Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hittade plasten, så nu har jag tejpat på en remsa på en gammal tratt för att göra den större. Hon går och släpar den i backen p.g.a. storleken, men hon ska förhoppningsvis inte kunna nå svansen. Tänker att hon kan ha den när jag inte kan ha uppsikt över henne.

Supermissnöjd över sin nya partytratt...
partytratten.jpg

Jag hittade plasten, så nu har jag tejpat på en remsa på en gammal tratt för att göra den större. Hon går och släpar den i backen p.g.a. storleken, men hon ska förhoppningsvis inte kunna nå svansen. Tänker att hon kan ha den när jag inte kan ha uppsikt över henne.

Supermissnöjd över sin nya partytratt...
partytratten.jpg

Stackars liten! Hon ser verkligen inte glad ut :( Hoppas svansen läker snabbt och hon kan bli av med den. Får du anklagande blickar?

OT; Det pågår en seg strid här hemma. Nikita ska äta mer blötmat, basta! Nikita ursur och hoppar upp på matte och trampar på tangentbordet och meddelar högt och ljudligt att nu är det torrisdags. Lyft ner henne säkert 20 ggr. Nu ligger hon i fönstret vid skrivbordet - fleecefilt där - tittar ut och ignorerar demonstrativt elak människoslav. :mad:

Stackars liten! Hon ser verkligen inte glad ut :( Hoppas svansen läker snabbt och hon kan bli av med den. Får du anklagande blickar?

OT; Det pågår en seg strid här hemma. Nikita ska äta mer blötmat, basta! Nikita ursur och hoppar upp på matte och trampar på tangentbordet och meddelar högt och ljudligt att nu är det torrisdags. Lyft ner henne säkert 20 ggr. Nu ligger hon i fönstret vid skrivbordet - fleecefilt där - tittar ut och ignorerar demonstrativt elak människoslav. :mad:
Det är mest nu hon är sur, för att hon blev påtvingad en tratt ganska omgående efter att hon blivit befriad från den förra (så går det när man försöker slicka på svansen och vägrar ligga still i knät...).
Annars går hon omkring och är ganska nöjd med livet ändå :)

@cili Men så fräck partytratt, säg till henne att hon ska vara stolt och bära den med glädje. :up:
Hoppas den fungerar kalasbra nu!

Surfröken här hälsar att man får vara sur, speciellt när man blivit borstad och betjänten hade fräckheten att hitta en tova i svansen, svansen! (människor låt våra stoltheter vara ifred! kränkande borstning delux med andra ord) hälsar Pälsmonstret som lite pepp till sin svanskompis. :heart

Själv tyckte jag bara hon var larvig som morrade och försökte verka farlig.

Betjänt-Tova: 1-0 :p

Den extra tillbyggnaden på tratten hjälpte inte, hon kan fortfarande komma åt svansen. Kan inte gärna öka storleken ännu mer nu :arghh:.
Men hon är i alla fall inte på den lika mycket, så det är i alla fall en förbättring. Jäkla svansskrälle.

Har nu lyckats linda in svanstippen igen. Så förhoppningsvis ska större tratt + inlindad svans kunna göra att hon inte kommer åt det. Kom på att jag kunde använda samma rosa plast runt svanstippen, för att det inte ska bli något tryck mot stygnen (med gasbinda så blir det ju alltid ett visst tryck, oavsett hur löst man försöker linda), då kanske det inte stör henne lika mycket. Dessutom är det svårare för henne att få tag i för att dra loss

@cili Men så fräck partytratt, säg till henne att hon ska vara stolt och bära den med glädje. :up:
Hoppas den fungerar kalasbra nu!

Surfröken här hälsar att man får vara sur, speciellt när man blivit borstad och betjänten hade fräckheten att hitta en tova i svansen, svansen! (människor låt våra stoltheter vara ifred! kränkande borstning delux med andra ord) hälsar Pälsmonstret som lite pepp till sin svanskompis. :heart

Själv tyckte jag bara hon var larvig som morrade och försökte verka farlig.

Betjänt-Tova: 1-0 :p

Ingen fara, det är snart 1-en gazillion när kisse bestämt sig för att ge sig in i spelet och utjämna lite :sneaky: :devil:Blomkrukor, prydnadssaker, mat på diskbänken osv :p

Vaknar av Brunett-trakasseri... eller möjligen Brunett-gos, det är inte helt klartlagt. En ordentlig kattkram runt vaden som inleds sådär varmt pälsig, kramen övergår i liggande klotramp - tusen nålar i mitt underben. Nogranna kattslick på foten - som att bli kärleksfullt skrubbad med ett litet sandpapper.

Stod ut i ungefär tio minuter och gav sedan upp. Dags att servera frukost. Kyckling med räkor. Brunetten är nöjd.

Skönhetsmissen är lite stressad och känner sig utanför. Snattrar och gömmer sig under soffan.

Skönhetsmissen stänger alltid toadörren --- varför i hela världen? Hon gör sig ett väldigt omak dessutom, då den brukar stå vidöppen. (Ja, vi är öppen-dörr-kissare i den här familjen.)

Frökens alla 3,4 kilo trycker sig in bakom dörren och ställer sig på bakbenen för att knuffa den ut från väggen, knuffar stängt den, och trycker dessutom igen den noga. Hon är väldigt snabb om stackars Brunetten är därinne dessutom. Det har hänt flera gånger att dörren är stängd och jag hör ett sorgset litet mjau därinne från en ledsen Brunett som inte lyckas bryta sig ut. Jag börjar bli smått orolig för att hon (B) ska bli instängd på morgonen och bli sittande där hela dagen. :O

Någon mer dörrfascist till katt därute?

Skönhetsmissen stänger alltid toadörren --- varför i hela världen? Hon gör sig ett väldigt omak dessutom, då den brukar stå vidöppen. (Ja, vi är öppen-dörr-kissare i den här familjen.)

Frökens alla 3,4 kilo trycker sig in bakom dörren och ställer sig på bakbenen för att knuffa den ut från väggen, knuffar stängt den, och trycker dessutom igen den noga. Hon är väldigt snabb om stackars Brunetten är därinne dessutom. Det har hänt flera gånger att dörren är stängd och jag hör ett sorgset litet mjau därinne från en ledsen Brunett som inte lyckas bryta sig ut. Jag börjar bli smått orolig för att hon (B) ska bli instängd på morgonen och bli sittande där hela dagen. :O

Någon mer dörrfascist till katt därute?

Jodå, här finns allt en också. :meh: Dock händer det inte varje dag, men ändå. Främst är det ytterdörren som Socker vill stänga. Det är när de får gå ut och kika lite i trapphallen (litet hyreshus) som jag kan höra att ytterdörren stängs. Jag har aldrig sett hur han gör eller varför, men man får alltid skynda dit och öppna utifall någon skulle öppna den rätta ytterdörren till huset. :nailbiting: Sedan händer det att han har stängt till sovrummet med resultat av väldigt olyckliga katter som inte fattar varför de inte kan komma till maten/toa. :meh:

Annars är Socker mest sysselsatt med att öppna skåp- och garderobsdörrar, men det är en annan historia. :D

Jodå, här finns allt en också. :meh: Dock händer det inte varje dag, men ändå. Främst är det ytterdörren som Socker vill stänga. Det är när de får gå ut och kika lite i trapphallen (litet hyreshus) som jag kan höra att ytterdörren stängs. Jag har aldrig sett hur han gör eller varför, men man får alltid skynda dit och öppna utifall någon skulle öppna den rätta ytterdörren till huset. :nailbiting: Sedan händer det att han har stängt till sovrummet med resultat av väldigt olyckliga katter som inte fattar varför de inte kan komma till maten/toa. :meh:

Annars är Socker mest sysselsatt med att öppna skåp- och garderobsdörrar, men det är en annan historia. :D

Öppna ser jag större logik i... att komma in i garderoben och gosa ned sig i alla kläder, att komma in i köksskåpet och pälsa in kastrullerna, bara principen att vara utestängd/utesluten är en kränkning emot ett sensitivt katthjärta.

Stänga däremot? What´s the fun in that?

Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta??
Ibland vet inte vare sig katt eller betjänt om den ska skratta eller gråta rättare sagt.

Efter mycket om och men äts det blötmat men under protest (bakslag och envishet och fjäsk och ignorera har betjänten på sin "attgöra lista) och någon enstaka gång ibland kan man få några bitar torrfoder om man jobbar för det, brukar ges för att reta igång matlusten och undvika total matvägran/svält
Vi har i omgångar fått äta med spruta av olika anledningar tyvärr och det vill man ju inte direkt.

Idag vart det toarulle med torrmatsbitar i som erbjöds i vardagsrummet, total lycka när påsen åkte fram och väldigt inställsam katt så så långt allt väl.

Dock tar det några minuter innan jag hör ett inställsamt : maaaau från köket och hörnet där skafferiet är.

Blicken när jag visade mig sa tydligt: är du dum? eller tror du jag är helt korkad va ??, det finns en hel påse där inne ju bara ösa upp!

Tips på roliga aktiviteter önskas :p

Luna tycker INTE om höst! Jag har försökt ta ut henne i selen ett par gånger, men hon vänder fort tillbaka till porten och väntar på att jag ska låsa upp den. Idag tog det inte ens en minut... Så antingen får vi vänta på en riktigt varm, solig och vindfri dag, eller så får jag testa ta ut henne när snön har fallit - det kanske hon kan tänkas tycka vara kul.

Pälsfröken är på bus humör men inte med leksaker som betjänten tyckte skulle vara smidigt utan betjänten ska jaga pälsfröken, fast det räcker tack och lov att pälsfröken kommer smygandes och piper så får betjänten vända sig däråt och låtsas göra utfall.
Knaspäls :love:

Öppna ser jag större logik i... att komma in i garderoben och gosa ned sig i alla kläder, att komma in i köksskåpet och pälsa in kastrullerna, bara principen att vara utestängd/utesluten är en kränkning emot ett sensitivt katthjärta.

Stänga däremot? What´s the fun in that?

Mini öppnar övre köksskåpen (där finns det påskfjädrar) och svänger på en annan dörr bara för att komma in bakom den trots att hon kan komma runt via en pall. Då går det minsann bra att anstränga sig.
Men om toalettdörren står på glänt? då skriker hon istället.

Det har snöat här och i morse tittade jag ut genom fönstret samtidigt som katten gick ut genom kattluckan. Såg hur äckligt han tyckte det var att gå på snön på altanen, han liksom gick med höga lyft, ryggen lite uppskjuten och fort som attan. Gissar på att han, när han hittade en plats utan snö, skvätte av sig snön från tassarna :laugh:
Vi brukar kalla honom vår sommarkatt, inte för att han är övergiven efter sommaren utan för att han föredrar sommaren som årstid :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
906
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka