De allra flesta djur är ju helt normala (kanske lite egensinniga ) men anpassar sig.Nej, jag förstår inte heller varför det ska målas fan på väggen i förväg.
En del människor verkar må bra när de får andra att svettas..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De allra flesta djur är ju helt normala (kanske lite egensinniga ) men anpassar sig.Nej, jag förstår inte heller varför det ska målas fan på väggen i förväg.
@Tassetass Försök så gott det bara går att skaka av dig dessa människors förstå sig på attityd. Det är du som känner din katt och jag är helt övertygad om att du som alla andra normala föräldrar kommer se till att ditt barn inte på något sätt hotas av något. Den enda katt jag har träffat under mina snart 43 år som jag inte hade velat ha i närheten av en bebis var min sambos katt. Han var en rejäl stor maincoon och han hade en märklig förkärlek att lägga sig över ansiktet på en när man sov. Särskilt på nya människor gjorde han så. Det var många nätter i början av mitt och sambons förhållande som jag vaknade vilt viftande för att jag hade 10 kg katt över ansiktet och inte fick luft. Men alla andra katter, och då har jag haft ett gäng själv och jag är uppväxt med katter, har aldrig någon gång lagt sig på, över eller ens nära något ansikte (om det inte har varit att man har gosat med katten då, då kan de har legat nära men inte på och det ser jag som en annan sak) och absolut inte på ett barn. Däremot minns jag att katterna gärna låg i barnvagnen och i spjälsängen när mina syskon var små och inte låg i vagnen eller sängen just då men kan man förvänta sig något annat? Det är en mjuk, gosig och ofta lite avskild plats vilket många katter älskar. Det är till och med så att man numera har sett att barn som växer upp med djur löper mindre risk att utveckla allergier.
Jag önskar dig och er stort lycka till med allt
Har ni inte hört att det är människan som är det avvikande och "onormala" djuret?De allra flesta djur är ju helt normala (kanske lite egensinniga ) men anpassar sig.
Skaka av mig går rätt bra, det är snarare så att jag närmar mig den punkt att jag kommer att sopa till någon... Blir bara lite less och ledsen ibland, och nu när du nämnde det där med att det är klart att jag kommer se till att mitt barn inte löper risk att bli skadad så slår det mig att, ja, va fan tror folk egentligen? Blir det något tok måste det ju lösas, men jag tänker inte traumatisera mitt djur på förhand (hon skulle bli livrädd om jag la ut aluminiumfolie, t.ex.). Även om det inte rakt av går att jämföra ett djur med ett barn så har jag trots allt tagit på mig att ha ansvar även för Isola livet ut och att behandla henne på bästa tänkbara sätt, det sätts inte ur spel för att vi får en ny familjemedlem.
Tack för lyckönskningarna!
@Mia_R Den var ju helt UNDERBAR! En katt som kör Ceasar Milan- stuket. (Typiskt katter.)
Iso kastrerades för prick 1måmad sedan, stygnen skulle försvinna av sig själv och allt har läkt jättefint osv. Men början på stygnen är kvar, alltså en liten knut typ. Ska man försöka ta bort det själv eller måste man åka in med det?
Iso kastrerades för prick 1måmad sedan, stygnen skulle försvinna av sig själv och allt har läkt jättefint osv. Men början på stygnen är kvar, alltså en liten knut typ. Ska man försöka ta bort det själv eller måste man åka in med det?
Så, nu har vi haft en enmansorkester i badrummet med två publikmedlemmar ... eller om du frågar Alice så var hon ett offer i tortyrkammaren med två väldigt grymma varelser. Som försvann snabbt när hon fick komma ut från badrummet, för då var hennes vanliga mattar tillbaka igenKänner mig som en dålig matte, upptäckte häromdagen att Alice hade en pälstova på baksidan av bakbenen (en på varsitt ben) Jag tror att det är bättre vid armbågarna nu efter ha lyckats klippa bort det värsta där, men det är lite svårt då hon inte är förtjust i att bli borstad/kammad så det blir inte så ofta. Undrar hur sjutton jag ska kunna klippa bort dem vid bakbenen, då hon avskyr att bli vidrörd på bakbenen
... Känner nästan för att bara raka av all päls på de ställena
Så, nu har vi haft en enmansorkester i badrummet med två publikmedlemmar ... eller om du frågar Alice så var hon ett offer i tortyrkammaren med två väldigt grymma varelser. Som försvann snabbt när hon fick komma ut från badrummet, för då var hennes vanliga mattar tillbaka igen
Men ja, jag fick hålla i då jag hade svårt att klippa igenom tovorna. Var långt bättre på att hålla i henne ... hårt Men nu har vi iallafall klippt på båda benen (fast vette sjutton om vi fick bort allt), och även om Alice är högljudd så är hon iallafall en ängel (*host*) då ingen av oss blev klöst eller biten