Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med kattgodis... Får era ngt extragott ibland? Var i så fall?

Tänkte på detta när jag kom hem och båda Fröknarna genast efter hälsning sprang till godislådan och satte sig förväntansfullt. Minns inte att jag givit dem godis varenda eftermiddag när jag kommit hem, men tydligen anser de detta själva, just idag. :cool:

Gimmie gimmie gimmie! :banana::p

....ja, de fick varsin godis. För att de var så söta så jag höll på att smälla av. Fetknopp-Brunett ska inte ha så mycket, men Slankpotte-Skönhetsmissen kan få utan att jag skäms.

Tänkte på detta när jag kom hem och båda Fröknarna genast efter hälsning sprang till godislådan och satte sig förväntansfullt. Minns inte att jag givit dem godis varenda eftermiddag när jag kommit hem, men tydligen anser de detta själva, just idag. :cool:

....ja, de fick varsin godis. För att de var så söta så jag höll på att smälla av. Fetknopp-Brunett ska inte ha så mycket, men Slankpotte-Skönhetsmissen kan få utan att jag skäms.

Mina har dresserat matte att de ska få godis (helst Dreamies, det verkar vara kattknark med tanke på deras reaktion) när de kommer in. Kan medge att det har varit lite medvetet från min sida för jag vill få in dem på kvällarna även på sommaren.

De är väldigt godismotiverade :D

Min runda ragdoll vill inte ha snask - bara torrfoder.

Mina har dresserat matte att de ska få godis (helst Dreamies, det verkar vara kattknark med tanke på deras reaktion) när de kommer in. Kan medge att det har varit lite medvetet från min sida för jag vill få in dem på kvällarna även på sommaren.

De är väldigt godismotiverade :D

Ah... Dreamies... jag behöver bara skaka påsen som kommer båda Fröknarna dundrande...

De får också sådana där långa sticks med ihoptryckt kött/fisk. Minns inte vad de heter nu. Men Dreamies funkar som muta i alla situationer!

Bra att jag inte provat Dreamies än märker jag, Alice skulle väl börja klaga efter sånt också :cautious::p

Här tyckte min mamma att vi skulle prova ett annat märke då Alice har den senaste veckan ibland bara ätit lite av blötmaten (hon som annars slänger i sig det) och jag kunde inte hjälpa å snegla på henne undrande om det var hennes plan ... :cautious::D
Kan inte följa med till affären så sa åt henne att ta den med vit katt på bilden. Inte Pussi. Finns det annan bra blötfoder som finns i små påsar? Bilanx är den som Alice verkat rata lite.

Dreamies är verkligen favoritgodiset. Har en påse i badrummet, som borstat-tänderna-godis. Tandborstningen är inte alls lika jobbig om man får godis efteråt. Använder dreamies bara då, så katterna verkligen har något att se fram emot.

Sticks är med uppskattat. Brukar låta alla tre dela på en pinne, nån måtta på godisätandet måste det ju ändå vara. Vitafor är favoritmärket. Yarrah har en variant med, den påminner lite om isterband och är lite segare att tugga på. Inte riktigt lika god men klart godkänd.

Hehe, mina katter lever på godis och blötmat :D

Här är det frystorkat godis som går hem bäst :). Frystorkad kyckling, nötkött och fisk har alla gått hem. Lumi däremot har vi inte lyckats lura i något. Hon äter torrfoder och gourmet mousse blötmat, annars kan det vara :banghead:

Mina får godis vid kloklippning och borstning som belöning. Sen får de även godis när vi kör lite konster, fortfarande inte filmat deras trick än :P

Är de i sovrummet när vi ska sova så är de omöjliga att få ut (får inte sova med oss då de sätter igång och leker som idioter), båda sätter sig under sängen och går inte att få ut. Då brukar det funka att gå ut i vardagsrummet och öppna godislådan, då kommer de direkt och vill ha :p Annars kör jag laserpekare för att lura ut dom :angel:

Pri är så himla rolig med, håller man i något hon vill ha så sitter hon och vinkar för att få den :D

Alla katter jag mött har älskat Vitakrafts pinnar.
Vi brukar ha många såna hemma, billigast på Gekås! :D

Jag har testat lite olika sorters pinnar, alla har varit omtyckta, men mest ekonomiskt har det varit med Lidls variant eftersom de tenderar ha en strykande åtgång. Fast det är mest Anton som äter dem. Socker tror de är leksaker och brukar plocka upp de halva pinnarna jag slänger i munnen och galoppera iväg med till ett annat rum och leka med dem där. Lyckan blir dock inte så långvarig eftersom Anton kommer och äter upp den när han ätit upp sina egna. :D

Min ena gillar pinnar, köttsmak. Ingen av dem äter Dreamies. Måste vara de enda katterna i världen som ratar dem.

Båda älskar djupfrysta möss, men det kanske inte räknas som godis?

Jag har sett (och köpt) pinnar för 2 kr/paket på grizzly(stavning?)! Kanske specialpris då de hade öppnat precis den gången. Fick hålla i mig och roffa åt mig bara tre paket :o Alice godkände dem!

Tränat klicker med Ivan i en vecka nu och jag är frälst :love:.

Det lyser glädje ur ögonen på honom (och mig :D) när klickern åker fram! Vi har så fantastiskt kul när vi tränar och det stärker verkligen vår relation.

Klickerträning av missarna (eller kattränande generellt) rekommenderas varmt :).

Tränat klicker med Ivan i en vecka nu och jag är frälst :love:.

Det lyser glädje ur ögonen på honom (och mig :D) när klickern åker fram! Vi har så fantastiskt kul när vi tränar och det stärker verkligen vår relation.

Klickerträning av missarna (eller kattränande generellt) rekommenderas varmt :).
Vad tränar ni?

Vad tränar ni?

Vi är bara på nybörjarstadiet än så länge, men vi övar lite tricks som faller sig naturligt för honom. Till exempel "high five" och "sitt fint" eftersom han är en katt som använder fötterna till allt och vevar med tassarna konstant ;).

Annars så smyger jag in tricks som är till nytta för mig själv :angel:. Just nu har vi mycket fokus på klostativet och att betinga klösning där. Hoppas på att det kan leda till mindre trasiga dörrkarmar här hemma ;).

Dessutom kom han på ett trick på eget initiativ (lägga sig ned och rulla över och lägga sig på rygg med tassarna i vädret och ivrig blick) som han försöker köra om han inte orkar träna mer eller inte riktigt förstår vad jag menar :D. Så det har jag satt kommando på och avslutar träningssessionen med, så blir han glad och nöjd med sig själv :). Helt klart favorit-tricket!

Vi är bara på nybörjarstadiet än så länge, men vi övar lite tricks som faller sig naturligt för honom. Till exempel "high five" och "sitt fint" eftersom han är en katt som använder fötterna till allt och vevar med tassarna konstant ;).

Annars så smyger jag in tricks som är till nytta för mig själv :angel:. Just nu har vi mycket fokus på klostativet och att betinga klösning där. Hoppas på att det kan leda till mindre trasiga dörrkarmar här hemma ;).

Dessutom kom han på ett trick på eget initiativ (lägga sig ned och rulla över och lägga sig på rygg med tassarna i vädret och ivrig blick) som han försöker köra om han inte orkar träna mer eller inte riktigt förstår vad jag menar :D. Så det har jag satt kommando på och avslutar träningssessionen med, så blir han glad och nöjd med sig själv :). Helt klart favorit-tricket!
Vad roligt! Det där med klösa-på-rätt-ställe borde jag nog träna mina kissar på :angel:
Gulligt med det egenpåkomna tricket :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
453
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
456
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama