Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
tumblr_nhdlo5LIZ31sn75h6o1_250.gif

:love::love::love:

Fullständigt galen med andra ord? :angel: Fiin vovve i vilket fall :love:
Beskrivning:
"Rasen är glad och vänlig till sin natur, både mot människor och hundar. Den kan också bemöta sin omgivning med arrogans eller rent av ointresse när andan faller på. Viss reservation mot främmande människor är normalt, men får inte förväxlas med ren rädsla. Mot familj och vänner har den en innerlig och nära relation. Faarohunden är livlig och aktiv som valp och unghund och är mycket förtjust i att följa med sin familj på allehanda aktiviteter och upptåg. Jaktinstinkten ligger alltid latent, där den använder nos, ögon och öron.
Den njuter av värme och kan ligga och lapa sol på vår och sommar. De tycker också om att ligga högt med utsikt."
Kanske t.o.m mera kattlik än vad vissa katter är..? :cautious::laugh:

Eller vänta, det var kanske en basenji jag tänkte på :idea::cautious:
Basenji.jpg

Den tvättar iallafall sig själv som en katt tydligen :D

Beskrivning:
"Rasen är glad och vänlig till sin natur, både mot människor och hundar. Den kan också bemöta sin omgivning med arrogans eller rent av ointresse när andan faller på. Viss reservation mot främmande människor är normalt, men får inte förväxlas med ren rädsla. Mot familj och vänner har den en innerlig och nära relation. Faarohunden är livlig och aktiv som valp och unghund och är mycket förtjust i att följa med sin familj på allehanda aktiviteter och upptåg. Jaktinstinkten ligger alltid latent, där den använder nos, ögon och öron.
Den njuter av värme och kan ligga och lapa sol på vår och sommar. De tycker också om att ligga högt med utsikt."
Kanske t.o.m mera kattlik än vad vissa katter är..? :cautious::laugh:
:cautious::rofl::rofl:

Ok, det här hände ikväll:

...

Skulle ta en fin bild av min födelsedagspresent från kollegorna på kontoret och skicka till särbon :love::
xC2T9M5.jpg

Helt plötsligt dyker Ivan upp för att smaka på godsakerna :d:
bXZ2ub9.jpg

Efter det gick han i koma :eek:?!
x148pzr.jpg

...
Jag borde kanske veta det här; men är det vanligt att ull-ätande leder till medvetslöshet hos katt :nailbiting:?

;)

CAUTION:
En uttråkad katt tant ute på nätet på en fredagskväll.

tumblr_nkt01tIDcJ1s3r5pyo1_500.gif

tumblr_nks6sgi9Mx1rsnaw1o1_500.jpg

tumblr_inline_nghnsl8KqQ1rnrgq3.gif

tumblr_llqrr5NLiy1qg20muo1_500.gif

9ZZgZyD.gif

346217_170x100.png

50420-Tabby-cat-kitten-in-heart-bag-fmoX.gif

tumblr_mftulzieLc1qbxi45o1_500.gif

tumblr_m3p5bhBguZ1rtbmh0o1_250.gif

Titta, någon lyckades hitta OFF-knappen på kattungar! ->
cat19-gif.gif

EucWh5T.gif

1308436824883161.gif

MAGI -->
Kitty-cat-gif-pic-animated3.gif

cute-kitten.gif

udilunf.gif

Kan man nu beställa hem såna här? :love: -->
giphy.gif

@Linta Klart du ska skaffa småsyskon till Sauron :)

Själv är jag apnervös för tillfället! Igår skickade jag iväg nytt avföringsprov för Lumi. Jag hoppas innerligt att hon är fri från Giardia. Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till!!! :crazy: Vill få hem mina andra pälsbollar nu så Lumi får lite sällskap.

Alltså, det är en grej jag funderat rätt mycket på.
Man kan ju köpa flerpack med blötmat till katterna, men då är allt i samma smak (tänker typ plattor med Mjau och så). Det blir ju ofta lite billigare. Men jag har fått för mig att det är dumt att allt har samma smak. Jag vet inte varför :o Tror det handlar mest om att jag gillar att få servera olika varje dag.
Är jag bara fånig?

Alltså, det är en grej jag funderat rätt mycket på.
Man kan ju köpa flerpack med blötmat till katterna, men då är allt i samma smak (tänker typ plattor med Mjau och så). Det blir ju ofta lite billigare. Men jag har fått för mig att det är dumt att allt har samma smak. Jag vet inte varför :o Tror det handlar mest om att jag gillar att få servera olika varje dag.
Är jag bara fånig?
Ja, du är fånig ;)

@Linta Klart du ska skaffa småsyskon till Sauron :)

Själv är jag apnervös för tillfället! Igår skickade jag iväg nytt avföringsprov för Lumi. Jag hoppas innerligt att hon är fri från Giardia. Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till!!! :crazy: Vill få hem mina andra pälsbollar nu så Lumi får lite sällskap.
Jaa! :love:
Åh hoppas hoppas att hon är fri! Håller tummarna! :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
425
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama