Förstår att det känns konstigt. Hoppas det är för ett "positivt" syfte.
Jo vi ska ju ta över en släktgård med betydligt större möjligheter så när allt är klart och vi har bott in oss på nya stället så kommer allt bli superbra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår att det känns konstigt. Hoppas det är för ett "positivt" syfte.
Ja, helt vanliga brädor från Byggmax som jag målat med lasyr och sen lackat.Den var väldigt fin! Är det "vanligt" trä som är mörkbetsad?
Enligt banken vi var på igår så tar lantmäteriet 1-1.5år år på sig vilket innebär att det kommer dröja jättelänge innan vi kommer kunna avsluta affären med mina svärföräldrars gård jag hade trott att det tog typ max ett halvår.. detta innebär ju att vi kommer vara i lite ingenmansland när vårat är sålt nu i vår. Kommer bli att vi får hyra deras gård tills lantmäteriet har gjort sitt och vi kan genomföra köpet
Enligt banken vi var på igår så tar lantmäteriet 1-1.5år år på sig vilket innebär att det kommer dröja jättelänge innan vi kommer kunna avsluta affären med mina svärföräldrars gård jag hade trott att det tog typ max ett halvår.. detta innebär ju att vi kommer vara i lite ingenmansland när vårat är sålt nu i vår. Kommer bli att vi får hyra deras gård tills lantmäteriet har gjort sitt och vi kan genomföra köpet
@FengurLaugar Ett halvår hade jag nog räknat med men inte 1-1.5år
Här var lantmäteriet klara med avstyckningen när vi köpte på bara 2mån.
@Centaur Vi har slamfärg både invändigt och utvändigt och gillar det skarpt. Inga problem med att det håller ute. Inne i boxarna slits det lite mer, flaggar ibland men läggs på nytt varannat år ungefär. Vi är väldigt nöjda.
Det är alltså den färgen vi har också, vit. I hela stallet utom där det är plankväggar. Där är det en olja med lite off White färg.
Det blir inte väldigt kallt med helvitt då? Har du någon bild? Jag hittade den här bilden på ett helvitt stall och det känns nästan lite "sterilt": https://dequine.files.wordpress.com/2012/03/stall_71359499.jpg
Helst skulle jag haft typ mahogny på boxfronterna och resten vitt, det tror jag hade blivit jättesnyggt. Men tyvärr är det redan målat och det blir för mycket jobb att slipa bort färgen.
När var detta? Vi köpte till mark till nuvarande gård för några år sen och då gick det också ganska fort. Men tydligen har det ändrat sig.
Jag har svarta fronter på boxarna i nät. Men jag tycker inte att det på bilden ser kliniskt ut heller så kanske faller det under "tycke och smak"?
Jag kan tycka att mitt stall ser lite kliniskt ut men jag tror det snarare beror på att det är raka linjer och fyrkantigt nät.
Vi har vita väggar och brunlaserade boxväggar. Nu är stallet bara 1,5 år, men ångrar inte alls att jag målade vitt. Lätt att hålla rent och ljust och fint.Jo det kanske det är, mitt stall är ju väldigt varmt i färgen nu eftersom allt är ljusgult. Ska nog börja med att måla väggarna vita så får jag fundera på om boxarna också blir vita eller om det blir finare med en annan färg. Har jättehögt i tak så det är ett stort projekt.
Vilken spännande inredning du har! Aldri sett det förut. Nästan som ett zoo. Är det bruksbalken utan plank på nedre delen?
Kan du inte visa fler bilder på ditt stall? Jag gillar inredningen, inte så vanlig. Hur står gallret mot en spark?Jag har svarta fronter på boxarna i nät. Men jag tycker inte att det på bilden ser kliniskt ut heller så kanske faller det under "tycke och smak"?
Jag kan tycka att mitt stall ser lite kliniskt ut men jag tror det snarare beror på att det är raka linjer och fyrkantigt nät.
Jo det kanske det är, mitt stall är ju väldigt varmt i färgen nu eftersom allt är ljusgult. Ska nog börja med att måla väggarna vita så får jag fundera på om boxarna också blir vita eller om det blir finare med en annan färg. Har jättehögt i tak så det är ett stort projekt.
Vilken spännande inredning du har! Aldri sett det förut. Nästan som ett zoo. Är det bruksbalken utan plank på nedre delen?