Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår kväll fick kisse ett typiskt höst-tokryck. Sprang mellan vardagsrum och köket, sladdade över mattorna, upp i sitt träd, ner igen, mer sladdande. Och samtidigt jamande emellanåt. Överskottsenergi :p

M har också en massa överskottsenergi nu när det är kallt och inte så kul att vara ute. Han far runt som en galning efter sin ItsyBitsy Långsvans (måste köpa fler sånna, de är galna i den!), klämmer sig in under låga fåtöljer för att sen kasta sig ut och attackera klösträdet eller något annat kul.

Han kan få ryck när han ligger och sover högst upp i trädet också. Då hakar han fast sig med framtassarna och sen bara verkligen slänger ut resten av kroppen så det nästan blir till frittfall :nailbiting: Han gör nästan som en kullerbytta, jag får en hjärtattack varje gång :rofl:

Usch har så dåligt samvete för att jag inte har råd att köpa ett nytt klätterträd till Nikita. Hennes förra gick sönder i flytten och jag vill ha ett rejält kvalitetsträd den här gången, med extra stammar och skruvar pga hög takhöjd.

Så just nu är det en slags improviserad sak med klöspåle, öppen dörr och ovanpå en bokhylla. Kanske ska ta ut henne på promenad men hon fryser nu när det blivit höst. :)

Jag är superdupermegajulgalen hehe, och för att få utlopp för alla julkänslor som i år är alldeles för tidiga har jag börjat planera en julkalender för mina killar :D Jag har varit ute och plockat en fin gren (som låg på marken såklart, inte brutit) som jag ska torka och sen hänga upp på väggen, så ska jag köpa fina snören och papper/påsar att göra fina paket med :love: Tanken är att köpa olika leksaker till varje dag, så nu kommer jag besöka alla djuraffärer jag kan hitta på jakt efter dem ultimata sakerna :D

Operation bantning av tjockis går vidare. Ser jag inget resultat snart får vi gå till veterinären och köpa ett riktigt bantningsfoder, men jag vill se först om han kan gå ner av rätt mängd "riktig" mat. Det börjar ändå bli dags för vaccination, så jag tänkte be dem klämma igenom honom lite och göra en allmän koll :)

Jag är superdupermegajulgalen hehe, och för att få utlopp för alla julkänslor som i år är alldeles för tidiga har jag börjat planera en julkalender för mina killar :D Jag har varit ute och plockat en fin gren (som låg på marken såklart, inte brutit) som jag ska torka och sen hänga upp på väggen, så ska jag köpa fina snören och papper/påsar att göra fina paket med :love: Tanken är att köpa olika leksaker till varje dag, så nu kommer jag besöka alla djuraffärer jag kan hitta på jakt efter dem ultimata sakerna :D

Operation bantning av tjockis går vidare. Ser jag inget resultat snart får vi gå till veterinären och köpa ett riktigt bantningsfoder, men jag vill se först om han kan gå ner av rätt mängd "riktig" mat. Det börjar ändå bli dags för vaccination, så jag tänkte be dem klämma igenom honom lite och göra en allmän koll :)

Kanske inte så otroligt lämpligt med tanke på Tjockis men det finns jätteroliga julkalendrar att köpa för katter varje december. En liten godsak i varje lucka. Gourmet Gold säljs i alla matvaruaffärer och sedan brukar djur/katt butiker sälja andra både med godis och leksak. Känner du för ännu lite mer kattjul kan kanske det här vara ett alternativ :)

5355668-origpic-5e6b1c.jpg

Granngården:
9482035068958_1243231_a_30917_jpg.jpg

Kanske inte så otroligt lämpligt med tanke på Tjockis men det finns jätteroliga julkalendrar att köpa för katter varje december. En liten godsak i varje lucka. Gourmet Gold säljs i alla matvaruaffärer och sedan brukar djur/katt butiker sälja andra både med godis och leksak. Känner du för ännu lite mer kattjul kan kanske det här vara ett alternativ :)

5355668-origpic-5e6b1c.jpg

Granngården:
9482035068958_1243231_a_30917_jpg.jpg

Jag hade varsin godiskalender till dem förra året, men tänkte skippa det iår. De är så kräsna! :p M är väl okej och det finns ett par-tre saker han äter, men tjockis är hopplös. Han är världens matvrak men det enda i godisväg han äter är frystorkad tonfisk :rofl: Och det är inte billigt och inte det smalaste, så det får han bara vid speciella tillfällen :D

Men vilken fin kattvariant av änglaspel :love: jag behöver ju faktiskt ett nytt.. :angel:

Tog ut Luna idag. Det har slutat blåsa, men marken var kall och blöt. Hon gick runt en liten svänga men vände sedan och travade tillbaka till porten. Ungefär 7 minuter tror jag att vi var utanför lägenheten. I vanliga fall brukar vi kunna vara ute i ett par timmar innan JAG får sätta stopp.

Jag tror inte att det är en höstkise jag har. :D

Kisse har varit och stirrat surt på mig idag - det regnar ute. Inte okej säger han :p.
Roade honom lite med en kattleksak på pinne idag (nån sak med fjädrar och nåt grovt tyg) så han har fått utlopp för lite energi i alla fall.

Vi ska till veterinären ikväll för att vaccinera :) Vet dock inte om det bara blir en påfyllnadsdos eller om vi ska grundvaccinera om dem, jag tycker inte att vaccinationsintyget verkar stämma.. Visst kan de bara ha skrivit fel datum på båda katterna, men det verkar också som att de aldrig blev grundvaccinerade utan bara fick en dos var. Hmmmmm.. :confused: Jag rådfrågar veterinären ikväll så det blir rätt :)

Jag betalade killarnas försäkringar igår, M är inte billigt :rofl: Men det förstår jag såklart i och med att han har forl, det är inte billigt att åtgärda och jag är glad att jag har en försäkring som täcker :)

Håller ju på och försöker fasa in blötmat här hemma och idag gick det i några tuggor som inte ens var utblandat med torrfoder :bump:
Jag skulle blanda i torrfoder men hann inte det förens fröken smaskade i sig lite. :confused:
Givetvis blötmaten som doftar så illa at jag nästan väljer, men det känns som det kvittar.
Hoppas verkligen att det fortsätter i samma stil men räknar med 842 bakslag.

Bonnie fick ju 2 konstiga, små knölar i huden bakom örat i somras. Aspirat (?) visade bara fett, men eftersom knölen var stenhård var hon osäker på om det var från knölen eller underhudsfett. Skulle återkomma om de växte.
De har inte växt och blivit mjukare, men en ny har ploppat upp precis vid de andra 2 :(
Så nu har vi tid hos onkolog på torsdag för ev biopsi och fastställa vad knölarna är.
Stackars Bonnie som redan nu är jättestressad hos veterinären.
Imorgon ska vi till sjukgymnast och på torsdag onkolog då. Skitnervös för att det är tumörer :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
906
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka