Snart bara 1 månad till första tävlingen och fortfarande vinter!!!

Sv: Snart bara 1 månad till första tävlingen och fortfarande vinter!!!

är inte lätt 90?? eller (vet inget om ft)

varför har de ingen lätt kalss för häst??:eek:

ja, det kan man undra. är ju tråkigt för de som inte startat * än att behöva börja med deb. för man börjar ju inte gärna säsongen med debut i en högre klass :crazy:.....och så många andra tävlingar finns det ju inte. (iofs har kinda lätt klass för häst helgen före)

PrinceFair skrev:
tyvärr har hon inte heller e-körkort....ajdå.

nä asså det var lååångt till falkenberg, tog ca 7 timmar att köra och blev väl typ 1600 bara i bensin (sen kostar väl kursen en del åxå, med uppstallning och allt). och dessutom ska vi ju till hermanstorp (om nu snön försvinner) så för min del är det iaf inte intressant :( eftresom det blir en hel del andra långa resor i år.
trist.

Var det kinda eller JL-lägret som inte var intressant. Man kanske ska åka på hermanstorp och stanna kvar där i veckan o sedan JL kursen veckan efter :idea: och sedan förhoppningsvis gärds då. Men blir gärds av så åkre vi inte till kinda. Vill hemskt gärna starta den * där men vill ju egentligen börja med en lätt. :(

Idag har det varit sol och 10 plus :eek: :banana:

aha okej tack:)

Nej, Udden har ingen lätt för häst tyvärr!

Du läser helt rätt. Blev inte speciellt glad för det, men för stunden spelar det oss ingen roll iom att Busan fortfarande går på medicinering. Så någon start hemma blir det inte då.

JL-lägret. och kinda med för den delen om man ska åka ensam.
blir för dyrt och långt att åka till falkenberg, och till kinda är det åxå relativt långt så det känns inte heller värt det för en lätt klass tycker jag...

jag vill ju åxå helst börja med en lätt, men har skippat den idén nu när det är som det är med alla tävlingar. mantorp hade varit perfekt, men nu får det bli en * först på säsongen iaf

Nelle skrev:
*KL*
Ser jag rätt om jag ser i uddens propp att det inte kommer vara lätt för häst. De har deb+lätt ponny samt 0.90, * och ** för häst? Är jag blind eller tokig eller är det udden som är tokiga???

du ser rätt... tokigt tokigt men så e d... :crazy:

oj, såg inte att ni redan hade svarat... vi upprepar oss fint, uddengänget :smirk:

Idasagare skrev:
Gärds är inte klart... tö idag igen :idea:
fast ang Udden så fick vår banbyggare via er att det är ju alltid svårt med * och ** på våren så det är ju inte klart ännu, beror på hur snön smälter undan. Fast det kanske inte stämmer...?

vet inte... just nu är det ju mkt fin snö... :mad:
men men, man får vänta å se.... suck. fast idag ska det bli lite varmare :idea:

PrinceFair skrev:
det är precis det jag har läst mig till åxå. bara lätt klass för ponny...

Jäkla skit rent ut sagt. Den enda tävling som ligger hyfsat "nära" för oss öbor. Det är inte meningen att jag ska få tävla alls i år... Ja ja, jag får väl så snällt åka ensam till Kinda när hela gotlandsgänget åker till udden och har kul ihop, KUL :smirk:

Håller precis med dig, jag hade funderingar på att starta cnc* på udden men då hade man ju mantorp i ryggen innan... Vill inte börja säsongen i ny klass.

Okej. Mamma o jag har faktiskt börjat fundera på att stanna där nere efter Hermanstorp och sedan JL och efter det gärds, och tror jag startar * där faktiskt. Förhoppningsvis kommer det kännas bra efter lägret.

Eller så kan du ju åka till Tranemo....inte alls långt från Gotland:angel:

prins_rollo skrev:
Eller så kan du ju åka till Tranemo....inte alls långt från Gotland:angel:

Ja, dom funderingarna finns faktiskt med. Jag har varit där några gånger och gillar stället :) Men rider jag Kinda så kan jag även rida Mantorp eftersom det blir en helg emellan :idea:

Murray skrev:
Okej. Mamma o jag har faktiskt börjat fundera på att stanna där nere efter Hermanstorp och sedan JL och efter det gärds, och tror jag startar * där faktiskt. Förhoppningsvis kommer det kännas bra efter lägret.

Alltså ursäkta men det är ju -10 på nätterna här, skall det vara terrängträning på Hermanstorp ett par veckor innan Gärds:eek:

Tycker absolut att du skall komma till Tranemo:bump:

planen är att det ska vara terrängträning i hermanstorp och ev även falkenberg den 1-2 april. men fan trot om det fortsätter såhär....
även om snön försvinner så är ju tjälen kvar :mad:

Murray skrev:
shit, blir ju värsta resan då ju. låter jätteskoj om det blir av!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 008
Senast: Bison
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 092
Senast: Barbabelle
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 974
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka