Åh, vad tråkigt
. Hoppas verkligen att han blir bra efter operation!
Tack
. Vi har bett om en offert om paddock från en snubbe här i närheten. Han var här och kollade för någon v sedan, och öppnade upp ögonen lite. Och vi har nu bestämt oss för att inte lägga den på ängen (där det är fint gräs och plant), utan faktiskt utnyttja en bit som ligger närmre stallet men som är lite ojämnt och innehåller lite stenbumlingar. Stenen går ju faktiskt att flytta på med grävmaskin och det är onödigt att lägga en paddock i en fin hage.
Han menade att där vi nu tänkt ha den, en bit upp, där marken redan är hyfsat dränerad och nära stallet. Så behöver det inte dräneras så mkt, kanske inte alls. Beroende på vilket underlag, kanske man kan slippa mattan, då vissa jord/sand sorter inte går upp i topplaget liksom. Och sen ska vi nog ha naturgrus, vilket inte är djupt men inte så hårt som stenmjöl. Förhoppningsvis lagar vi oss med inte tusen olika lager liksom, och så har vi förhoppningsvis sten och sand här hemma i skogen som vi kan plana ut botten med = spara transportkostnaderna där. Och inte så långt att dra elen heller.
Sen hittade jag lite bilder igår när jag letade lite. Och hittade en paddock med en ram runt, och det vill jag sååå gärna ha!!!
Sen får vi se när det finns ekonomi för allt! Så drygt att plugga, man bidrar ju inte direkt till det där paddock-kontot 
.