Djurjouren
Trådstartare
Det som Affe Fager tydligen har i värmningen.Nån som vet en bild på det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaja, jag vet att de är hårda i Italien. meningen med mitt inlägg var inte att jag hafe fått nån ny idé att testa eller så. Bara att jag hade missförstått hur "snarbettet" används och appliceras.
För egen del så tillhör jag den skara som försöker köra så snällt betslat som möjligt. Raka bett, tredelade och bettlöst kör jag mina hästar med. Kör flera av dem i lopp med körgrimma också bara för att skona munnen.
Kallblodet jag berättade om hade jag problem med under en kort period, det var nog mest en fråga omvem som bestämde i det fallet.
Kanske att jag missförstod ditt inlägg men upplever att det var lite "aggressivt" menat och riktat till mig.
Körgrimma?
Där fick jag lära mig nåt nytt.
Jag var i ett stall för ca 20 år sedan där det ibland användes ett mjukt snöre som sattes fast efter betslingen. Detta lades över tandköttet till framtänderna i överkäken och knöts sedan ihop under "hakan".
Hästarna blev väldigt snälla.... Jag körde aldrig själv med detta men såg det användas flera gånger. Jag har trott att det var den sk snaran....
Det är väl det som kallas för pullstropp?
jag får detta til att se ut somett tungband och ett minibett... men ingen annan ser det så.... art blev det fel...?
Kan någon förklara hur ett "pullnät" fungerar?
På vissa funkar det faktiskt. Men man får spänna det så att de får kassler på nosen