Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uugh jag vill verkligen köpa ett klösträd :arghh: Men jag bor hos mina föräldrar (som absolut inte vill ha mer än den lilla metershöga grejen :meh:) och mitt rum får inte plats med mera grejer :o

Jag blir sugen att slänga ut en hel bokhylla för att få plats med en :mad:
Edit: ... Jag undrar om jag kan det ... :devil:

De flesta golv till takträd spänner du bara upp genom att skruva den i taket - om du inte har riktigt stora och tunga katter så räcker det utmärkt = inga skruvar, spikhål och liknande. Och de behöver inte ta stor plats heller.

kattlekinovember011-2.jpg

images

De flesta golv till takträd spänner du bara upp genom att skruva den i taket - om du inte har riktigt stora och tunga katter så räcker det utmärkt = inga skruvar, spikhål och liknande. Och de behöver inte ta stor plats heller.

kattlekinovember011-2.jpg

images
Jag har dock inte plats ens för en sådan O_o om jag inte ska ställa den mitt i rummet :rofl::D

Jag måste också inhandla ett klösträd! Det som står ute på balkongen gick tydligen sönder när Luna stod på hängkorgen... Eller, korgen gick sönder, samt plasten på stången som hängkorgen satt på, så nu står där en ihålig stång och ett stackars slitet och fult klösträd. Jag är ändå imponerad över hur länge det hållit - vi inhandlade det när vi väntade Leah och Ellen för tre år sedan. Med tanke på att det var ett relativt billigt klösträd med stammar på 7,5 cm så tycker jag att det har varit oväntat hållbart.

Nu funderar jag på att klicka hem ett klösträd från tyska eBay. Någon som vet om man måste betala tull på varor från Tyskland?

Jag måste också inhandla ett klösträd! Det som står ute på balkongen gick tydligen sönder när Luna stod på hängkorgen... Eller, korgen gick sönder, samt plasten på stången som hängkorgen satt på, så nu står där en ihålig stång och ett stackars slitet och fult klösträd. Jag är ändå imponerad över hur länge det hållit - vi inhandlade det när vi väntade Leah och Ellen för tre år sedan. Med tanke på att det var ett relativt billigt klösträd med stammar på 7,5 cm så tycker jag att det har varit oväntat hållbart.

Nu funderar jag på att klicka hem ett klösträd från tyska eBay. Någon som vet om man måste betala tull på varor från Tyskland?
Eller vänta... Jag lyckades, eh, "laga" klösträdet tillfälligt. Kul att utställningsmatskålen kom till användning igen. :D Nu kan inköp av nytt balkongklösträd vänta till våren!
FE755D5A-00F1-490E-82A0-684440DA066A_zpsgqnstxi0.jpg

6C6270C2-4D42-47E5-873F-01B0A4DC46B8_zpslgndbbu1.jpg

@MJLee Det där nakna trädet var faktiskt snyggt! :love: Men jag törs inte tänka på hur ofta man kanske skulle behöva rädda ens katt ur det :rofl:

Men duh, så dum jag var, jag har ju faktiskt en tom yta kvar. Taket! :D Sedan blir det sannerligen fullt på alla ytor jag har :rofl::D
... Måste bara isåfall hitta en väg upp till taket. Som inte tar omvägen via sängen :cautious:

Det här var faktiskt snyggt :love:
1-2012-07-30-2012-07-30-001-006.jpg

.. är det typ bara att gå ut i skogen och hugga ned ett litet träd? :angel:

Yup! Snyggt. Njaa, man kan men jag tror att trädet måste torka ur och spreja det för att bli av med alla småkryp och sedan lacka det med något. Men går gör det nog! :p

Och det här är inte så dumt med ikeagrejer och mattbitar och lim. Men ... plats, plats, plats.
9138492_orig.jpg

Jag har en tavla som jag gärna skulle lägga undan men den är från min döda faster och pappa skulle bli sur :meh:

Och det här är inte så dumt med ikeagrejer och mattbitar och lim. Men ... plats, plats, plats.
9138492_orig.jpg

Jag har en tavla som jag gärna skulle lägga undan men den är från min döda faster och pappa skulle bli sur :meh:
Och det skulle bli intill en bokhylla som inte är fastskruvad i väggen ... :nailbiting::rofl:

ÄH, jag får köpa helt enkelt en liten lagom hög pinne som hon kan klösa på. Den ska väl åtminstone få plats någonstans där den inte står i vägen.

Nu har min älskade Tassa tassat vidare. Lugnt och stilla hos vet pga njurarna. Det är tomt men jag har ju Missia kvar som tröstar mig.

Att de små fyrbeningarna tar sådan stor plats i våra hjärtan :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
906
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka