Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina killar skötte sig superbra hos veterinären :love: Det var tyvärr en hund som tokskällde i väntrummet så tjockis tyckte att det var läskigt, så han får en extra guldstjärna. M var mest sur över att han har behövt vara inne halva dagen för att passa in tiden, dessutom krockade besöket med deras middag så de var ju sååå utsvultna!

Jag beställde en sele till tjockis i söndags och den kom idag, sitter superbra! Nu kan vi gå ut och motionera :up: Jag beställde en batteridriven mus också som de ska få i julkalendern, så får vi se om det inte kan bli lite fart på herr fetknopp :D Han är ju inte sååå fet, veterinären sa inte ens någonting, men han är helt klart överviktig och det ska han inte vara. Han är bara 4 år och jag tycker det ser ut som han har dåliga höfter (han går och rör sig utan problem, visar ingen smärta alls eller något, utan jag tycker bara att vinkeln är lite skum), så han ska bli i toppform :D

Jag måste bara skriva det här :rofl:

Jag ger ju mina katter mush vilket de fungerar så himla bra på och de har blivit så fina i pälsen. Nämnde det för en bekant som har katt och får kommentaren "ja, min katt är ju en raskatt så hon kan inte äta sånt" :rofl:

Alla får givetvis ge precis vad de vill, situationen blev bara så absurd att jag måste skratta lite :D Hon menade alltså att hennes katt måste äta torrfoder bara för att det är en raskatt, inte baserat på individen. Jag ska komma ihåg det om jag skaffar raskatt någon gång :up::p

Jag ger ju mina katter mush vilket de fungerar så himla bra på och de har blivit så fina i pälsen. Nämnde det för en bekant som har katt och får kommentaren "ja, min katt är ju en raskatt så hon kan inte äta sånt" :rofl:

Alla får givetvis ge precis vad de vill, situationen blev bara så absurd att jag måste skratta lite :D Hon menade alltså att hennes katt måste äta torrfoder bara för att det är en raskatt, inte baserat på individen. Jag ska komma ihåg det om jag skaffar raskatt någon gång :up::p

Nääää, glöm det ;)

Vi har en raskatt, riktig lite prinsessa :)
Hon älskar sina råa köttbullar, växer bra, och är kanonbra i magen på den maten.

Har en siames och enligt henne går färskmat absolut inte att äta. Mjukmat kan möjligtvis slinka ner, men bara om den är nyöppnad!

Men vilken idioti. Jag har en riktig liten rasprinsessa som tyvärr avskyr allt vad rått kött heter. Annars skulle jag absolut gå över till BARF/Mush. Jag misstänker att en del uppfödare av raskatter ger torrisar både pga pris och bekvämlighet när man har en flock. Så var det med Nikita som är som galen i RC torrisar, vilket är bannlyst här hemma.

Kattskrället kan bokstavligen lukta sig till om jag har en påse hemma och sedan blir det ett evigt mjauande och skrapande.

Alltså. :o Jag var ute och gick med Luna. I vagnen. Var tvungen att stå i hallen och ta mod till mig innan jag kunde gå ut i allmänheten. Men eftersom vi ska åka tåg på fredag så behövde Luna (och jag) testa att åka vagnen så att det inte blir något knas när vi ska åka långt. Och jag tror ta mig tusan att katten tyckte att det var lite kul! Ibland blev hon lite skraj för något och kurade ihop sig, men annars så kikade hon nyfiken ut genom "fönstrena" och sträckte på nacken, ungefär som när hon ser något spännande från balkongen. :love: Hon har även hoppat in i buren och tagit sig en tupplur nu efter att vi kommit hem, så hon gillar verkligen sin transportbur!

Alltså. :o Jag var ute och gick med Luna. I vagnen. Var tvungen att stå i hallen och ta mod till mig innan jag kunde gå ut i allmänheten. Men eftersom vi ska åka tåg på fredag så behövde Luna (och jag) testa att åka vagnen så att det inte blir något knas när vi ska åka långt. Och jag tror ta mig tusan att katten tyckte att det var lite kul! Ibland blev hon lite skraj för något och kurade ihop sig, men annars så kikade hon nyfiken ut genom "fönstrena" och sträckte på nacken, ungefär som när hon ser något spännande från balkongen. :love: Hon har även hoppat in i buren och tagit sig en tupplur nu efter att vi kommit hem, så hon gillar verkligen sin transportbur!
Kul att ni är nöjda! Jag är nästan sugen på en själv. Så otroligt smidigt det måste vara på utställningar :)

Mamma klickade hem en kattbädd till mig men den visade sig vara väldigt liten. Socker var ändå artig och provsatt och mjölktrampade länge och väl i den. :D Han återvände flera gånger och återupprepade proceduren men han kom nog fram till att det var under hans värdighet att knyckla ihop sig och lägga sig i den. :p
PA200031.jpg

PA200034.jpg

Mamma klickade hem en kattbädd till mig men den visade sig vara väldigt liten. Socker var ändå artig och provsatt och mjölktrampade länge och väl i den. :D Han återvände flera gånger och återupprepade proceduren men han kom nog fram till att det var under hans värdighet att knyckla ihop sig och lägga sig i den. :p
PA200031.jpg

PA200034.jpg

Haha! Gillar de tappra försöken att få plats iaf...

Vi skulle ha åkt hem till hemstaden idag, men nu sitter vi istället i en taxi på väg till djursjukhuset. :'( Något är fel med urinvägarna.

Det som hände tidigare idag var att Lunas mage kollapsade för första gången på flera månader. Jag fick tvätta rent hennes låda, men hann inte fylla på sand innan hon satt sig där och försökte kissa. Då kom det bara ett par droppar. Jag rengjorde lådan igen, fyllde på med kattsand och såg henne gå dit ett par gånger på mycket kort stund, men när jag tänkte ta bort kissklumparna så fanns det inga. Kort därefter hittade jag henne när hon försökte kissa ute på balkongen, trots att Luna ALDRIG har gått utanför lådan. Och så fortsatte det en stund. Luna fortsatte försöka kissa på alla möjliga ställen, men det kom bara ett par droppar varje gång. Så jag fick ringa till djursjukhuset och få en akuttid. :(

Ingen diagnos har ställts ännu, och tyvärr kunde vi inte lämna ett urinprov. Däremot har jag fått med mig lite sån där specialsand för att kunna ta prov till på söndag om det skulle behövas. Förhoppningsvis är det "bara" in inflammation i urinröret, men för stunden ska jag avvakta och se till att hon äter och kissar bra med smärtstillande. Och att hon inte blir värre, såklart.

Eftersom hon har haft problem med magen så vågade vet inte skriva ut Metacam till henne, så därför har hon fått ett narkotikaklassat (:o) smärtstillande som hon ska få var åttonde timme. Och nog fan är hon lite dragen - pupillerna är lite väl stora och hon är otroligt fascinerad av transportburen (som om hon inte hade spenderat hela eftermiddagen i den). Men så länge hon inte har ont så kan hon få vara lite hög. :heart

Hahaha är det inte underbart hur glad man kan bli av en kissklump eller en bajskorv? :D Härligt att höra att Luna är bättre, för mig lät det som klassisk UVI. Nikita har haft det tre gånger tyvärr och alltid just det beteendet, först går hon på lådan hela tiden men det kommer ingenting sedan sätter hon sig på mjuka ställen som tex sängen eller soffan och det kommer några droppar. Som tur var kunde min vet direkt ta urinprov och blodprov och jag fick med mig hem metacam och antibiotika. Hon var helt frisk på några dagar men fick naturligtvis hela kuren.

Katthelvetet har pissat på mina läderstövlar! Gah! Försökt tvätta dem lite försiktigt, så hoppas verkligen de inte börjar lukta.. Just nu är jag glad att hon ska flytta tillbaka till husse om två veckor. :rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
906
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka