Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Marty Jag tycker hon återhämtar sig fort, blir inte mer trött än vanlig och flåsar inte länge utan en liten stund bara. Jag är inte så orolig men sambon har skrämt upp mig då han läst att det kan bero på hjärtfel osv. Innan hon kastrerades så ringde jag vet och rådfrågade och de sa de att kan göra så, och att det kan bero på hjärtfel och sa att vi lyssnar extra när hon kastreras. Detta gjorde dom alltså och märkte inget, sambon tänker att de kanske missat något men känns konstigt att hon slutade flåsa för att sedan börja igen nu om det skulle vara ett hjärtfel.

Visst är dom för underbara ibland med deras ideér, särskilt de som händer tidigt på morgonen. Jag vaknade mitt i natten när Pri var yngre av att hon hoppade upp i sovrumsfönstret och slog ner en kruka. Bara att gå upp och städa upp alla jord, kryper ner igen och ser henne titta på mig från fönstret. I fönstret stod ett tungt stort glas med vatten åt henne, vad gör hon jo tittar på mig och sakta puttar ner glaset som gick i tusen bitar och omkring en halvliter vatten över hela golvet klockan 3 på morgonen.... Var bara att sätta igång och torka vatten, släpa fram dammsugare osv. Jäkla kattskrälle :banghead:

Inatt har Crypto roat sig med att sova på majsplantorna jag planterat till dem att äta av, så nu har jag mosad majs. Mysigt att sova i majs tydligen :confused::banghead:

@Flavor : Ni kan ju avvakta lite, men känner ni er oroliga kan ni låta veterinären lyssna ordentligt igen. Sedan kan man även ultraljuda hjärtat för att se hur det ser ut. Det finns hjärtsjukdomar som utvecklas över tid. De kan se ut att ha ett helt friskt hjärta vid 1 år men som kan förändras över tid. Många raskatter kollar man hjärtat på innan avel för man är rädd för en sjukdom som heter HCM. Då ultraljudar man hjärtat och kollar hur det ser ut. HCM märker man inte genom att bara lyssna på det vanligtvis. Inte för att skrämma upp dig alltså, men det kan vara bra att veta att hjärtsjukdomar utvecklas över tid. Men det känns ju lite konstigt att hon flåsade förut och sen slutade för att börja igen...

ÅH vilka guldgossar jag har. :love: Jäntan går runt och morrar och fräser och pojkarna är bara vänligt avvaktande tillbaka. Smyyyyger efter och nosar där hon har suttit och låter henne springa när hon blir "rädd". Stackars Sauron kuttrar och snackar och hon bara :turd::wtf::cautious:. Hon gick upp nos mot nos och sniffade på Sixten, för att sen dra av världens fräs rakt i nyllet på honom. Har aldrig sett Sixten så stött nån gång :p Hon slänger sig redan gladeligen framför dom på golvet och leker så jag har goda förhoppningar om att det ska gå fint det här :up:

Händer det att katter äter mindre vid den här årstiden? :cautious:
Försökte googla men det mesta som dyker upp är om när katten vill inte äta alls, förutom en undersökning om att katter tydligen äter 11% mindre i juni än i december.
Men alltså, jag tror inte att Alice äter mindre torrfoder eller dricker mindre och är ungefär lika pigg som vanligt så därför är jag inte särskilt orolig. Dock så kan vi inte låta bli att undra lite då hon gärna klagar om att det är dags för middag nunuNU men när hon väl får maten så slänger hon inte sig över den som hon brukar och äter mindre än vad hon brukar göra. Hon brukar få en halv påse men nu verkar hon äta bara halva det (dvs en fjärdedel).
Nu får ni tycka att jag är fånig men kan inte låta bli att undra. Håller iallafall ett öga på hur mycket torrfoder hon äter :cautious:

Så gör mina också... Stackarna måste hålla sig om jag inte hinner släppa in dem i tid. När jag öppnar dörren är det kapplöpning till lådan. Och det finns ändå en låda under tak utomhus! Morr... Förnäma fröknar som absolut inte kan göra ifrån sig i det fria eller ens gå på utedass :mad:

Mina har blivit bekväma med åldern :meh: Missia fyllde 11 år ibörjan på april och Tassa blir 11 ibörjan på maj (de är födda 040404 och 040504, skitenkelt att komma ihåg :up:).

Inte lätt att ha en sådan lillasyster skulle nog Sauron vilja påstå kanske? :D
Han är helt betagen av henne :love: han som sedan dag ett hemma har varit en blandning av buffel och bulldozer, han lyssnar så fint när hon tycker han leker för hårt, och kommer direkt när hon piper för att se vad som står på. Och idag låg faktiskt hon och Sixten bara en meter från varandra och sov, gud så fint det här blev. Att bli trekattsmamma är det bästa jag gjort ;):love:

Varför kan inte katterna lyssna och ta till sig mina planer? I helgen är det utställning planerad för Lumi, och igår eftermiddag började hon löpa. Hon är bara 9 månader så det är lite tidigt att skicka iväg henne till hanen. Blir så otroligt rädd för livmoderinflammation när hon börjar löpa redan nu. Nu vet jag inte alls om jag vill ställa ut i helgen, och jag bara hoppas att hon inte har så tätt mellan löpen så att vi kan para på nästa eller i alla fall nästnästa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
450
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
456
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama