Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kram på alla som fått ta farväl av sina små hjärtan :heart Det är ganska precis två år sedan jag fick säga hejdå till min underbara gamla katt, något som kom väldigt plötsligt :cry:

Idag kom iallafall (det ena :angel:) klösträdet jag beställt och jag är så nöjd! Ljust, fint och tjockis ligger just nu i hängmattan och ser extremt nöjd ut! Det tar dock upp lite mer plats än beräknat hehe, inte jättepopulärt bland de andra familjemedlemmarna ;)

Ibland blir jag nästan förvånad på min egen reaktionsförmåga. :nailbiting:
Vid lunch idag höll det på att bli skållad katt men det löste sig.
När jag kom ut från köket fick kattmadame för sig att sitta och lura bakom dörröppningen så jag klev på henne stackarn.
Temuggen skickade jag i väggen fortare än attans och vare sig hon eller jag vart skållade.

Dock var väl hennes sinnesstämning nedsatt en stund milt sagt efter min elaka attack och jag blev en mugg fattigare.

M kom in utan halsband igår och jag skickade en familjemedlem för att köpa ett nytt med det enda kriteriet att det skulle vara med säkerhetsspänne.

Sagt och gjort, hem kommer personen med ett blått halsband med militärfläckar med kommentaren "Jag ville så gärna köpa ett marinblått halsband i sammet för det skulle passa honom så bra men det hade dem inte. Jag blev så besviken så jag visste inte vad jag skulle köpa, det blev ett blått iallafall". Samma person som innan muttrade lite om den måste köpa halsband och suuuck, finns det olika storlekar eller vaddå?

:D

Idag har Luna lurat upp mig i ett träd och retat mig för att jag inte nått att plocka ner henne.

Hon bestämde sig även för att springa rätt igenom äcklig, stinkande lera när jag kollade bort för en sekund - vilket resulterade i nästan svarta tassar och äckel lite överallt. :banghead: Så hon fick sig ett litet bad när vi kom hem. Jag vet inte vem av oss som var mest missnöjd.

Jag skulle behöva lite råd!

M har fått ett sår, det ser ut att vara efter en klo. Max en halv cm djupt skulle jag tro, den har gått rakt in och det är fina kanter, sitter i nacken. Det ser väldigt fint ut nu, rent, inget blod eller var. Han är inte alls påverkad av det, jag får klämma och trycka hur mycket som helst utan att han reagerar. Jag vet ju dock att kattsår ofta blir infekterade, så jag velar lite.

Skulle ni boka en veterinärtid direkt imorgonbitti (om jag kan få en akuttid vill säga) eller skulle ni avvakta och se hur det utvecklar sig?

M har fått ett sår, det ser ut att vara efter en klo. Max en halv cm djupt skulle jag tro, den har gått rakt in och det är fina kanter, sitter i nacken. Det ser väldigt fint ut nu, rent, inget blod eller var. Han är inte alls påverkad av det, jag får klämma och trycka hur mycket som helst utan att han reagerar. Jag vet ju dock att kattsår ofta blir infekterade, så jag velar lite.

Skulle ni boka en veterinärtid direkt imorgonbitti (om jag kan få en akuttid vill säga) eller skulle ni avvakta och se hur det utvecklar sig?
Jag skulle avvaktat. Det är värre med tänder än klor, men så länge det inte finns några tecken på att det skulle vara infekterat ser jag ingen anledning att åka in.

Skulle avvaktat och hållit koll. Går det ner under huden eller är mer en rispa i huden?

Skulle avvaktat och hållit koll. Går det ner under huden eller är mer en rispa i huden?

Det är som ett hål in i huden, så det går definitivt ner under huden. Det såg fortfarande fint ut imorse så jag avvaktar och ser. Blir det värre får vi åka in i helgen helt enkelt :)

Jag håller med om att avvakta. Jag har diverse rispor/sår från Nikita, det senaste när hon damp ner från en dörr och räddade sig genom att stoppa alla fyra tassars klor i min axel och hals. Jodå det blödde en del, men jag bara tvättade det och tänkte inte mer på såren. Och insåg att det är dags för kloklippning :meh:

Det är bitsår som skapar problem eftersom katten dels har mycket mer munbakterier och dels så blir det ett litet men djupt sår som läker igen utanpå och stänger inne såret och infektionen.

Jag vet ju inte säkert att det är från en klo och inte en tand men jag tyckte det såg ut som det. Min gamla katt fick några bitsår och jag tycker inte att de såg likadana ut. Men vi får se hur det läker! Jag håller honom inne och håller koll på tecken på infektion så får vi se om vi behöver åka till veterinären :)

Det är synd att sånt här alltid ska hända runt helgen! Jag har en bra klinik nära som jag helst åker till eftersom jag vet att de är duktiga och de har träffat katterna förut, men de har inte helgöppet.

Suck, Nikita hoppade upp på min axel och därifrån till bokhyllan. Nu sitter hon och skriker att hon vill komma ner. Så jag hämtar stegen för att plocka ner henne. Men då vill den förbaskade katten inte komma, utan springer till andra änden av bokhyllan. Men sitt kvar då kattskrälle och sluta att hojta så fort jag gått från hallen. :meh:

Mimmi hittar bara på bus nu(8år gamla) ända sen jag fick laserpekare och hon började jaga den lilla pricken. Hon som har sovit för det mesta och varit sur är en glad katt nu med!

Hon ligger i min säng om nätterna med och gud nåde mig om jag inte ligger i sängen vid nio tiden då går hon till mig och fixar uppmärksamhet tills jag reser på mig och går till sängen

M's sår ser fortfarande fint ut! Han är dock en väldigt missnöjd innekatt just nu och om han kan skrika!

Jag hade två paket på trappen idag, ett med kattsand och en med lite övriga småsaker. Båda kartongerna var grovt misshandlade, trots att det stod "handle with care" på :rage: Resultatet blev en trasig förpackning kattsand, jättekul. Det andra paketet var allt helt i tack och lov, ett under med alla hål det var..

Det första M gjorde var att börja leka med en leksak jag köpt :love: Han som annars är herr jag-nedstår-mig-inte-till-att-leka-med-något-sådär-fjantigt. Tjockis snodde åt sig en annan leksak och körde race med, så det var ett lyckat köp!

Tjockis råkade dock ut för en väldigt traumatisk upplevelse. Jag hade lagt bubbelplast på golvet, den där stora varianten och ett ark på några meter. Där kom han och skulle skrida över lite elegant, han kom ett steg innan det blev bambi på hal is och han skuttade åt alla håll och kanter innan han lyckades ta sig bort från monstret :rofl: Sen höll han sig på betryggande avstånd, min stackars lilla fegis :D

Mimmi ligger sidan om mig i sängen och spinner , de räcker att jag tittar på henne så spinner hon ju , mysig liten katt :D

Och det här är inte så dumt med ikeagrejer och mattbitar och lim. Men ... plats, plats, plats.
9138492_orig.jpg

Jag har en tavla som jag gärna skulle lägga undan men den är från min döda faster och pappa skulle bli sur :meh:

Men guud så smart! Jag som har funderat på vad jag ska göra med mina vita väggar som jag aldrig lyckas fylla med något! Detta måste jag komma ihåg.

O. M. G. Jag ska kanske bli fodervärd!! Till en misse som redan är dräktig!
Har ju funderat på att skaffa en till katt sen jag tog bort hunden.. och idag hörde Lavas uppfödare av sig och frågade om jag vill ta en out-cross hon har köpt! Och nu har vi bestämt att vi ska ses på lördag och snacka om det :nailbiting:
Det hade ju varit superroligt att ha kattungar, men guud så läskigt! Jag kan ju inget om kattungar! Men kattmamman ska vara gudasnäll och är ju fortfarande väldigt ung. Så känns som att det finns goda chanser att hon går ihop med diktatorn (aka Lava).

Ni som har varit fodervärdar/bara haft kattungar. Vad ska jag tänka på? Eller är detta dumt och jag bör tacka nej?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
906
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka