Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jag röstar på det förslaget! Hade jag haft en storörad sak hade den LÄTT fått heta Dobby! :love:

Kommer inte på fråga! :p
Pojkvännen tycker att han ska heta Enok :meh:

Vad det blir återstår att se. Dom andra har ju fått sina namn med tiden. Den enda katt jag döpt direkt (Nicky) fick byta bort det efter en tid eftersom det inte passade (blev istället Pixi).
Men jag kan inte lova att det blir något tjusigt, jag har utöver Boll och Kakan även haft Tarmen (officiellt Carmen) och Tassen.
Snart lär han väl tro att han heter "Nej!", för det sägs väldigt ofta här just nu. Han har inget hyfs och tycker att man klöser på soffa, säng, dörrkarmar, dörrar, mattor och bordsduk (observera: ordet klösträd återfinns inte i raden för klösbara prylar i ett hem, trots att det står fyra exemplar av sådana här hemma), försöker kasta sig in i köksskåp och garderober och försöker stjäla mat från min tallrik.

Kommer inte på fråga! :p
Pojkvännen tycker att han ska heta Enok :meh:

Vad det blir återstår att se. Dom andra har ju fått sina namn med tiden. Den enda katt jag döpt direkt (Nicky) fick byta bort det efter en tid eftersom det inte passade (blev istället Pixi).
Men jag kan inte lova att det blir något tjusigt, jag har utöver Boll och Kakan även haft Tarmen (officiellt Carmen) och Tassen.
Snart lär han väl tro att han heter "Nej!", för det sägs väldigt ofta här just nu. Han har inget hyfs och tycker att man klöser på soffa, säng, dörrkarmar, dörrar, mattor och bordsduk (observera: ordet klösträd återfinns inte i raden för klösbara prylar i ett hem, trots att det står fyra exemplar av sådana här hemma), försöker kasta sig in i köksskåp och garderober och försöker stjäla mat från min tallrik.

Låter som en helt normal oriental :D

Låter som en helt normal oriental :D
Pfft!
Han ska klösa på klösträd, tigga mat sittande på golvet och inte bry sig om vad som finns i skåpen ;)
Han ska nog lära sig han med. När det gäller matdelen har han blivit rejält mycket bättre än han var de första dagarna.

Just nu har han nåt slags VM i sprint här hemma. Boll undrar vad fan det är för fel på det där djuret och Kakan ser lite lätt frågande ut.
Under sina spurter hinner han även: hugga mig i tårna, attackera mina vader, klättra upp i en tröja som hänger över en köksstol, försöka gräva sig igenom mina lår (alltså in i själva benet). Helgalen är han, verkligen. Jag kan inte förstå hur folk kan skaffa bengaler, det här är vilt nog!

Pfft!
Han ska klösa på klösträd, tigga mat sittande på golvet och inte bry sig om vad som finns i skåpen ;)
Han ska nog lära sig han med. När det gäller matdelen har han blivit rejält mycket bättre än han var de första dagarna.

Haha känner igen det där :D När vår lilla kom hem var hon odräglig med mat! Rätt upp på bordet när man åt. Hugger av halva fingret när man ger henne något. Kunde inte ta ett nej utan upp om igen. Sprayflaska med vatten löste problemet :devil: Hon förstod på bara någon vecka! Smart misse.

Ibland skulle man vilja krypa in i kattens hjärna för att få veta vad som försiggår där. Min ena katt har plötsligt fått för sig att man går ut enbart genom altandörren. Men in går man enbart genom ytterdörren. Det är absolut omöjligt att göra tvärtom. Går inte!

Fast vid närmare eftertanke kan han nog få namnet Demo.
Demo som i demon. Demo som i demolera. Inte Demo som i demokrati. Och när han tycker synd om sig själv blir det (d)Emo.
Dessutom matchar det övriga namn ganska fint: IQ Badboll, Kakmonstret och Demon. En korkad, en hungrig och en djävul.
Det ska testas!

Demo som i demon. Demo som i demolera. Inte Demo som i demokrati. Och när han tycker synd om sig själv blir det (d)Emo.
Dessutom matchar det övriga namn ganska fint: IQ Badboll, Kakmonstret och Demon. En korkad, en hungrig och en djävul.
Det ska testas!

Underbart! :up: :bump: :D

Det ska testas!

Hehe... jag gillade nog Vandal bättre isf.

Gingis? Som i Gingis Khan?

Finns ju också en massa godisnamn som kanske funkar om man gillar sånt; Choko, Pralinen, Twist, Pepsi, Kola...

Annars gillar jag "tant och gubbnamn" så jag stödjer din sambo i namnet Enok... :D

Jag försökte äta en smörgås med veckans skinka på. För att få den där förbannade skinkan var jag tvungen att gömma några skivor så inte sambon skulle ta dem. Ok, så konstruera ett sambosäkert gömställe i kylskåpet och smuggla dit lite skinka utan att han märker det. Mission accomplished!

Sweet, då skulle jag äntligen få min skinkmacka. Gjorde i ordning mackan på skärbrädan i köket, checkade av att inga skinkgalna katter var i närheten och vänder mig om för att hälla upp en kopp kaffe. Hör något komma klampandes i full fart och vips! Det var den mackan det.
Kattfan. Hon kom i full fart, kastade sig upp på skärbrädan och lyckades på något sätt få med sig hela mackan ut i vardagsrummet. Det tog inte många sekunder innan den skinkan var borta. Hon är dessutom väldigt förtjust i att tugga sönder bröd, så det var inte så mycket kvar av resten av mackan heller..
Suck.. Jaja, jag får väl äta något annat till frukost. Om någon vill ha en billig, ondskefull katt som mer än gärna äter upp halva kylskåpet när ingen tittar så vet ni var jag finns :mad:

Jag försökte äta en smörgås med veckans skinka på. För att få den där förbannade skinkan var jag tvungen att gömma några skivor så inte sambon skulle ta dem. Ok, så konstruera ett sambosäkert gömställe i kylskåpet och smuggla dit lite skinka utan att han märker det. Mission accomplished!

Sweet, då skulle jag äntligen få min skinkmacka. Gjorde i ordning mackan på skärbrädan i köket, checkade av att inga skinkgalna katter var i närheten och vänder mig om för att hälla upp en kopp kaffe. Hör något komma klampandes i full fart och vips! Det var den mackan det.
Kattfan. Hon kom i full fart, kastade sig upp på skärbrädan och lyckades på något sätt få med sig hela mackan ut i vardagsrummet. Det tog inte många sekunder innan den skinkan var borta. Hon är dessutom väldigt förtjust i att tugga sönder bröd, så det var inte så mycket kvar av resten av mackan heller..
Suck.. Jaja, jag får väl äta något annat till frukost. Om någon vill ha en billig, ondskefull katt som mer än gärna äter upp halva kylskåpet när ingen tittar så vet ni var jag finns :mad:

Hahaha! Är det katt eller sambo som måste uppfostras? Vattenspruta funkar på båda har jag hört. ;)

Mina (katter, inte människosambos) gillar stark lagrad ost mer än skinka... det skriks väldigt när brännvinsosten kommer fram! Det eller gravlax.

Hehe... jag gillade nog Vandal bättre isf.

Gingis? Som i Gingis Khan?

Finns ju också en massa godisnamn som kanske funkar om man gillar sånt; Choko, Pralinen, Twist, Pepsi, Kola...

Annars gillar jag "tant och gubbnamn" så jag stödjer din sambo i namnet Enok... :D
App app app, inte sambo = har inte så stor talan i namnvalet ;)
Demo är lättsagt :)

Hahaha! Är det katt eller sambo som måste uppfostras? Vattenspruta funkar på båda har jag hört. ;)

Lätt att det är sambo som behöver uppfostras! Har provat vattenspruta, men han bara skrattade.. Provat klickerträna honom med, men det gick inte heller så bra.. Mutter, omplacera honom tror jag.
Kisse jobbar säkert på hans order... De brukar dela på skinkpaketet utan mig och de andra två tjejerna.

@athena_arabians Haha, det är bara en av våra som äter räkor. Hon älskar det! Men lämna något framme på diskbänken.. Nä, Hollie huligan tar det så fort man inte tittar.

Alltså, tortilla-bröd. Hon blir helt tokig! Till och med oöppnade förpackningar måste gömmas annars tar hon dem. Fattar inte vad som är så gott med just tortilla..

@athena_arabians Haha, det är bara en av våra som äter räkor. Hon älskar det! Men lämna något framme på diskbänken.. Nä, Hollie huligan tar det så fort man inte tittar.

Alltså, tortilla-bröd. Hon blir helt tokig! Till och med oöppnade förpackningar måste gömmas annars tar hon dem. Fattar inte vad som är så gott med just tortilla..

Mina gillar räkor... om månen är i rätt fas, Venus placerad på rätt ställe osv. Lite kräsna som sagt. Kräftor är lätt äckligt men kan ätas i små mängder vid speciella tillfällen. Hummer... aldrig i livet. De har inga problem med att rata älgfiléputs.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama