@Cattis_E Härlig julbild
Kallt och rått, behöver dessutom ta tag i mockningen av hagen (igen). Kör typ 100 liter vatten i dunkar var dag och jättemycket mat på flaket ut till hagen. Glad i min bil!
Jag trodde det skulle bli kallt och frysa, även om det troligen kommer så småningom, hade tänkt öppna upp en liten bit så de kan gräva i snön.
Här var det återväxt till slutet av November, det var inte mycket för de att äta utan vanlig fodring, men tillräckligt för den lättfödda.
Däremot funderar jag på om de ska åka på bete till sommaren, stort fint bete, kuperat både med äng och skog.
Finns lite ridvägar som gör att det funkar att rida ok, så kan man köra till ridbanan då och då.
Men så slipper man det eviga mockandet av hage och vattenkörningen. De blir kollade var dag och vi har haft våra hästar där tidigare med förtroende för de som har hand om det.
Vill man vara hemma och dricka Mojito nån dag och läsa så kan man göra det.
Öste in nio säckar spånpellets i lösdriften, så nu är där ljust och fint. Lägger in halm i hörnan och fyller på då och då. Då slipper jag att de äter och skiter om vartannat i halmen, känns inte fräscht direkt.
Har inget projekt mer än att jag har sett något ställe i lilla hagen som behöver byta stolp. Ska gå runt hagen någon dag och kolla samt spänna tråden.
Däremot är det STOR skillnad från förra året på geggigheten i hagarna. Förra året flöt allt omkring, regnade 200- 300% mer än vad det brukade vilket var tur iochmed torkan.
Men nu är det en välklippt grön matta istället.