Snyggaste ridhjämen

pulkaskurk

Trådstartare
Efter en krasch igår där jag landade på huvudet och fick en rejäl hjärnskakning är det nu dags för en ny hjälm.

Frågan är då bara vilken?
Hjälmen jag haft hittills är en Euro-Lite som jag tycker suttit bra och är skön.
Men det vore roligt med något annat nu men med liknande passform.
Så fram med förslag! Vilken är den snyggaste ridhjälmen? (ska vara svart)

Sv: Snyggaste ridhjämen

Jag har en Back on track. Dyr, men skitskön och säker :) Med lite googling kan man hitta dem för strax över 2000. Man får till lite olika kuddar så man fixa till passformen så hjälmen passar precis.

Uvex, gpa ton in ton, charles owen wellington professional/ayr8 leather och whitaker är mina favoriter :D Vet dock inte hur dom är i passformen om man jämför med din hjälm.

Jag är väldigt förtjust i min Kavalkade. Sprang på det märket av en ren slump på Eurohorsemässan och är mycket nöjd både med utseende, passform och bekvämlighet.

Jag hade en Eurolite förut, men för ett par veckor sedan köpte jag en Lamicell Master.
För det första är den lätt, så lätt att jag glömmer att jag har den på mig.
För det andra sitter den som gjuten, och med vredet i nacken kan jag reglera hur tight den sitter åt.
För det tredje är den så välventilerad att jag inte alls svettas om huvudet, vilket jag i den förra hjälmen började göra så snart jag satt den på mig.
För det fjärde tycker jag att den är snygg, och det är extra praktiskt med reflexpasspoalerna.

Jag gillar också min Lamicell Master jättemkt, den är så skön! Men snygg kan jag inte påstå att den är. :p Dessutom är den svart trots att det står "chocolate" på asken...

Har en CO Wellington Classic och en Eurolite också. CO'n är snygg men tung och inte vidare bekväm, och den sitter så lågt på huvudet att jag inte ser spec bra.

Jag har en CRW Hi-Lite Pro Plus, har inte lyckats hitta nån annan hjälm som över huvud taget (he he) passar på min konstiga skalle...

Hoppas bara att den är lika bra som den är bekväm.

Kan inte uttala mig ang passformen då jag inte provat Euro Lite, men den snyggaste hjälmen är helt klart Charels Owen WC/JW! :love:
Jag tycker den är döskön och märker inte att jag har den på mig.

Jag har en Back on track. Dyr, men skitskön och säker :) Med lite googling kan man hitta dem för strax över 2000. Man får till lite olika kuddar så man fixa till passformen så hjälmen passar precis.

Vill framhäva mitt val av hjälm ytterligare. Pga mipsteknologin, påminner om uppbyggnaden i en MC-hjälm, så ska BoT vara säkraste hjälmen på marknaden :) Valde just den efter en redig vurpa i feb när jag bla tappade minnet och fick sys i ansiktet :p

Jag har också precis som Gimlan hört och läst att Back on Track är den säkraste hjälmen. Och jo, den är dyr, men jämför man med alternativet så... En billig invaliditetsförsäkring kan man säga.

Utan att tveka är denna den snyggaste hjälmen ever.. en BR:love:

Egentagen bild på min fina hjälm:love:

Hjlmen.jpg

Dessutom inte så där sjuk dyr utan bara strax över 800 kronor=)

Visst var den snygg men skulle aldrig lägga 2800 på en hjälm, finns så mkt annat jag vill och kan lägga pengarna på istället.

synd att vissa saker som märkessaker inom hästeriet har blivit så sjukt dyra.. hallå ridbrallor för 3000 vem köper de? inte skulle jag gå in i en affär på stan och köpa jeans för 3000.:crazy:

De har nästan blivit som så att man går dyrare klädd i stallet än till vardags, jag vill kunna bli skitig i stallet utan att ha ångest i veckor för en fläck som inte går bort.

Jag älskar kläder och köper hellre många och billiga än få och dyrt=)

Visst var den snygg men skulle aldrig lägga 2800 på en hjälm, finns så mkt annat jag vill och kan lägga pengarna på istället.

synd att vissa saker som märkessaker inom hästeriet har blivit så sjukt dyra.. hallå ridbrallor för 3000 vem köper de? inte skulle jag gå in i en affär på stan och köpa jeans för 3000.:crazy:

De har nästan blivit som så att man går dyrare klädd i stallet än till vardags, jag vill kunna bli skitig i stallet utan att ha ångest i veckor för en fläck som inte går bort.

Jag älskar kläder och köper hellre många och billiga än få och dyrt=)

dom ridbyxorna som kostar 3000 är nästan bara Animo och dom förstår man. jag har 3 par och ångrar inte att jag köpte do. men dom använder man ju inte i stallet, utan på finare träning.

Fast så kan man ju inte jämföra, finns ju sjukt dyra vanliga kläder också! Designerkläder t ex. :eek:

Lite kul hur olika prisstandard man utgår ifrån, på olika saker också från person till person.
Jag tycker plånboken kniper till för allt över 100kr när det gäller ridkläder, men behöver jag det verkligen och vill ha bra grejer kniper ändå plånboken vid allt över 400kr! :angel: Därmed inte sagt att jag aldrig köper dyrare än så, men försöker in i det sista hitta reagrejer, från tr***ra osv.

Senaste hjälmen var f ö en Kavalkade som jag tycker är underbar (kanske inte supersnygg men snyggare än många andra! ;) ) för 300kr på rea!

Fast jag kan lova att av dessa 300 betalar du minst 50% bar till den som lånat ut sitt namn, det har inget med kvalitén att göra.

Jag har köpt byxor för strax under 1000 lappen och de har då varit lika bra kvalite som de som andraköpt för 3000.

Visst finns det vanliga kläder som är snordyra. men man har dom inte i stallet, man kan bli skitig även om man bvara är påträning, man kan falla av och få gräsfläclar. Hästen kan buffla på en så man får dräggel ja risken för att få fläckar är ju överhängande påett par ridbrallor än vad det är att få de p åett pivata.

AJa vart väl lite OT nu.. men ville bara säga min åsikt i frågan och de är att det är vansinne att köpa hjälmar för 3000-5000.

Av precis samma anledning behöver även jag se mig om efter en ny hjälm. Jag tycker det är svårt att välja. Sen vill jag inte lägga hur mycket pengar som helst på hjälmen heller. Runt 1000 lappen är lagom tycker jag.

Säkerhetsutrustning är väl å andra sidan svårt att värdera i pengar? Som BoT-hjälmen där det gissningsvis är den nya teknologin som sätter hög prisklass, dyra säkerhetsvästar med luftkuddar osv, om det ÄR säkrare så kan det ju vara så att man värderar sitt liv högt och inte sätter prisklassen utefter hur länge det kommer hålla, snarare hur höga oddsen är för att skallen ska hålla vid nästa avfallning t ex! :angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 809
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Jag är osäker på om tråden ligger rätt, men eftersom detta främst handlar om mig som person och inte direkt om hästar egentligen så får... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 311
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 396
Samhälle Skriver den här tråden som spin-off på tråden om minskat bilåkande. Jag - och några fler - ser ju bilen som EN faktor av många när det... 2
Svar
32
· Visningar
2 716
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka