Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, du måste vara hemma runt när hon ska ha ifall nått händer. Så förbered med att spara lite semesterdagar och så. Nu är ju det en bit fram, så det hinner ni ju planera. Men man ska inte lämna en förstföderska själv dagarna innan och efter förlossningen.
Jag har ju inga semesterdagar eftersom jag är timanställd.. Då jag är assistent på ett jobb med brist på assistenter kan jag inte riktigt säga plötsligt att jag måste vara ledig. Och de nätter jag jobbar måste jag jobba för att få ihop min ekonomi då jag är student. Hm, det är ju verkligen något att klura på.

Och det känns ju inte som att det är så långt fram, eftersom katten redan är dräktig..

Jag har ju inga semesterdagar eftersom jag är timanställd.. Då jag är assistent på ett jobb med brist på assistenter kan jag inte riktigt säga plötsligt att jag måste vara ledig. Och de nätter jag jobbar måste jag jobba för att få ihop min ekonomi då jag är student. Hm, det är ju verkligen något att klura på.

Och det känns ju inte som att det är så långt fram, eftersom katten redan är dräktig..

Jaha :o Berätta detta för ägaren bara, nån måste vara hos katten när hon föder.

Jaha :o Berätta detta för ägaren bara, nån måste vara hos katten när hon föder.
Jaa, absolut! Det är typ den viktigaste punkten på min lista. Jag frågade i förbifarten om jag kan jobba som vanligt, när vi skrev om det härom kvällen. Då skrev typ att honan vill ha stöd när hon föder, oh att jag kommer få stöd av henne så det löser sig. Men ska poängtera att om katten bestämmer sig för att föda på helgen så finns risken att jag är på jobb då. Men det problemet blir ju förmodligen bara med denna kullen i så fall, eftersom jag är klar med plugget i Januari och sen kommer ha "vanligt" jobb.

Kursstart. Pluggar lagar/regler och drömmer om avel. Mini firar genom att för en gångs skull förära mig med en kelstund.

Det här var faktiskt snyggt :love:
1-2012-07-30-2012-07-30-001-006.jpg

.. är det typ bara att gå ut i skogen och hugga ned ett litet träd? :angel:

Jag skulle jättegärna vilja ha nåt sånt med riktigt träd som bas! Har inte lyckas övertyga sambon (än) om att det 1) är en bra idé även mtp insekter etc och 2) att han får bygga ihop det.

Jag mailade tillverkaren av kattluckan imorse och fick svar nästan direkt :up: De ska skicka en reflektor att prova att installera i luckan för att förstärka sensorerna och se om det fungerar som det ska då :bump:

M fattat iallafall grejen med luckan och det är jätteskönt. Tjockis är också lite nyfiken på den, jättespännande med ett fönster på ett nytt ställe! I helgen ska vi packa in oss i bilen och åka ut till sommarstugan, det brukar de gillar. Där finns en inglasad altan med nätdörr där tjockis kan ligga och spana, och M har en favoritbuske han brukar sova i :D

Men guud så smart! Jag som har funderat på vad jag ska göra med mina vita väggar som jag aldrig lyckas fylla med något! Detta måste jag komma ihåg.
Lyllos dig :mad: jag har det motsatta problemet :grin:
Men jag måste säga att jag tror att Lava skulle verkligen uppskatta det då, jag har för mig att katter av den rasen gillar att kunna klättra högt upp lite :)

Idag när jag kom hem låg det ett kuvert med ett katthalsband i brevlådan. En snäll granne som hittat ett M tappat och tagit sig tiden att gå hem till oss och lämna det, det tar ändå en fem minuter :)

Hans sår har förresten läkt jättefint! Det är helt borta nu, enda spåret som finns kvar är en hårlös fläck. Jätteskönt efter sommarens alla tandläkarbesök :angel:

Jag har ett par vantar som Luna har adopterat. De har varit undanplockade ett tag, men så en dag lade jag dem på sängen, och sedan dess har Luna tagit över dem. Jag hittar dessa nedrans vantar överallt! Under soffbordet, i hallen, i badrummet, ute på balkongen... Hon tar dem i munnen och travar iväg, hon kängurufotar dem som om det inte finns en morgondag, hon lurar på dem när de är intet ont anande... De är helt enkelt en av de bästa leksakerna hon någonsin haft.

Mina killar har blivit så otroligt fina i pälsen efter foderbytet :love: Nu undrar jag mest varför jag inte började med mush tidigare.

M har haft svårt att slå sig till ro på kvällarna men har nu hittat en viloplats, i en färgglad tvättkorg som står på en byrå, med handdukar i botten. Är det inte härligt vad katter kan få oss att göra? Nu behöver jag köpa en ny korg och fler handdukar, för inte kan jag flytta på hans plats :angel:

Tjockis har gått upp i vikt :eek::( Nu blir det till att föra matdagbok och öka motionen. Att det ska vara så jäkla svårt att banta en katt!

Hittade Minis plats för "insekter som inte var värda att äta efter dödandet" häromdagen :yuck:
Blä. Påminner mig om när vi hade överflöd av skalbaggar ute förra året och kisse glatt åt såna - i såna mängder att han sen kräktes upp dem, både smälta och osmälta. En gång kräktes han ganska direkt efter att han ätit några och jag kan svära på (nästan i alla fall) att en av dem sprattlade när den kom upp :wtf:.

Blä. Påminner mig om när vi hade överflöd av skalbaggar ute förra året och kisse glatt åt såna - i såna mängder att han sen kräktes upp dem, både smälta och osmälta. En gång kräktes han ganska direkt efter att han ätit några och jag kan svära på (nästan i alla fall) att en av dem sprattlade när den kom upp :wtf:.

:yuck:

Det här med transportburar (hård bur är ett måste då mjuk inte går alls) :confused::banghead::nailbiting:
Kloka råd och tips och åsikter är varmt välkomna.
Funderar på att ev. köpa en Capri Open Top men undrar hur den är i kvalitet, någon som har koll?

Förutsättningar:
MCO som som inte uppskattar lastning och resa så lite sugen på taklucka. (lastar nu med bur på kortsida men inte smärtfritt)
Ej under jordbruksverkets minsta mått L:0,5 B:0,3 H: 0,35m.
Betjäntens ekonomi tillåter inte så mycket tyvärr så snälla priser med bra kvalitet, kul kombi :banghead:

Det bästa vore ju om man får ihop alla fina saker man vill ha, låg vikt (har inte bil), taklucka med grym stabilitet (rymningssäker!, har brutit sig ur en clipper, fick upp luckan men jag löste det med massa spännband + täckt sikt, tack och lov:nailbiting:) men billig så ja visst känner jag att Buke kan lösa det här :p:banana:

I alla år när folk skrivit om överviktiga katter har jag tänkt (och ibland skrivit) att blötmat är lösningen på allt. Tre katter har jag/har haft. Den första åt lite blandat, olika torrfoder, blötmat ibland. Aldrig tjock. Den andra började hetsäta torrfoder och blev jättetjock. Gick över till enbart blötmat och hon blev smal, eller normal. Numera är hon nästan tunn.

Katt tre åt torrfoder, tålde inte blötmat. Smal. Jag ville gärna att mina katter skulle kunna äta samma mat, och efter ett tag kunde hon äta Pussi blötmat. Hon fick fortfarande lite torrfoder ibland. Frid och fröjd, och efter ca ett år slutade jag med torrfodret även åt henne.

Och hon blev tjock. Och hon blir tjockare och tjockare. Nu har jag i ren förvirring börjat ge torrfoder en gång per dag igen, eller mer sällan. Hon äter normalmycket av det, men inte blir hon smalare. Jag fattar ingenting! Den andra, som gärna hetsäter fortfarande och blir stingslig om det inte finns mat framme, är fortfarande smal på gränsen till tunn.

Jag tror inte direkt jag frågar nånting (än), jag bara :confused: :confused: :confused: men det är klart att det inte finns ETT koncept som funkar på alla. Det är ju bara det att jag inte ens tycker att hon äter särskilt mycket. Men fri tillgång verkar hon inte ska ha. Men vi står inte ut med den andras humör om hon inte har det. O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
906
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka