Jag ska ta tag i min vinterhage snart också. Dock inte den här veckan för jag jobbar 7 dagarsvecka. tror faktiskt jag prioriterar ridningen denna veckaHär är det vår i luften, men det brukar bli kallt igen innan april är över, kommer inte bli förvånad om det blir snöyra i heller.
Projekt urmockning av vinterhagen är igång.
Jag har samma funderingar varje år, hur bäst ska jag sköta om den? Spruta på ogräset? Putsas ska den göras så fort det blir tillväxt. Hade den kunnat vila ett år så hade jag sått om med skyddsgröda, men det kan jag tyvärr inte.
Brukar putsa den en gång en- två gånger innan midsommar. Föra året blev det tokigt, efter första putsningen så var det för torrt och varmt för att det skulle ske någon betyda återväxt. Blev inte bra alls.
Dessutom så hade jag önskat mig att jag slapp rullebörrarna och kunde köra med en traktor och skrapa av allt och sedan plocka upp det i skopa och lägga det på stacken. Nu är det tungt! Men det är fint väder så det går ju. (Just nu känns det som a never ending story).
Jag känner samma med never ending story så fort jag tittar på hagen... Många skottkärror lär det bli..
Men det är otroligt härligt ridväder