Hmm, tittar på transportburar just nu.. Den vi har klagade Alice i förra sommaren tills jag lade en filt över så hon inte såg åt sidorna och öppnade luckan och hon kunde ha framtassarna över kanten, så jag tänkte att den ska åtminstone vara lite större. Måste mäta den innan jag klickar på köp-knappen! Och så är den ganska gammal ändå
Tittar på dessa:
1)
Fördel: 67 cm i längden (storlek S), ser ut att vara ok att få åtminstone ett par fingrar mellan gallren på sidorna, dörren går att öppnas åt båda hållen
Nackdel: 47 cm i höjden (storlek S) så kanske för hög för att vara praktisk då den brukar ligga i baksätet
2)
Fördel: Luftspringorna på sidorna sitter väldigt bra till då jag brukar sitta vid buren och då kommer Alice mest bara se mig (eller min tröja
), finns i olika storlekar (49, 56 eller 60,5 cm i längd), kostar bara 179 kr
Nackdel: Svårt att klappa henne i
, lite tråkig
3) /
(vitt kanske är bäst med tanke på värmen om somrarna?)
Fördel: Finns lucka ovanpå för att klappa henne
, 57 cm i längd, kostar bara 199/169 kr just nu, annorlunda design, skålar för mat och vatten, ränna i botten om hon skulle råka kissa, kan användas med axelrem (ingår dock ej)
Nackdel: Många lufthål men går åtminstone lätt att täcka över med en handduk om det behövs
4) (gick inte att kopiera den större bilden
)
Fördel: Öppningsbart tak, 50 cm i längd, lufthål bara i taket (förutom dörren såklart) vilket kanske får henne att känna sig lite tryggare då hon bara ser upp i biltaket
, har 100 kr i rabatt hos det företaget fram till 28 feb
, snygg design, 50 cm i längd
Nackdel: Handtagen kanske ser lite veka ut
, inte i lager och beräknad tillökning finns inte.
Det var bra att få rada upp dem så här
Känner mig lite klarare på att det inte blir nummer 1 iallafall, den är nog för stor
Men ska mäta våran gamla kattbur också. Jag tror att jag tvekar mellan nr 2 och 3 ... fast nummer två är så trååkig
Edit: Fast fan om det inte blir nummer tre trots allt
Eller vet ni någon bättre?
Edit nr 2: Fast nu hittade jag
den här
eller
den här
Fan också