Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är på landet och här är det bara ~5 cm snö! M vågade sig ut en stund men blev snabbt nöjd och har varit inne sen dess. Jag försökte ta ut tjockis på en promenad med han tyckte inte att snön var kul så vi var ute i typ tio sekunder :laugh: Dem gillar att vara här ute, massa mysiga sängar man kan sova i och så är det nästan alltid någon människa inne som man kan leka, gosa eller tjata på :p

Jag har fått in ett tips på min förvunna gullkisse. trovärdigt, med bild och allt av en som har katter av samma ras. Kruxet är att det är på en ö utan bro. Han kan ha tagit sig dit genom att ha hoppat in i bil eller tagit färjan O_o:meh: . Jag har kontakt med den lokala katthjälpen och de har grynkoll på alla kissar som finns där och enligt henne finns ingen hemlös somali där på ön. Alltså jag förbannar mörkret just nu annars hade jag åkt dit direkt. Håll alla tummar i hela världen att det är han

Har varit ute på ön och riggat en fälla där katthjälpen har en matstation - bara 100 meter ifrån där katten var synlig. Jag pratade med tipsaren och det stämmer otroligt väl på min katt.

Ett gott omen:
Min kompis gammelkisse har varit försvunnen sen i juli. Vi träffades förra helgen och pratade om våra katter - jag hade ju hopp kvar, men de hade helt givit upp och var säkra på att hon var död. IDAG så lag en människa ut bild på min kompis katt - den är upphittad och ser ut att må bra! Det känns så fantastiskt bra!

Men. :(

Luna har haft en sårskorpa (som känts som två) i nacken som jag lade märke till efter hennes andra vet.besök för ett par, tre veckor sedan. Jag tänkte att det bara var något efter en spruta eller droppet hon fått. Nu ikväll när hon kom och gosade med mig så kikar jag till skorpan - som nu är ett öppet, blött(?) och lite blodigt sår. Vad är det som händer? :cry:

AFBDD97E-957F-4D38-BE09-221BD66057A6_zpspsofn1x0.jpg

Hon verkar inte ha ont eller så, men det känns fortfarande inte bra. Ska det bli ett nytt veterinärbesök imorgon bitti, eller bör man avvakta?

Mvh,
hönsmamma

Men. :(

Luna har haft en sårskorpa (som känts som två) i nacken som jag lade märke till efter hennes andra vet.besök för ett par, tre veckor sedan. Jag tänkte att det bara var något efter en spruta eller droppet hon fått. Nu ikväll när hon kom och gosade med mig så kikar jag till skorpan - som nu är ett öppet, blött(?) och lite blodigt sår. Vad är det som händer? :cry:

AFBDD97E-957F-4D38-BE09-221BD66057A6_zpspsofn1x0.jpg

Hon verkar inte ha ont eller så, men det känns fortfarande inte bra. Ska det bli ett nytt veterinärbesök imorgon bitti, eller bör man avvakta?

Mvh,
hönsmamma
Vill inte måla fan på väggen men det där ser lite ut som såren som Sally hade från sin allergi. Dock kan det ju vara så att Luna blivit irriterad från exempelvis en spruta eller liknande och det är därför hon kliat upp ett sår. Om du misstänker det första så kan du ju kanske avvakta lite men försöka hindra henne från att komma åt där. Annars hade jag nog pratat med en veterinär.

Elak matte provade att släppa ut Alice på uteplatsen medan det var fullt med snö :devil:
Hon gick ivrigt ut till höger men hejdades snabbt av något vitt som hon verkade instinktivt veta att man inte ska trampa i. Sedan till vänster men där dök snön också upp, det fanns ingen väg runt den :eek: Då var hon snart vid dörren igen och tittade upp på mig - "Släpp in mig!" :cry:

Hon verkade gilla kylan men snön, usch, nääää, den verkar ju t.o.m ännu värre än gräs! :eek::eek:

Jag har sett katten två gånger - så vi vet exakt var den håller till. Igår så blängde den på mig och smet in under en lada. Idag så svarade den när jag ropade, den kom fram, gav mig en blick och smet iväg. Jag la ut lite mat (hoppas jag la tillräckligt LITE så han inte blir mätt). Nu ikväll så riggas två fällor där den är observerad.

Det finns ingen annan somalikatt som är rapporterad försvunnen i närheten och ingen av de som bor på den här gudsförgätna platsen har en somali. Även om det inte är min så är det ju en somali på rymmen

Håll alla tummar nu - massa god karma please!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
906
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka