Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mini öppnar övre köksskåpen (där finns det påskfjädrar) och svänger på en annan dörr bara för att komma in bakom den trots att hon kan komma runt via en pall. Då går det minsann bra att anstränga sig.
Men om toalettdörren står på glänt? då skriker hon istället.

Hehe...

Min vet att DaBird bor i städskåpet, så hon bryter sig in där ibland och drar ut den.

Det är iaf bättre än tidigare då jag blåögt "gömde" DaBird med extrafjäder överst i en fyrvånings lagerhylla med böcker, och sedan hittade Skönhetsmissen i en halsbrytande klättring uppe vid taket på en oroligt svajande hylla som gungade ut ifrån väggen.

Läser om manx. Galet vad människan avlade fram.

Eller hur? Men jag tycker nog munchkin är värre. Hur någon nöt någonsin tyckte det var en bra ide?!? :rage:

munchkin_cat.jpg

Hehehe, Nikita är Pavlovs katt. Hon sitter och hänger utanför linneskåpet eftersom jag har leksaker och ffa godis längst ner. Som tur är kan hon inte få upp dörren. Samma sak med översta lådan på nattduksbordet, dreamiespåse där och hon ligger tom och sover precis bredvid för att ha stenkoll om jag råkar öppna :grin:

Nikita åt upp all sin blötmat igår/idag och som 'belöning' blev det mer blötmat. Katt är inte road :mad:

En söt liten silverboll ligger bredvid mig i soffan och är söt. Antibiotikakuren är nu avslutad och förhoppningsvis håller sig UVI borta från oss i fortsättningen.

Härom veckan köpte jag en ny fjäder till Lunas Da Bird då den gamla var väldigt sliten. Frågar man Luna så finns det inte många saker som är roligare än ny Da Bird-fjäder. :love:

Så ska ju inte en katt se ut. Har för dålig koll på munchkin anlaget men manx är ju extremavel när den är som värst: semiletalt, skelettdeformationer, nervdefekter och risk för ingen anal.
Munchkin är ju tyvärr också en kattras som är framavlad genom att avla på katter med missbildningar. Likaså är ju Scottish fold en sådan ras som är framavlad på ett icke hållbart sätt. Ingen av dessa kattraser är eller kommer bli godkända inom förbundet Fifé (Sverak) pga djurskyddsskäl. Manx är dock en godkänd ras sedan förbundet startade på 60-talet, men den är ganska ovanlig ändå (som tur är kanske?).

Idag lyckades jag klippa bort en tova från halsen på katten :banana: Trodde aldrig att det skulle gå eftersom hon är allt annat än lätthanterlig, och visst, hon blev lite bitter, men det gick! Nu ska jag bara försöka få ordning på resten av pälsen...

Vi har också börjat gå ut i trapphuset varje dag när jag besöker min mor (där katten alltså bor). Hon har lärt sig att när både jag och min mor är hemma och när hundarna vilar, då finns det chans att gå ut. Då går hon till ytterdörren, jamar bestämt och väntar tills jag kommer och går ut med henne. När jag sätter på selen så börjar hon ofta spinna :D Vi har faktiskt kommit så långt att vi kunnat åka hiss två gånger! Tanken är att jag någon gång ska kunna ta ut henne på promenad, genom att åka hiss ner till bottenvåningen och sedan gå ut. Hon vet att hon inte kommer ut ur lägenheten utan koppel och har inget emot det i alla fall :)

När katten och du inte kommer överens om tiderna. Katten anser att vildjagasakerpågolvetlek kl 02-02:30 frukost ca 04:00 är bra tider. Jag tycker fri lek närsomhelst efter frukosten som serveras kl 7. Idag är matte

Sessan kräktes upp mask idag :yuck::yuck::yuck: så äckligt. Hon var på rymmen i somras och vi gav henne avmaskningsmedel några veckor efter att hon kommit tillbaka. Kan maskarna komma nu, några veckor efter avmaskning?

M bet mig idag :( Han måste ha träffat något för det svullnade upp rejält på en sekund. Nu måste jag åka och vaccinera mig mot stelkramp, inte riktigt så jag ville spendera min fredag.

Han är svår ibland, min M. Han har hög integritet och han har småbitits förut när han vill säga ifrån (även om det är han som kommer fram och stryker sig mot mig) men nu verkligen högg han, med tänder och klor. Jag skulle klippa klorna, vilket jag gjort flera gånger förut, och han låg och kurrade när han plötsligt bara vände. Han är så jäkla snabb också :(

M såldes som den perfekta barnkatten medan tjockis var den fräsande katten. Nu är det tjockis som är den gudasnälla katten som aldrig ens skulle riva någon, medan M är den med lite "riv i" :p

@Mumfie Hoppas det inte blev för stort bett trots allt och att det gått smidigt att ta stelkrampen.
Roligare saker finns helt klart att göra en fredag. :crazy:

Jag slapp ta, den räckte visst längre än jag trodde! Däremot ödslar jag en halvtimma på att sitta i telefonkö till vårdcentralen efter att ha läst överallt att man ska söka vård vid bitsår på händer. När jag väl kom fram svarade en sköterska som meddelade att det är upp till mig att avgöra om jag behöver vård eller inte, fick inga råd eller något :grin: Inte tusan hade jag ringt för att rådfråga om jag visste, suck :(

Jag slapp ta, den räckte visst längre än jag trodde! Däremot ödslar jag en halvtimma på att sitta i telefonkö till vårdcentralen efter att ha läst överallt att man ska söka vård vid bitsår på händer. När jag väl kom fram svarade en sköterska som meddelade att det är upp till mig att avgöra om jag behöver vård eller inte, fick inga råd eller något :grin: Inte tusan hade jag ringt för att rådfråga om jag visste, suck :(
Gilla att du slapp ta men inte gilla på den sk. rådgivningen och onödig bortslösad tid.

Ett jäkla liv. Brunetten och Skönhetsmissen dundrar omkring så det gungar i golvet. Hundtant värmer sig vid elementet och blir påsprungen - muttrar till och ger mig en blick, måste de små jäklarna verkligen bo här?... vänder sig och viker nosen under svansen.

Brunetten kryper in under sofföverdraget och Skönhetsmissen ställer sig ovanpå och försöker hålla fast henne.

Jag ska ta bort deras prasseltunnel igen några dagar så att vi får lite lugn och ro här. Vad hände med britter är slappa och lugna? Ska klaga på rasbeskrivningen hos Sverak.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
906
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka