Snygg vagn.

D

Dragonfruit_

Jag fick syn på den här vagnen för ett par dagar sen
po01.JPG

Jag har varit sugen på att köpa en ny vagn ett tag nu, har varit inne på en roslagsvagn. Har haft en sån och kört med förut och var jättenöjd med den. Men den där polska vagnen är ju betydligt snyggare och ligger i samma prisklass. Vad ska man välja egentligen? :D

Dessutom skulle jag behöva en ny lite mindre sele också, helst en annan färg än svart. Och då hittade jag den här i en annons ifrån equilex, men jag hittade den inte någonstans på sidan? Är det jag som är blind?

tmp3604681_24072006151911_4.jpg

Sv: Snygg vagn.

Mycket snygg!
vet du vad den kostar, hittar inget pris...

På hemsidan står det såhär: Prisex. Rockard för A-ponny 10500 kr inkl. moms! (Bilden längst upp till vänster) :)

Grymt snygg! Den som köper den får gärna återkomma och berätta hur den är. Behöver en till vagn så småningom.

Synd att man inte har så mycket pengar bara, Då hade jag köpt en sån på en gång. Men jag får se till att spara så jag slipper min globusvagn snart. :D

Ska man köpa den där vagnen - den är såå snygg - får man nog lov att snygga upp på stallplan lite och måla om stallet :eek:

Man kan ju inte komma hem med en sån vagn och ställa in den i en gammal lada eller något... :D
Hm, får nog börja med målningen, för efter seleinköpet ekar det lite för tomt i kassakistan för den där.

Finns den bara för A-ponny???
Tror jag ringer och frågar!

Tyvärr....var bara till A-ponny:cry:
Den undre fanns för stor häst dock, så antingen för stor eller också för liten....
Tillvärkan har dock i alla storlekar, så ev. kommer de att ta hem även i fler storlekar.
#Suck# när man äntligen såg något som såg ut att passa mig och lilla snälla hästen och ingen här hade något negativt att säga, så finns det inte i rätt storlek, tänk att det alltid ska vara något...:(

Ohhh...fin :love: DriveOut har bara för avhämtning väl?!?

Senast ändrad av en moderator:

Supersnygg! Ser rejäl ut och med ett bra pris dessutom.
Några frågor:
1. Sitter inte svängeln ovanligt högt? Har läst att låg svängel underlättar för att få en bra draglinje vilket verkar logiskt, i synnerhet då den är gjord för små hästar.

2. Hur står sig stel axel med bladfjädring jämfört med induviduell gummitorsionsfjädring? Kanske inget för maraton?

3. Undrar om den klarar 125 cm bredd?

Hade jag inte just beställt en Roslagsrockard, hade jag övervägt noga.

Selen finns inte upplagd på hemsidan men kan beställas. Pris 1650kr
/M

Tack så mkt för svaret. Den är precis likadan som hobbyselen men är i en annan färg bara?

Jag har sett vagnen i verkligheten och den är ännu finare än på bilden. Lite svar: svängeln sitter i lagom höjd, inte alls för högt, ang. fjädringen så tror inte jag att man vill köra maraton med denna fina vagn, ja, den är 125cm.
Den är mycket välarbetad, betydligt snyggare än en Roslagsvagn då den visserligen är en bra vagn men är ganska enkel i sitt utseende. Denna vagn görs sig bättre på dressyrbanan en en Roslagsvagn.

Vagnen var stilig. Men har ni int visat en likadan för myck billigare penger innan? Jag tyck den var lit dyr men mycket stilig.

Tror du ev. menar den som finns på http://www.nor-pol.no/ . Dom har polska import-vagnar och där slutade notar på mer än den från DriveOut om man vill få den levererad till Sverige. Tror vagnen i sig kostar de 10.000 - 11.000 kr och sen en del för frakten.

Låter lite då roslagsrockarden ligger på 55kg. Men det är ju bara bra om det stämmer att den väger 50

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
22 189
Senast: Niyama
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 603
Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 372
Senast: trassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar