Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet hittade inget att anmärka på förutom luft i tarmarna. Hon trodde att det kan vara hår som sitter i vägen och stör. Bollen fick en spruta antiinflammatoriskt + smärtstillande, och så ska hon äta kattmalt framöver. Om det inte försvinner så ska vi in igen för att röntga luftvägarna.
Summan blev som väntat inte speciellt rolig, men försäkringen tar ju det mesta och det är värt en peng att en kunnig person kollat igenom henne och sen få höra att det inte är något livshotande.

Och givetvis har hon charmat både veterinär och djursjukskötare ordentligt :D Hon fick fint beröm för sitt utseende och de fina gröna ögonen.

Dags att klippa klor, jag börjar se ut some en extra från Fifty Shades of Grey. Nikitas favogrej för närvarande är att försöka hoppa upp på axeln, inte riktigt nå enda upp och lååååångsamt glida ner för bröst eller rygg. Eftersom jag bara brukar ha en v-ringad kofta på mig hemma så ser jag ut som någon rispat med kniv över hela brösten och ryggen, ajaja...

Dags att klippa klor, jag börjar se ut some en extra från Fifty Shades of Grey. Nikitas favogrej för närvarande är att försöka hoppa upp på axeln, inte riktigt nå enda upp och lååååångsamt glida ner för bröst eller rygg. Eftersom jag bara brukar ha en v-ringad kofta på mig hemma så ser jag ut som någon rispat med kniv över hela brösten och ryggen, ajaja...

Jag mutar mina med laxgodis - en tass = en godis. :D

Det funkar bra med Skönhetsmissen som, liksom matte, har ett mindre godisberoende. Brunetten accepterar manikyren även om hon inte är överdrivet intresserad av godiset, men jag söker efter något särskilt smaskens som hon kan få.

Känner mig taggad inför kommande tider. Om två veckor ska vi på Lumis första utställning. Det ska bli kul att se vad domarna tycker om henne! För oss är hon ju dock snyggast såklart :).

Sen blev jag härom dagen kontaktad av en annan uppfödare som frågade om jag ville låna deras hane till Lumi, i utbyte mot att de får köpa en kattunge till avel. En supersnygg hane som blivit BIS flera gånger. Jag kunde ju inte tacka nej till det erbjudandet! Tror han kommer komplettera Lumi väldigt bra! Så om Lumi går igenom alla hälsoundersökningar och börjat löpa som hon borde, samt att hanen inte blir för hemsk så de tvingas kastrera honom, så kommer det förhoppningsvis bli små ragdollbebisar så småningom.

Jag hoppas verkligen min otur har vänt nu, så jag får chansen att bli uppfödare på riktigt efter 3 års kämpande :).

I tio år har dammsugning varit Isolas stora skräckmoment, hon har flytt fältet så fort dammsugaren plockats fram ur städskåpet. Igår körde vi för första gången vår nyinköpta robotdammsugare och jisses vilken skillnad! Att påstå att hon gillar den är en överdrift, men istället för att försvinna som en avlöning och inte komma fram förrän en halvtimme efter att dammsugaren städats bort går hon iväg rätt så lugnt om den kommer för nära. Är den t.ex. i sovrummet så kan hon ligga och vila (med ett öga öppet) i soffan, det har aldrig någonsin gått med vanliga dammsugaren.

Det är så himla fint när man hittar något som gör livet bättre både för folk och fä!

I tio år har dammsugning varit Isolas stora skräckmoment, hon har flytt fältet så fort dammsugaren plockats fram ur städskåpet. Igår körde vi för första gången vår nyinköpta robotdammsugare och jisses vilken skillnad! Att påstå att hon gillar den är en överdrift, men istället för att försvinna som en avlöning och inte komma fram förrän en halvtimme efter att dammsugaren städats bort går hon iväg rätt så lugnt om den kommer för nära. Är den t.ex. i sovrummet så kan hon ligga och vila (med ett öga öppet) i soffan, det har aldrig någonsin gått med vanliga dammsugaren.

Det är så himla fint när man hittar något som gör livet bättre både för folk och fä!
Då ser vi fram snarliknande(sharkliknande? :laugh:) filmsnutt senare i år? ;)

Ibland har man lite för bråttom till middagen när man råkar välta ut hela sin matskål med torrfoder ... Och nej, det hjälper inte att smyga tillbaka med förvånad min! :grin:

Efter att hon som vanligt hämtat sin matte då det var dags för middag så satt hon bara där när hon hade fått sin middag och jamade uppfordrande O_o Har min Alice bestämt sig för att den här maten inte duger längre? :eek::banghead:

Får se sen om hennes eller min envishet varar längst ... let the battle begin!

Tror nog hon äter till slut, mina kan jama som tusan och tycka att nej det här duger inte. En stund senare äter de båda :P

Börjar bli orolig, när vår honkatt kom hit kattunge så flåsade hon som en hund när vi lekt med henne. Tänkte att det nog berodde på att hon var otränad och hade dålig kondis. Flåsandet försvann snabbt ju mer musklad hon blev och när hon kastrerades runt 6-7mån (minns inte när exakt) så påpekade jag detta och de lyssnade på hennes hjärta ordentligt just för min oro över hjärtfel men hittade inget fel.

Nu är hon nästan exakt ett år och hon flåsar igen om hon kör race genom lägenheten eller vi leker ett tag med henne. Upplever henne som välmusklad och i bra kondition, vad tror ni det här kan bero på? Ska ringa och rådfråga vet men vill gärna höra vad ni andra kattgalningar tror?

Nått positivt är iaf att Crypto har repat sig helt från hans kastrering i förra veckan, glad och busig och tigger mat som en galning. Måste däremot avmaska igen då trots 2 avmaskningar så har han fortfarande mask :mad::eek: Spydde upp spolmask igen häromdagen, så nu blir det två kurer avmaskning (axilur) med kort intervall efter ordination av vet.

Tror nog hon äter till slut, mina kan jama som tusan och tycka att nej det här duger inte. En stund senare äter de båda :P
Hon åt faktiskt lite när vi andra satte oss till bords men lämnade sedan för att senare efter vi ätit klart äta lite till.

Har hon, hemska tanke, lärt sig att inte glufsa i sig all blötmat så fort man får den? :eek::p

Jag tror jag fått två innekissar... :cautious: Vi är ju äntligen hemma efter jobb och tid hos särbon. Släppte ut båda två kring kl 9, ca 40 min senare öppnade jag dörren. Tassa satt på bron och väntade och Missia kom springande från vedskjulet O_o kan tillägga att det är ca 6+ och rätt vindstilla :meh:

Och fy tusan för att köra så här långt själv, i en bil utan radio dessutom :arghh: första 35 milen gick bra, sista 10 ville jag bara skjuta mig själv... Hoppas det är en pratglad missa. :p

@Flavor : Jag vet flera katter som flåsar som en hund när de blir anfådda. Jag har aldrig tänkt på att det skulle vara fel på dem, trots att jag aldrig varit med om att mina gjort så. Hur tycker du återhämtningen är i övrigt, förutom att hon flåsar? Flåsar hon länge? Verkar hon bli onormalt trött? Om inte skulle jag nog inte bry mig, men känner du dig osäker är det säkert en idé att rådfråga vet. Då kan du ju antingen få svaret att kolla upp det igen, eller så avfärdar de dig och du behöver inte oroa dig.

I morse var Lumi billig. Hon tycker självklart att den bästa tiden för lek och uppmärksamhet är när jag går upp klockan 6. För att liva upp det hela lite så skulle hon självklart utforska diskbänken, och hur kan man göra det på ett bättre sätt än att balansera på diskhögen? Lumi är tyvärr inte född med den bästa smidigheten och självklart drog både ett glas och en tallrik i backen. Precis vad man har lust med precis när man ska till jobbet :banghead:. Det är tur att hon är söt!

Och fy tusan för att köra så här långt själv, i en bil utan radio dessutom :arghh: första 35 milen gick bra, sista 10 ville jag bara skjuta mig själv... Hoppas det är en pratglad missa. :p

Blåser det fortfarande i Jämtland? Jag var utanför Östersund och jobbade tills innan påsk.

Kan tillägga att jag precis spenderat 53 mil i en bil med två sura katter, det blir så när man skaffar särbo i Dorotea ;)

Blåser det fortfarande i Jämtland?
Jag trodde att det blåste rejält men det var ett stort ventilationsrör precis nedanför mitt fönster :angel: har inte varit ut än men flaggor och träd är från fönstret sett rörliga men inte hysteriska!
Kan tillägga att jag precis spenderat 53 mil i en bil med två sura katter, det blir så när man skaffar särbo i Dorotea ;)
Du tappra själ :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
450
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
456
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama