Sv: Snacktråd för AR-frälsta, del 2
***knapplån***
Jag tittar in som hastigast för en liten lägesrapport. Det har varit mycket den senaste tiden, jag håller på att skola in mig inför mina nya arbetsuppgifter i höst vilket innebär en massa utbildning, långa transporter osv. Men på fredag gör jag sista arbetspasset på nuvarande befattning, och innan jag tillträder den nya så ska jag vara ledig i 38 dagar
Besten är fräschare än någonsin. På grund av katastrofvädret har jag inte ridit så överdrivet mycket, men denna fantastiska häst har ju förmågan att vila sig i form under dygnetruntbetet. Idag red jag säkert i en hel kvart, för hon gjorde två helt fantastiska högergaloppfattningar från skritt när jag bad henne, och med det så var dagens mål uppnått.
Rune, vår fyraåring, rids av en av mina elever. De passar så bra ihop. För två veckor sedan var vi på kurs hos min favoritportugis som blev stormförtjust i Rune och hade svårt att förstå att det verkligen är en travhäst
Min man har köpt en rockard (som han helrenoverat) och en maratonvagn, samt sele, och nu ska han bara ha hjälp med att komma igång med körningen.
Kallmencita, även kallad Lilla Troll, är fortfarande ohyfsad. Inga problem att rida henne, hon älskar att jobba och vi har varit ute i skogen ett flertal gånger i sommar utan minsta problem, hon tar gärna täten. Hon kommer att vara prio ett under min semester, jag har införskaffat repgrimma, ledrep och carrotstick för ändamålet. Här ska det jobbas på ledarskapet!
Prippe, nordsvensken, red jag för en månad sedan, för första gången på ett helt år. Och jisses vad trevlig han blivit! Min medryttare och elev har ridit honom på lektion för mig under tiden, och nog kan jag vara lite stolt över att ha utbildat ryttaren så att hon i sin tur har utbildat hästen!
Det är mycket dåligt intresse för kurserna nu, så den delen av verksamheten ligger nere. Jag tror folk har lite dåligt med pengar...