Jag röstar på det förslaget! Hade jag haft en storörad sak hade den LÄTT fått heta Dobby!Dobby?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag röstar på det förslaget! Hade jag haft en storörad sak hade den LÄTT fått heta Dobby!Dobby?
Dobby?
Jag röstar på det förslaget! Hade jag haft en storörad sak hade den LÄTT fått heta Dobby!
Dobby?
Kommer inte på fråga!
Pojkvännen tycker att han ska heta Enok
Vad det blir återstår att se. Dom andra har ju fått sina namn med tiden. Den enda katt jag döpt direkt (Nicky) fick byta bort det efter en tid eftersom det inte passade (blev istället Pixi).
Men jag kan inte lova att det blir något tjusigt, jag har utöver Boll och Kakan även haft Tarmen (officiellt Carmen) och Tassen.
Snart lär han väl tro att han heter "Nej!", för det sägs väldigt ofta här just nu. Han har inget hyfs och tycker att man klöser på soffa, säng, dörrkarmar, dörrar, mattor och bordsduk (observera: ordet klösträd återfinns inte i raden för klösbara prylar i ett hem, trots att det står fyra exemplar av sådana här hemma), försöker kasta sig in i köksskåp och garderober och försöker stjäla mat från min tallrik.
Pfft!Låter som en helt normal oriental
Pfft!
Han ska klösa på klösträd, tigga mat sittande på golvet och inte bry sig om vad som finns i skåpen
Han ska nog lära sig han med. När det gäller matdelen har han blivit rejält mycket bättre än han var de första dagarna.
Fast vid närmare eftertanke kan han nog få namnet Demo.
Demo som i demon. Demo som i demolera. Inte Demo som i demokrati. Och när han tycker synd om sig själv blir det (d)Emo.
Dessutom matchar det övriga namn ganska fint: IQ Badboll, Kakmonstret och Demon. En korkad, en hungrig och en djävul.
Det ska testas!
Låter som en kattunge tycker jagHerr chokladkatts senaste påhitt: Försöka rycka håret av fårskinnsfällen.
Han borde heta Vandal.
Fast vid närmare eftertanke kan han nog få namnet Demo.
Demo som i demon. Demo som i demolera. Inte Demo som i demokrati. Och när han tycker synd om sig själv blir det (d)Emo.
Dessutom matchar det övriga namn ganska fint: IQ Badboll, Kakmonstret och Demon. En korkad, en hungrig och en djävul.
Det ska testas!
Jag försökte äta en smörgås med veckans skinka på. För att få den där förbannade skinkan var jag tvungen att gömma några skivor så inte sambon skulle ta dem. Ok, så konstruera ett sambosäkert gömställe i kylskåpet och smuggla dit lite skinka utan att han märker det. Mission accomplished!
Sweet, då skulle jag äntligen få min skinkmacka. Gjorde i ordning mackan på skärbrädan i köket, checkade av att inga skinkgalna katter var i närheten och vänder mig om för att hälla upp en kopp kaffe. Hör något komma klampandes i full fart och vips! Det var den mackan det.
Kattfan. Hon kom i full fart, kastade sig upp på skärbrädan och lyckades på något sätt få med sig hela mackan ut i vardagsrummet. Det tog inte många sekunder innan den skinkan var borta. Hon är dessutom väldigt förtjust i att tugga sönder bröd, så det var inte så mycket kvar av resten av mackan heller..
Suck.. Jaja, jag får väl äta något annat till frukost. Om någon vill ha en billig, ondskefull katt som mer än gärna äter upp halva kylskåpet när ingen tittar så vet ni var jag finns
App app app, inte sambo = har inte så stor talan i namnvaletHehe... jag gillade nog Vandal bättre isf.
Gingis? Som i Gingis Khan?
Finns ju också en massa godisnamn som kanske funkar om man gillar sånt; Choko, Pralinen, Twist, Pepsi, Kola...
Annars gillar jag "tant och gubbnamn" så jag stödjer din sambo i namnet Enok...
Hahaha! Är det katt eller sambo som måste uppfostras? Vattenspruta funkar på båda har jag hört.
App app app, inte sambo = har inte så stor talan i namnvalet
Demo är lättsagt
@athena_arabians Haha, det är bara en av våra som äter räkor. Hon älskar det! Men lämna något framme på diskbänken.. Nä, Hollie huligan tar det så fort man inte tittar.
Alltså, tortilla-bröd. Hon blir helt tokig! Till och med oöppnade förpackningar måste gömmas annars tar hon dem. Fattar inte vad som är så gott med just tortilla..