Snart bara 1 månad till första tävlingen och fortfarande vinter!!!

Sv: Snart bara 1 månad till första tävlingen och fortfarande vinter!!!

Binsan skrev:
hade tänkt rida i mantorp men om det vill sig illa med en massa snö där så kanske man kan åka till flyinge om de nu inte har snö....:)

å andra sidan så vet man ju inte det då anm-tiden går ut...:crazy: ;)

Fast vi var nere i Anderslöv igår. Där var jättemycket snö. Visserligen sa Fälttävlansnisse att där inte var någon snö. Hon anser att vi inbillar oss. Det vita är något annat. :idea:

10 grader kallt inatt igen... :eek:

Hur ska Flyinge och Gärds kunna bli av? (Gärds ska ha möte den 19 och besluta om det blir något)

Tycker det lutar åt att Udden skall bli först i år igen, fast med närmare eftertanke så kanske det inte blir så. Här är det jätte mkt snö, och då menar jag jätte mkt. Men det är bara att be till vädergudarna och hoppas att dom hör oss.

hoppas Udden blir av iaf.. eller Tranemo...

vad händer med kvalen till Exklusive cup om de blir inställda? finalen är ju redan bestämd...:smirk:

Idasagare skrev:
Fast vi var nere i Anderslöv igår. Där var jättemycket snö. Visserligen sa Fälttävlansnisse att där inte var någon snö. Hon anser att vi inbillar oss. Det vita är något annat. :idea:

10 grader kallt inatt igen... :eek:

Hur ska Flyinge och Gärds kunna bli av? (Gärds ska ha möte den 19 och besluta om det blir något)

Ingen snö????

Var någonstans då? Vi har hur mkt som helst och så var det hela vägen ner till Sydslätten i Lördags. :crazy:

Imorse var det -11grader

Yuippie :banana:

de flyttas nog. Gärds kommer ju att ha tävlingar 26-28 maj (kristi himmelfärdshelgen) om det inte blir av till påsk.

ähh klaga inte 11 minus är ju ingenting :p, vi hade -20 på morgnarna i Falkenberg i helgen :crazy:

Det är ni som inbillar er att det är snö:)

Och det är ju inte -11 utan 11 grader du måste sett fel:angel:

Som vi då ;) i helgen!

Men idag var det -11

I Onsdags var det -22 :angel:

Nu när jag tänker efter så är det nog runt en 24grader här nu.

Skall precis ta en kall cola och lägga mig vid poolen :cool:

:rofl:

olgaklara skrev:
Ingen snö????

Var någonstans då? Vi har hur mkt som helst och så var det hela vägen ner till Sydslätten i Lördags. :crazy:
QUOTE]

Fälttävlansnisse säger med bestämdhet att det INTE är snö... det är väl en hägring! :idea:

Idag var det +1 grad kl 12.00 :bump: :bump:
Men snön ligger trots det var:confused:

Hörde av en gubbe att det är 1,5 meter tjäle :eek: men där det inte är plogat är det ingen tjäle alls :)

Självklart att det är tjäle även där det inte är plogat

*kl* till helgen ska det bli plus!!! :bump:

här kommer då en fin bild från uddens terrängbana, framhoppningen. bilden är tagen för två-tre veckor sen, å d har ju inte direkt varit upphåll... tror att d e lite mer snö nu :crazy: den lilla knölen på höger sida brukar va ett hinder...

141_4108.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Inte här tydligen. Det var milt innan snön kom och då blir det bara en liten skorpa. Tycker det lät märkligt - men de hade mätt med ngn manick sa han.
Hoppas det stämmer :)

funderar på om man ska behöva ringa till flyinge o gärds o kolla om det bli nån fälttävlan nu i april med tanke på att anmälningstiden går ut på måndag o tisdag...

onödigt att sätta in pengar å boka boende om det inte blir något...:crazy:

flyinge verkar ha beslutat att ställa in, står iaf så i en annan tråd här på fälttävlan....

Iddefixen skrev:
Inte här tydligen. Det var milt innan snön kom och då blir det bara en liten skorpa. Tycker det lät märkligt - men de hade mätt med ngn manick sa han.
Hoppas det stämmer :)

det stämmer...
visserligen är det lite tjäle, möjligen 10-15 cm här men eftersom snön kom först innan kylan, så skyddade snön mot kylan. grävmaskiner kan jobba som om det vore sommar här :idea:

Så försvinner bara snön så löser det sej, iallafall här i Skåne. Gärds tål ganska stora mängder smältvatten så det ska nog gå.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 036
Senast: Bison
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 094
Senast: Barbabelle
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 977
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka