Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha!
Bara en tanke;
Får katten plats att ligga i buren? Bara på längden eller? Inte så som dom ligger i en normal avlång bur med huvudet mot öppningen?
Den är ju mera oval i formen så de ligger lätt ihopkurade men annars är den ju 50 cm på det längsta området så om katten vill kan den ligga som i en vanlig bur, bara blir gott om utrymme om sidorna på henne.
... Om jag tänker rätt nu :cautious:

Regn idag... Väldigt avslappnande en söndagmorgon. Fröknarna sitter och stirrar på dropparna som rinner på fönstret.

Öppnade för att lufta lite förut och genast kom ilskna protestpip från soffan där Skönhetsmissen hamnade mitt i draget. Att flytta sig är ju självklart helt omöjligt.

Så .. @Flavor hur är den att bära? :angel:

Har visst missat att svara dig, tycker den funkar bra att bära. Nu har jag inte burit den längre sträckor, men tycker det funkar bra, inte otymplig eller så :)

Jag hade valt den mörka :) Tycker naturfärgat är finast :P Min är ljusare i färgen, mörkare hade jag hellre valt men butiken jag köpte ifrån hade inte en mörkare ton. Mörkare hade passat bättre här hemma då mitt klösträd har mörka detaljer och den står som sagt alltid framme :)

Hittade en bild där buren syns, som sagt mörkare färg hade nog passat bättre men är väldigt nöjd :)

10401862_1447023415545315_851972939_n.jpg

Mina katter ligger helst som bollar när de sover, kan sträcka ut sig ibland men sover helst som två små ullbollar. I buren brukar de kura ihop sig eller sträcka ut sig och det funkar för mina, men de är ju inte så stora i växten heller.

Jag har haft buren i bil och åkt buss med den, absolut inga problem alls, hade den på sätet bredvid mig på bussen med bältet fastsatt runt buren :) Kissen sov djupt eller satt och tittade på mig och undrade mest vart vi skulle :p

Har visst missat att svara dig, tycker den funkar bra att bära. Nu har jag inte burit den längre sträckor, men tycker det funkar bra, inte otymplig eller så :)

Jag hade valt den mörka :) Tycker naturfärgat är finast :P Min är ljusare i färgen, mörkare hade jag hellre valt men butiken jag köpte ifrån hade inte en mörkare ton. Mörkare hade passat bättre här hemma då mitt klösträd har mörka detaljer och den står som sagt alltid framme :)

Hittade en bild där buren syns, som sagt mörkare färg hade nog passat bättre men är väldigt nöjd :)

10401862_1447023415545315_851972939_n.jpg

Mina katter ligger helst som bollar när de sover, kan sträcka ut sig ibland men sover helst som två små ullbollar. I buren brukar de kura ihop sig eller sträcka ut sig och det funkar för mina, men de är ju inte så stora i växten heller.

Jag har haft buren i bil och åkt buss med den, absolut inga problem alls, hade den på sätet bredvid mig på bussen med bältet fastsatt runt buren :) Kissen sov djupt eller satt och tittade på mig och undrade mest vart vi skulle :p
Tack för svar :up:
Ska mäta lite i bilen idag och se hur mycket utrymme den tar upp :nailbiting:

Mätte i bilen som sagt idag, det var mittensätet jag oroade mig över ifall den skulle få plats ifall det var två pers på varsin sida. 50 cm lång och ca 38 (om jag minns rätt nu :o) cm på bredden.
Då vore ju den vita med sina 50x39 cm perfekt, eller kanske lite väl precis men den passar :D
Men samtidigt är den bruna 56x38 cm - utmärkt att den är smalare på bredden, det är där det är lite knapert med utrymme och sex centimeter är inte mycket så det kan ju sticka ut lite åt sidan utan risk att den guppar över av vikten så att säga (.. tror jag) :p

.... Faaan, jag gör det inte lättare för mig själv :banghead::grin:

Jag tror fan att jag tar den bruna :nailbiting::p
Nu gäller det bara att bestämma om jag ska köpa ökoplus som kattsand eller inte ... :cautious: Mera beslutångest, jag är verkligen inte bra på det här :D

Jag har en brun och tycker den är jättesnygg, @Asko ! Men visst måste den rymmas etc. Jag upplever den dock inte som särskilt stor (men har aldrig sett den mindre i verkligheten).

Jag har en brun och tycker den är jättesnygg, @Asko ! Men visst måste den rymmas etc. Jag upplever den dock inte som särskilt stor (men har aldrig sett den mindre i verkligheten).
Bra att den inte upplevs så stor :up: Den känns enorm när man mäter upp den med bara måtten O_o:D

ÅH jag måste få kräkas lite lycka. Jag har träffat en helt fantastisk karl. En tvättäkta kattmänniska. :D Sauron älskar honom, dom leker precis så hårdhänt som Sauron vill, matte är för fjösig, och till och med Sixten som aldrig visar speciellt mycket känslor tycker att han är okej att gosa lite med. Han har två egna pojkar(och drömmer om en devon :up:), så himla goa. Åker dit typ lika mycket för deras skull :angel:
(Och så spelar han både bas och gitarr mvh Linta 15 år)

ÅH jag måste få kräkas lite lycka. Jag har träffat en helt fantastisk karl. En tvättäkta kattmänniska. :D Sauron älskar honom, dom leker precis så hårdhänt som Sauron vill, matte är för fjösig, och till och med Sixten som aldrig visar speciellt mycket känslor tycker att han är okej att gosa lite med. Han har två egna pojkar(och drömmer om en devon :up:), så himla goa. Åker dit typ lika mycket för deras skull :angel:
(Och så spelar han både bas och gitarr mvh Linta 15 år)
Håll i karlen med klorna säger jag! :D;)

Sessan dålig igen... :cry: Jag fattar inte!! Vi trodde ju på stress pga att katterna bråkat men nu har dom inte ens sett varandra på 1,5 vecka... Sitter i telefonkö till vet nu. Märkte att Sessan tvättade sig hela tiden i rumpan och så satt hon sådär på sniskan med ena bakbenet lyft och försöker klämma ur sig något. Nu har hon börjat gå på lådan hela tiden igen, sitter länge och får ur sig ngn droppe. fan också...

Ren tur att jag stannade hemma från skolan idag pga att jag inte mår helt bra, annars hade jag inte märkt ngt förrän vid 18-tiden ikväll...

Ska börja med att fråga om svaret på urinprovet som borde kommit tillbaka för länge sen.

@zassoo Men vilket jäkla skit rent ut sagt! Håller tummarna för tant Sessan :(

Ja... :( :( Veterinären ska ringa tillbaka i eftermiddag angående urinprovet. Men hur fan ska jag stå ut att bara vara passiv hemma tills dess? Sessan verkar hyfsat lugn men hon går på toa var och varannan minut...

Vad tråkigt @zassoo . Hoppas att de hittar något så att hon kan bli bra. Det känns ju som sagt lite långsökt att det är stress om de inte ens setts.

@Marty Jamen precis, de har ju hört varandra genom dörren och känner lukter osv men inte sett varandra. Låter lite konstigt kanske men jag hoppas nästan på att det är en bakteriell infektion så att vi åtminstone får veta vad det beror på :crazy: Just nu är hon ganska lugn i alla fall.

Vill ju bara att hon ska må bra :(

@Marty Jamen precis, de har ju hört varandra genom dörren och känner lukter osv men inte sett varandra. Låter lite konstigt kanske men jag hoppas nästan på att det är en bakteriell infektion så att vi åtminstone får veta vad det beror på :crazy: Just nu är hon ganska lugn i alla fall.

Vill ju bara att hon ska må bra :(
Jag minns inte vad du skrev tidigare, har vet uteslutit sånt som stenar och uvi? Tycker också stress låter lite märkligt. Jag hade också hoppats på en "riktig", behandlingsbar sjukdom i ditt läge faktiskt, känns enklare än stress på nåt sätt :cautious:

Jag minns inte vad du skrev tidigare, har vet uteslutit sånt som stenar och uvi? Tycker också stress låter lite märkligt. Jag hade också hoppats på en "riktig", behandlingsbar sjukdom i ditt läge faktiskt, känns enklare än stress på nåt sätt :cautious:

Hon är röntgad och ultraljudad. Inga stenar/kristaller hittade, normal urinblåsa och njurar, bra värden på lever och njurar. Urinprov taget under sedering mha steril nål i urinblåsan, det är detta vi inväntar svar på. Äter och dricker, ingen feber. Återkommande problem även under behandling med metacam.

Så himla konstigt alltihop.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama