Jag letade efter ett inlägg där jag tänkte svara på så rätt person ser det, men är uppstressad och orkar inte leta mer så jag hoppas du ser ändå. Jag tror det var i denna tråd i alla fall.
TACK! För att du skrev om att du hade kamerabevakning på din sjukhage
Jag har också skaffat mig det.
Dagsläget då, varning för gnäll men jag måste nog skriva av mig. Vet inte om jag lyckas skriva sammanhängande och förståeligt heller..
Alltså nedre luftvägsinflammation som inte svarade tillräckligt på första behandlingen. Nu inhalator typ nr 2.
Återfall i hovledsinflammation båda fram vilken han friskförklarades från och sattes igång i Augusti 2021. Under hösten var han bra.
Sen när den återkom är oklart. Det har inte märkts tydligt men så har vi nästintill bara skrittat hela isvintern.
Jag tror han har kommit på att den senaste inhaleringsgrejen smakar illa i munnen när man inandats det...
Eller så är det någon annan anledning till att varit så uppstressad. Det som såg ut som han skulle tolerera denna inhalatorn bättre då första 2 gångerna givk bra
12 puffar 2 ggr per dag till 10 april med en häst som inte vill kommer bli tufft. Så jag hoppas det lägger sig med hans motsträvighet.
Förra inhalatorn körde vi också 20 dagar, men då gick det helt ok från start. Lite trams men det gick hyggligt även de värsta dagarna.
Höet blöts såklart också, men det börjar det bli rutin på så inga problem.
Idag blåser det mycket. Funi gillar inte när det blåser men står ändå bra i sjukhagen och jag slappt kompisarna i en liten rasthage som är utanför sjukhagen så han är i flocken ändå...
Men jag kommer inte kunna gå hans promenad idag om det inte mojnar. Men det kan inte hjälpas.
Har aldrig haft en häst med två "sjukdomar" samtidigt förut och känner mig färdig att bryta ihop just nu.
Och denna rädslan över hans hovleder.
Jag försöker greppa hoppet att det bara är ett återfall pga isvintern (han hade inflammationer i somras med ju, och även väldigt lindrigt artrosfynd men blev ju hältfri emellan ).
Så många tänk om nu, har han ont nån mer stans? Avlastar det så frambenen tar stryk?
Hur kommer plåtarna på hovlederna vid åb se ut? Osv i all oändlighet.
Men på återbesöket ska vi utreda mer kring sådana saker...
På måndag ska det blåsa ännu mer. Så då kommer nog hela flocken få stå inne faktiskt så de har varandra om det blir så.
Jag vet att många varit med om riktigt illa skador och jag kanske överreagerar men min magkänsla är så dålig att jag målar f-n på väggen.
. Tårarna rinner ibland för att jag inte vet hur jag ska "räcka till" för att ge ännu bättre förutsättningar.
Tilläggas kan att han är speciell, har flyttat alldeles för många gånger och varit missförstådd, rätt och drabbad av inkörd hjälplöshet.
Vi har kommit väldigt långt i förtroende, trygghet, tillit osv. Men detta utmanar oss väl hårt.