Jag tycker inte att jag upprepar samma frågor flera gånger, men om du tycker det och finner det irriterande så kan du ignorera mina inlägg om du vill.Jag ogillar verkligen inte dig men eftersom jag sällan använder smileys så uppfattas jag nog som sur ifall man läser med den tonen i åtanke. Man skriker inte genom utropstecken, var får du det ifrån?
Jag och flera har flera gånger hjälpt dig med detta via textform men du kommer efter ett tag igen och ställer samma frågor.
Det är bättre om du borstar varje dag så får ni en stund tillsammans som förhoppningsvis blir en trevlig stund i framtiden.
Min krämfärgade hane avskydde att bli borstad när vi köpte honom. Än får vi knappt peta på hans bakben och jag vet inte hur många gånger han fräst, huggit och faktiskt bitit mig när jag klippt klorna. Långt tålamod och mycket borstning varje dag på hans villkor har gjort att han nu för det medta kurrar högt och till och med lägger sig på rygg när han blir borstad. Det går att lära katten att ser är något trevligt!
Du måste ju själv se det tokiga i att du i princip frågar oss på ett forum om du nu blir tvungen att borsta din katt varje dag?
Jag vill ju bara hjälpa dig och ibland måste man få läsa lite tuffare svar för att kanske vakna till lite och förstå allvaret!
Jag finner att detta svar med din egen katt som exempel var ett trevligare svar än det första, jag visste inte riktigt hur ofta man menar med borstning ibland - är det varje vecka? dag? Man får ju olika svar om hur mycket en långhårig katt behöver borstas och Alice är min första långhåriga katt så jag har inte vetat tidigare hur mycket som egentligen behövs. Så man får räkna med misstag på vägen innan jag lärt mig vad som passar bäst.
Jag tycker inte att det var så tokigt att fråga, jag undrade om det skulle behövas varje dag eller om det skulle räcka med varannan dag. Eller om det skulle finnas någon anledning till att det skulle vara oklokt att borsta varje dag - jag ville inte göra en till misstag så därför frågade jag.