Snart kommer hon

Sv: Snart kommer hon

Kirrin_2.jpg


Så ser hon ut, nybadad och halvtorr..

En ordentlig tvättning var av nöden, för hon luktade som :devil:
Tyckte det var lika bra att avmaska henne med, då hon är lite tunn, med lite uppblåst mage. Då upptäcker jag att uppe i gommen på henne sitter en penntjock pinne, fastkilad tvärsöver :eek:

Stanken inne i hennes mun och stanken på pinnen, säger mig att den suttit där ett bra tag dessutom :eek:

Nåväl..Nu är hon ren, avmaskad, pinnfri och busar för fullt med mina småttingar, som btw är något större och knubbigare :crazy:
 
Sv: Snart kommer hon

Någon utställningsstjärna kommer hon aldrig att bli, då hon har för knappa vinklar bak, men hon kommer nog att bli en riktigt duktig jakthund ;)
 
Sv: Snart kommer hon

Vilken sötis:love:

Kan du inte fota henne tillsammans med en av dina valpisar?

Sen tycker jag att hon ska få en egen tråd med massor av bilder på underverket:)
 
Sv: Snart kommer hon

De som vallar på får, fungerar bra och jag tror nog att detta kommer att bli bra.

Blir nog en kurs i sommar, om det finns plats vill säga ;)
 
Sv: Snart kommer hon

Hej, jag skulle hemskt gärna vilja se bilder på finnspetsarna om du har. Har själv en korsning finnspets/isländsk fårhund.
Finnspetsar är inte så vanliga här nere i mina trakter så det vore roligt att få höra lite om dem, hur de är i psyket, vad ni använder dem till (jakt antar jag men vill ändå veta mer:) )

Ursäkta trådkapningen...

mvh Wildrose
 
Sv: Snart kommer hon

Dig kan man lita på när det gäller bilder :bump: :D

Men hade inte uppfödaren sett att det satt en pinne i munnen på den lilla stackaren :eek: ......stackars liten, men hon kommer nog att lägga på sig lite mer hull rätt snabbt nu :)
 
Sv: Snart kommer hon

Men, jisses....vi "känner" ju nästan varandra!! (Var in på din hemsida....) Världen är liten!

Du har aldrig funderat på Kelpie??!!! Vilka ja föredrar framför BC....

Ha de gott och lycka till med nytillskottet!
 
Sv: Snart kommer hon

Men, jisses....vi "känner" ju nästan varandra!! (Var in på din hemsida....) Världen är liten!

Du har aldrig funderat på Kelpie??!!! Vilka ja föredrar framför BC....

Ha de gott och lycka till med nytillskottet!

:rofl: Världen är liten ibland ;)

Njää Kelpie är inte för mig..Tror detta kommer att bli bra med den lilla söta fröken :) Jag får väl ta med henne in någon gång och visa upp henne för dig..
 
Sv: Snart kommer hon

Så du gillar också vallhundar? :angel:
Men ska man ha vallhund, så ska man ju ha Border Collie ;) :d :rofl:
 
Sv: Snart kommer hon

:rofl: Världen är liten ibland ;)

Njää Kelpie är inte för mig..Tror detta kommer att bli bra med den lilla söta fröken :) Jag får väl ta med henne in någon gång och visa upp henne för dig..

De tycker ja absolut att du ska göra!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Troll
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
973
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 786
Senast: Hermelin
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 916
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp