Snart kommer hon

Sv: Snart kommer hon

Sitter just nu o kikar på rasen på nätet, det verkar faktiskt vara en väldigt trevlig ras! Varifrån kommer din valp?
 
Sv: Snart kommer hon

**raderat***

hehe Det var inget nu när jag såg de nyare bilderna på valpen:angel: ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Snart kommer hon

Jo, kläm fram med det nu *fegis* :D

Haha nej alltså det var inget illa så;) ,utan jag såg bara första bilden på valpen och hon var så Otroligt lik en Finsk lapphund som min bror hade över natten nu i veckan hos oss innan han skulle köra den vidare till arlanda där den skulle flyga till sin nya ägare..

Så jag tänkte (eftersom du sa att "snart kommer hon" och eftersom du bor ute i "öde skogen" som du själv kallar det;) ) ifall det var samma valp eller ngt som fått åka en lång hem till dig:D

Men sen såg jag dom nya bilderna (efter att jag postat mitt inlägg) och då hade hon ändrat teckning helt i pälsen och då var den inte alls lik den valp som var hos oss..om du förstår vad jag menar:angel:

Jag kan lägga ut en bild på valpen som var hos oss över natten (om du vill?) så förstår du vad jag menar-KOPIA av din valp på första bilden.:p

Men å andra sidan så skulle det inte kunna vara samma valp nu när jag tänker efter,din valp är ju Lapsk vallhund,medans "min" var Finsk lapphund....:d
 
Senast ändrad:
Sv: Snart kommer hon

Men du, vilken söting! :love:

Hmmmm.......kan man säga att du har något av ett "hundliv" hemma hos dig ;) :D

Hur stor är hundskaran numer? Jag tror inte jag hunnit med i alla svängar riktigt! Det har ju ökat en hel del senaste tiden :D
 
Sv: Snart kommer hon

Nu ska vi se här..

Hundar som finns här hemma just nu:

*2 vuxna jämthundar
*7 jämthundsvalpar
*5 australiska terriers
*2 finska spetsar
*1 border collie

Vilket gör 10 vuxna hundar + 7 valpar

Tillkommer

*1 lapsk vallhundsvalp
*2 jämthundsvalpar

Vilket gör att när jämtvalparna som ska flytta har åkt blir det 10 vuxna hundar + 3 valpar :D
 
Sv: Snart kommer hon

Gnist kan inte jag få se en bild på din BC?
Tror inte att jag har sett den?
 
Sv: Snart kommer hon

lilleskutt.jpg


Så ser han ut ;)
 
Sv: Snart kommer hon

Oj va många hundar du har....:) Varför så många?
 
Sv: Snart kommer hon

jag måste bara fråga... visst hade ni en BC-tik också? är det den som syns i bakgrunden? vad hände med den?
 
Sv: Snart kommer hon

Oj va många hundar du har....:) Varför så många?

1) vi jagar mycket
2) vi har får
3) jag är uppfödare

jag måste bara fråga... visst hade ni en BC-tik också? är det den som syns i bakgrunden? vad hände med den?

Hon var mer passande på nöt än på får, så hon sålde jag till en nötbonde, där hon fungerar utmärkt.
Hon krävde hela tiden att man hade tummen i ögat på henne, när hon vallade får, annars gick hon gärna in och bet dem i hasorna, vilket en bra fårhund absolut inte ska göra. på nöt däremot, kan det många gånger vara nödvändigt.

Jag är av den uppfattningen att man ska tycka det är roligt att arbeta med hunden och hunden ska tycka det är roligt att arbeta med ägaren och vi kom allt närmare en punkt när ingen av oss tyckte det var roligt att arbeta tillsammans. + att min rygg håller inte för att springa om kring som en tätting i knövlig terräng och göra tvära stopp och kovändningar för att hindra hunden från att gå in och bita djur.
 
Sv: Snart kommer hon

Nu ska vi se här..

Hundar som finns här hemma just nu:

*2 vuxna jämthundar
*7 jämthundsvalpar
*5 australiska terriers
*2 finska spetsar
*1 border collie

Vilket gör 10 vuxna hundar + 7 valpar

Tillkommer

*1 lapsk vallhundsvalp
*2 jämthundsvalpar

Vilket gör att när jämtvalparna som ska flytta har åkt blir det 10 vuxna hundar + 3 valpar :D

:eek: ;) Jag hade ganska rätt när jag snackade om hundliv med andra ord :D

Ska ni behålla 2jämtvalpar? Blir det en tik och en hane då? Är det som lite "back up" ifall Rix inte klarar av att jaga på samma sätt som förr iom olyckan?

Sätt gärna in bilder på de två valpar som du själv behåller! Och givetvis vill jag även se nya bilder på den lilla som denna tråd egentligen handlar om :)
 
Sv: Snart kommer hon

Vi behåller en hane ur kullen, och idag kommer det en liten tikvalp, nerifrån Enköping, som tillsammans med hanevalpen blir den nya generationens älghundar här :D

Hon är efter björn & älgjagande linjer, vilket nog blir mycket bra :love:
Och du har helt rätt i att hin köps in med tanke på Rix's olycka. Vi vet ju inte ännu om han kommer att bli helt återställd och mest troligt kommer han att få mindre lösjakt framöver och övergå mer till eftersökshund, vilket han är en riktig kanon på :)
 
Senast ändrad:
Sv: Snart kommer hon

Ok jag tog för givet att ni skulle behålla två ur kullen!:angel:

Nåja, som sagt bilder på alla dina tre blivande stjärnor hoppas jag (tar jag för givet:angel: ;) )kommer framöver!;)
 
Sv: Snart kommer hon

Bilder? vem? Jag?? Nääää..Hur kan du ens tro det :confused:





:rofl: :rofl:

Självklart kommer det bilder :D

Den lilla som kommer idag, lär det väl komma in bilder på redan ikväll. Ska plocka upp henne om ca 2 timmar, så runt 21:00 bör det komma in, de första bilderna på henne
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Troll
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
973
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 786
Senast: Hermelin
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 916
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp