Snackistråd eget stall/egen gård

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har typ 3.2 till 1 ha mark m elrep. Det är dock sällan igång eftersom jag är så kass på o trimma under tråden och iaf den andra hästen är livrädd för staketet. Hmm. Det är nog iaf hyfsat rimligt till den storleken på hage, har för mig vi räknade på d när vi köpe det.
3,2 Joule? Vår hage är strax över 1 hektar, avdelad på mitten, numera med aluminiumtråd (snart:D). Vad är normalt?

(Btw har jag fortfarande inte kollat sadeljärnet, har bara pysslat med staket och jobbat massa denna veckan:down:)

Då har ni nog ett rätt rejält aggregat mtp val av tråd oxå :D

Äsch, har inte fått hem nya heller så vågar tyvärr inte skicka med mitt S m svärfar i helgen. Hästen lyckades bli halt på dressyrträningen i tisdags så vet iofs inte när jag kan rida igen, får väl återkomma :p

Äntligen är min lösdriftshall färdig - i alla fall så att hästarna kan använda den. Hängränna etc ska upp också ;)

1-åringen var snabbast med att gå in i hallen och undersöka den. Mitt gamla sto fick jag leda in, shettisen tyckte det var suspekt över huvudtaget. Men igår när jag kom hem och det blåste storm ute, då stod alla 3 damerna i hallen och såg rätt nöjda ut. Vid morgonfodringen i morse så var alla 3 spåniga - och har alltså legat ner och vila tunder natten.

Känns hur skönt som helst :D

[URL=http://s115.photobucket.com/user/Lizzie_63/media/442.jpg.html][/URL]

/Lizzie

Äntligen är min lösdriftshall färdig - i alla fall så att hästarna kan använda den. Hängränna etc ska upp också ;)

1-åringen var snabbast med att gå in i hallen och undersöka den. Mitt gamla sto fick jag leda in, shettisen tyckte det var suspekt över huvudtaget. Men igår när jag kom hem och det blåste storm ute, då stod alla 3 damerna i hallen och såg rätt nöjda ut. Vid morgonfodringen i morse så var alla 3 spåniga - och har alltså legat ner och vila tunder natten.

Känns hur skönt som helst :D

/Lizzie

Snyggt! :)

3 av 4 väggar är uppe :) :)

wpid-20151003_151509.jpg

wpid-wp-1443974029232.jpeg

Min mor har även gjort en skylt till stallet :love: Hon kommer även göra matchande boxskyltar till alla tre hästarna med namn, stam osv :)

wpid-2015-10-02-18-27-09-jpg.jpeg

@lizzie Det blev ju superbra!

@Catrool Jag har nog sagt det förr men jag säger det igen - vad duktiga och flitiga ni är :D

Tackar! Min stora sto bara älskar hallen - och när väl spånet var på plats så syns det tydligt att alla tre hästarna ligger och vilar där inne.... spåniga svansar ;-).

Det som ska fixas innan vintern är en köldridå för ingången så det in regnar och snöar in.

/Lizzie

Tackar! Min stora sto bara älskar hallen - och när väl spånet var på plats så syns det tydligt att alla tre hästarna ligger och vilar där inne.... spåniga svansar ;-).

Det som ska fixas innan vintern är en köldridå för ingången så det in regnar och snöar in.

/Lizzie
Hihi, jag har en köldridå till mina minigrisar :D

För en oinsatt, hönsbox? Ska dem bo där i vinter? :)
Ja, iom att vi har så mycket utebyggnader så har vi inget separat hönshus. Istället har vi några boxar, alltså utrymmen, till hönsen där de är på nätterna för att få skydd mot rovdjur. På dagarna är alla ute :)

Ja, iom att vi har så mycket utebyggnader så har vi inget separat hönshus. Istället har vi några boxar, alltså utrymmen, till hönsen där de är på nätterna för att få skydd mot rovdjur. På dagarna är alla ute :)

Ah smart! Är dem ute på vintern också? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 337
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 253
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 815
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar