Jag hade den ena av mina hästar dräktig när vi byggde, så hon fick förstås stå. De andra höll vi igång på sparlåga, försökte rida minst 2 ggr/vecka - men ibland var det svårt att få ihop det med. Vi hade ju byggjobbare som gjorde en hel del, men vår situation var ändå tuff på många sätt. Vi flyttade ju från en gård 40 mil bort, och först var tanken att jag, som är rätt fri i var jag kan arbeta ifrån, skulle bo kvar där med hästarna och maken skulle bo på det nya stället då hans jobb krävde det. Då stallet var inflyttningsklart skulle jag och djuren komma efter. Det visade sig dock inte funka riktigt. Dels behövde det finnas någon på plats som byggarna kunde prata med i alla fall någon dag i veckan, dels var det ju en hel del arbete vi ville göra själva för att spara pengar, t ex målning. Det behövde ju då passas in med byggarnas schema. Så vi hyrde in våra hästar i ett stall en mil från nya gården och jag flyttade ner sex veckor tidigare än planerat. Det innebär att vi hade varsitt heltidsjobb, där iofs jag var flexibel med mina tider, tre hästar i ett stall som inte var helt snabbjobbat och ett bygge som var rätt omfattande.Alla ni som bygger och har er. Hur mkt tid har ni över till hästarna egentligen? Jag har lite dåligt samvete att jag inte lägger så mkt tid på hästarna, speciellt på min gamla dåre . Han behöver stimuleras för att hållas trevlig, annars blir han så tjurig och tvär .
När man väl håller på så vill man ju bli klar, och då tänker jag, "Det är bättre att jag blir klar med den här nu, så får hästarna mer tid sen", typ så. Och förhoppningsvis så får de ju det. När stallet är klart och sadelkammaren som vi inte ens börjat med (drömmer mig bort) så kommer allt bli så mkt smidigare, när allt fungerar och finns på plats.
Intalar mig själv att hästarna mår bra av att gå i hagen och skrota ibland!