Snart bara 1 månad till första tävlingen och fortfarande vinter!!!

Sv: Snart bara 1 månad till första tävlingen och fortfarande vinter!!!

Jaha, det verkar nästan som vår (Udden) blir den första, om varken mantorp, Flyinge eller Gärds kommer ha...Eller Kinda har en innan va?! Hoppas bara att vi kan ha vår FT!

Det låter ju inte lovande för Gärds så jag hoppas verkligen att kinda blir av så att man hinner rida en lätt innan * på Udden (om nu udden blir av:smirk: )

mm synd att det är såpass långt till Kinda, jag skulle ju åxå vilja rida en lätt först, men har ingen lust att åka så långt. mantorp hade varit perfekt - dumma snö :mad:

jag tror att det är lugnt med Udden, det brukar alltid smälta fort där, men synd att man inte hinner med tillräckligt med tävlingar före - ingen start i ** på Udden för oss alltså :cry:

Än så länge har Kinda inte planerat att ställa in...

Men som sagt, det är mycket snö fortfarande.. Återkommer om jag hör något annat.

Tror ni att det kommer läggas ut en ny tävlingstermin på förbundets hemsida?

Nu har man ju ingen koll på alla tävlingar som stuvas om..

ja, det är lite långt till kinda bara för en lätt klass, men vad gör man inte?`
Trist med udden, hur gör du då? Blir det ** på strömsholm eller finalen (om du nu tänkt tävla cupen)?
Vi kanske kan samköra till kinda annars?

det verkar bli en värre vår än förra året då flyinge o gärds ställdes in...:angel: ;)

Ja, och i år kändes det ändå som om de tagit till rejält med datumen för att inte riskera en repris från förra året....

är det helt klart att både flyinge, mantorp å gärds ställs in??

hos oss (udden) lär det bli av, planeringen verkade va i full gång igår ;)

Hoppas bara vädret tillåter det också.

joo...de e ju en massa snö på alla fält..men vi hoppas..:D

det är ju inte säkert att gärds ställer in, utan ska ha möte den 19.
Men jag ska på läger i Falkenberg på påsklovet (veckan innan gärds) och det verkar som om de tror att de ska bli av, men fattar inte hur de tror det om varken flyinge eller ev. gärds inte blir av.

Murray skrev:
ja, det är lite långt till kinda bara för en lätt klass, men vad gör man inte?`
Trist med udden, hur gör du då? Blir det ** på strömsholm eller finalen (om du nu tänkt tävla cupen)?
Vi kanske kan samköra till kinda annars?

jo det är sant, vore ju en bra idé att samköra så man fick komma ut på nånting före Udden :)
man spar ju faktiskt en hel del pengar om man åker tillsammans och då kanske det är värt att åka så långt.
vi får väl se hur det blir med träningen i Hermanstorp åxå, än så länge verkar det som att det ska bli av....men man vet ju aldrig vad vädergudarna hittar på

jag har tänkt att rida ** på strömsholm alldeles oavsett, tänker satsa på att försöka kvala till EM i första hand i år.
och om gärds blir flyttat till kristi himmelfärd rider jag nog ** där åxå om allt går som det ska, så jag kanske inte rider ngn omgång av cupen alls.

ssannna skrev:
är det helt klart att både flyinge, mantorp å gärds ställs in??

hos oss (udden) lär det bli av, planeringen verkade va i full gång igår ;)

Gärds är inte klart... tö idag igen :idea:
fast ang Udden så fick vår banbyggare via er att det är ju alltid svårt med * och ** på våren så det är ju inte klart ännu, beror på hur snön smälter undan. Fast det kanske inte stämmer...?

Det är det ända man kan göra nu. Idag har det varit plussgrader. :banana:

jo visst, man får ju plats med en hel del i våran sadelkammare (om man tar vårt släp), vår bil är bra också och kan dra mycket. tyvärr så får inte mammas körkort ta så mycket som det blir med två hästar. din mamma har inte e-körkort eller?
det verkar som om träningen i falkenberg blir av också för JL. Men vet inte riktigt om man orkar ta sig dit ner bara för två terräng- och en dressyrträning (bra träning iof!) om man inte ens kan ta gärds på vägen hem.

tyvärr har hon inte heller e-körkort....ajdå.

nä asså det var lååångt till falkenberg, tog ca 7 timmar att köra och blev väl typ 1600 bara i bensin (sen kostar väl kursen en del åxå, med uppstallning och allt). och dessutom ska vi ju till hermanstorp (om nu snön försvinner) så för min del är det iaf inte intressant :( eftresom det blir en hel del andra långa resor i år.

*KL*
Ser jag rätt om jag ser i uddens propp att det inte kommer vara lätt för häst. De har deb+lätt ponny samt 0.90, * och ** för häst? Är jag blind eller tokig eller är det udden som är tokiga???

det är precis det jag har läst mig till åxå. bara lätt klass för ponny...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 036
Senast: Bison
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 094
Senast: Barbabelle
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 977
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka