Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon är röntgad och ultraljudad. Inga stenar/kristaller hittade, normal urinblåsa och njurar, bra värden på lever och njurar. Urinprov taget under sedering mha steril nål i urinblåsan, det är detta vi inväntar svar på. Äter och dricker, ingen feber. Återkommande problem även under behandling med metacam.

Så himla konstigt alltihop.
O_o Heltskumt! Håller tummarna att urinprovet visar något som är enkelt åtgärdat!

O_o Heltskumt! Håller tummarna att urinprovet visar något som är enkelt åtgärdat!

Jag med! Väntar fortfarande på att vet ska ringa, kommer sitta som på nålar tills dess. "Hon kommer ringa senare under eftermiddagen" ja det var ju en exakt och bra tid :up:

Just nu är jag bara sur på mig själv att jag inte ringde redan igår och frågade om provsvaret, tänkte att jag skulle göra det... Suck.

Sabla kattskrällen som massakrerat uthämtningsavin från posten! Måste jag vänta på påminnelsen nu, eller kan man ringa och be om en ny?

Skyll er själva! Nu blir det den äckliga maten några dagar till bara för det... ni kunde inte tänka er att käka upp elräkningen istället? :cool: :devil:

Sabla kattskrällen som massakrerat uthämtningsavin från posten! Måste jag vänta på påminnelsen nu, eller kan man ringa och be om en ny?

Skyll er själva! Nu blir det den äckliga maten några dagar till bara för det... ni kunde inte tänka er att käka upp elräkningen istället? :cool: :devil:
:rofl:
Ring och se om det går att ordna en ny! Och ge djuren sallad och bönor i en vecka som straff ;)

Trodde aldrig jag skulle säga det här men: YES! Det var bakterier i urinprovet! :D :rofl:

Oj oj. Har ingen bil hemma så får ge mig iväg på cykeln till apoteket och hämta ut antibiotika så att vi kan få bukt med det här så snart som möjligt. 10 dagars kur med medicin 2 ggr om dagen.

Håll tummarna nu! :bump:

Trodde aldrig jag skulle säga det här men: YES! Det var bakterier i urinprovet! :D :rofl:

Oj oj. Har ingen bil hemma så får ge mig iväg på cykeln till apoteket och hämta ut antibiotika så att vi kan få bukt med det här så snart som möjligt. 10 dagars kur med medicin 2 ggr om dagen.

Men åh så skönt! Heja Sessan, bli frisk nu :bump:

Men åh så skönt! Heja Sessan, bli frisk nu :bump:

Ja herregud så lättad jag är! Problemen mellan katterna kvarstår ju men vi ska fixa kompostgaller så att vi kan börja introducera dem för varandra igen så smått. Det är rätt jobbigt att behöva ha dem åtskilda.

Nu har jag minsann beställt och betalat! Nu ska det vara mat, bur och nytt kattströ på väg hitåt snart :) Blir spännande! Fast det var dyrt för mig som lever just nu på min ynka handikappbidrag :grin: Alice kom iallafall fram och jamade fram ett tack (inbillar jag mig) så hon verkade uppskatta det iallafall :D

Utfordrar någon här med Herrmans ekologiska kattmat?

Såg den på nätet och tyckte det lät jättebra, men är lite nyfiken på fler åsikter eller om någon testat den. Ekologiskt, allt kött kommer från eko-gårdar, djuren ska slaktas humant, etc - en hel del krav som lät utmärkta. Dessutom 96% kötthalt i produkterna.

För bra för att vara sant? Någon som man genast ska köpa på sig? Tyckte priset var rätt humant ändå...

Vi är inne i en vägra-bozita-period så jag ska testa ett annat märke och se om det faller Fröknarna bättre i smaken.

Yrvädret saknar fortfarande ett vardagsnamn. Idag lutar det åt Igel, för jösses vad han är på mig hela tiden. Går jag iväg så ylas det för fulla muggar

xida_5237.jpg

Yrvädret saknar fortfarande ett vardagsnamn. Idag lutar det åt Igel, för jösses vad han är på mig hela tiden. Går jag iväg så ylas det för fulla muggar

xida_5237.jpg

:love: Jag tycker "Parabolis" är lämpligt :D Fast mina har flera namn :)

Jag känner igen det där "mammiga", jag är i fältkontoret och den här gången tog jag med damerna (pga pappas bortgång). Missia har parkerat i fd chefens stol (enda gången det är något vettigt där... :cautious:) och är hysteriskt mammig. Tassa är lite mer avvaktande men klänger på mig när jag sover... är SÅ extremt glad att vi inte borrar 24h-skift utan bara 12h!

Min Alice har en ny rolig lek. Hon använder sina tassar för att få en tvättsvamp ur hållaren och falla ned i badkaret, och så lägger jag tillbaks den. Och hon tar ut den igen. Och jag lägger tillbaks den ... etc.
Ända tills matte tröttnar :grin:
Har märkt att det är ett väldigt odiskret skrik på uppmärksamhet när hon tycker att jag är tråkig :cautious:

@cili: Vad sägs om Igge Igel? :D

Han är så ohyggligt söt och färgen är jättefin :love:
Jag har funderat över Iggy, men det är ju en användare på ett annat forum så det kan han inte heta ;)
Egentligen vill jag ha en konsonant först, för det ligger bättre i munnen.

Just nu har han stirr-tävling med Boll. Han ser glad ut, hon ser förbannad ut. Kakan ligger en bit ifrån och övervakar så allt går rätt till.

Apropå Boll förresten. Hon har fått en allergisk reaktion och ser ut som fan i huvudet. Två stora sår :( Så hon går på medicin just nu, himla tur att hon är enkel att ge tabletter till. Inget bråk alls, bara öppna munnen, lägga in och så sväljer hon.

Vad skönt att de till sist hittat något fel. Nu håller jag tummarna för att hon ska bli bra med rätt behandling.

Skyller på den vita katten att jag försov mig i morse.. Vaknade pigg och glad, evita kom och la sig på min mage och spann, sen var klockan jättemycket helt plötsligt! Allt det där om att katter är bästa väckarklockan är bara ljug :cautious: Mina lurar mig minsann att stanna i sängen och soffan alldeles för länge!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
423
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama