buntar ihop en grupp människor så och säger att det är just pga de är kvinnor som problemet finns.
Tycker den här är så himla bra (ber om ursäkt för en gigantisk bild!)
Väldigt trevligt att vara, förutsatt att man hittar en partner som är likadan
OBS! Schablooniserande text följer: Angående att kvinnor tävlar så upplever jag det inte så. För mig är det mer att kvinnors jämförande går ut på att spegla och se olikhet och likhet. Män tävlar mycket mer och på ett enklare sätt. Bra på en sak, bättre eller sämre på något annat.
När kvinnor umgås så handlar så mkt om att hitta likheter i stil med: åh en sån där har jag också, eller så tycker jag med. Eller vi är så olika... Det är en jäkla snårskog ibland kan jag tycka.
Kan det vara för att du kan koderna? Du har lärt dig dem redan som liten och de är en del av dig? Jag kan inte koderna efter min ensamma och dysfunktionella uppväxt. det hajg g itne lyckats kompensera.Fast tycker ni att män alltid är så raka och schyssta?
Är det bara jag som haft vänner, ex och kollegor som man fått gissa vad de tycker?
Jag kan tycka att kvinnor ibland idealiserar mäns agerande, tex att de är så raka och enkla medan kvinnor alltid spelar spel.
Jag som jobbat och umgåtts lika mkt med män som kvinnor kan inte se den skillnaden. Jag tycker det har varit andra faktorer som avgjort folks beteende.
Kan det vara för att du kan koderna? Du har lärt dig dem redan som liten och de är en del av dig? Jag kan inte koderna efter min ensamma och dysfunktionella uppväxt. det hajg g itne lyckats kompensera.
Min upplevelse är att det krävs mer funderande i umgänget med kvinnor än med män. Jag behöver ständigt fundera på hur jag ska säga saker, hur jag ska bete mig, hur jag ska försöka framstå - tex att tala ner mig själv för att inte anklagas för att vara kaxig. Jag värderas.
I blandade eller rent manliga sällskap behövs inte det. Inte heller upplever jag behovet av att sätta mig på plats.
En form av dysfunktionalitet helt enkelt. Jag har inte lärt mig som barn och har inte lyckats knäcka koderna som vuxen.
Självklart finns det massor av människor som man inte förstår sig på. Eller inte alls gillar. På jobbet har jag nu två män som är rena mysterierna. Eller så är den enkla förklaringen att de är skitstövlar.....
Fast tycker ni att män alltid är så raka och schyssta?
Är det bara jag som haft vänner, ex och kollegor som man fått gissa vad de tycker?
Jag kan tycka att kvinnor ibland idealiserar mäns agerande, tex att de är så raka och enkla medan kvinnor alltid spelar spel.
Jag som jobbat och umgåtts lika mkt med män som kvinnor kan inte se den skillnaden. Jag tycker deg har varit andra faktorer som avgjort folks beteende.
Jag jobbar på en arbetsplats med ungefär 60/40 män och kvinnor. Jag kan inte heller se det mönstret. En del människor är rakt på sak, andra är känsliga och konflikträdda, och lindar in saker. Det verkar inte ha särskilt mycket med kön att göra.
Däremot känner jag absolut igen fördomen att män är rakt på sak och kvinnor intriganta, som en del i den packe fördomar om kvinnor och män som skapar könsrollerna, men jag kan inte säga att jag känner igen det från de kvinnor och män jag umgås med.
Jo fast för mig grundar det sig även i mitt ganska lilla behov av socialt umgänge vilket gör det lite ointressant för mig att tillexempel prata om vädret med en främling.Ta fram nyfikenheten.
Är det verkligen så enkelt? Känns lite väl simpel, hmm...Blyghet kan övervinnas. Man får ge sig själv lite utmaningar och börja med att visa sin nyfikenhet och intresse för andra.
Det där har jag funderat lite på "fake it till you make it", hur gör man då eller snarare vad går det ut på? Jag har inte riktigt förstått grejjen med det tror jag. :/Fake it till you make it... Det går att öva upp sin sociala kompetens. Det är jobbigt, men det går.
Att man övar på att vara socialt kompetent. Hur gör folk? titta, lyssna och prova.Det där har jag funderat lite på "fake it till you make it", hur gör man då eller snarare vad går det ut på? Jag har inte riktigt förstått grejjen med det tror jag. :/