Äh. La ju detta i fel tråd ju :P
Kul avbrott ändå fin ridning!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äh. La ju detta i fel tråd ju :P
Då är det mer en slad än en harv ni har i nuläget låter det som, eller? Inga harvpinnar som går ner alltså? Men det har ändå fungerat för att hålla banan lagom lös?
Jag vill också hellre ha en hårdare bana, men eftersom vi inte har traktor och någon riktig harv så hoppas jag ju att det ska räcka med bil/ponny + en lättare, hemmagjord vändbar (sladd på ena sidan och harv på andra sidan) harv-sladd.
Hur ser din ut? Har du bilder?
Jag har ingen bild just nu, men ladan har åstak, höjden i nock = 4 m. 2,8 m där taket slutar (vad det nu heter).
Den befintliga öppningen på kortsidan är ca 2.6 m hög. Gjuten platta.
Bakom och på sidorna är det skog, men undanröjt runtom där den ska byggas ut. Framför (åt det hållet öppningen är) är det helt fritt.
Tänker att ca 5 hästar ska få plats, men vill ha det så rymligt och luftigt som möjligt.
Hur skulle det tex vara att ha en L-formad ligghall? Någon som har?
Hur snyggt som helst!
/Lizzie
Himla snyggt!!! Åh, vill oxå ha en sadelkammare!!!Nu är det snart klart i sadelkammaren!
Lite dålig bild eftersom detta blev klart nu sent ikväll, men jag är så glad över dessa hängarna till mina älskade schabrak
Himla snyggt!!! Åh, vill oxå ha en sadelkammare!!!
Jag undviker helst att lägga gjorden över sadeln, och funderar hur jag ska förvara den istället på ett smidigt sätt. Normalt brukar jag hänga den över kroken som finns under en vanlig sadelhängare i metall. Men ska ha så som @Catrool och då försvinner ju den möjligheten. Någon som har en fiffig lösning?
För övrigt är själva stallets innerväggar klara nu, och de har blivit grundmålade. Fasen vilken tid det tar (det oxå ). Idag har vi iof lagt några timmar på att hämta den här godingen
Efter mkt om och men så är vi äntligen kattägare till en underbar liten kattunge
Imorgon ska vi på och måla första strykningen av vitt i stallet!
Men åååh vilken sötnos!Himla snyggt!!! Åh, vill oxå ha en sadelkammare!!!
Jag undviker helst att lägga gjorden över sadeln, och funderar hur jag ska förvara den istället på ett smidigt sätt. Normalt brukar jag hänga den över kroken som finns under en vanlig sadelhängare i metall. Men ska ha så som @Catrool och då försvinner ju den möjligheten. Någon som har en fiffig lösning?
För övrigt är själva stallets innerväggar klara nu, och de har blivit grundmålade. Fasen vilken tid det tar (det oxå ). Idag har vi iof lagt några timmar på att hämta den här godingen
Efter mkt om och men så är vi äntligen kattägare till en underbar liten kattunge
Himla snyggt!!! Åh, vill oxå ha en sadelkammare!!!
Hm, ja de är ju allt lite besvärliga de där gjordarna. Jag har ju bra gjort själva sadeldelen på sadelhängarna än så länge, så kan ju se om jag kan få plats med någon krok under.Jag kanske oxå ger upp tankenTack!
Sjukt söt katt!!
Angående sadelgjordar så va jag inne på att sätta upp krokar på väggen där sadelgjorden kan hänga rakt ner men det blir väldigt skymmande så tror jag lagt ner den idén. Hade det bara vart en gjord så hade det väl vart lugnt men de är ju fler än så!
Nu är det snart klart i sadelkammaren!
Supersnyggt, bra jobbat!!
Ett sånt ställe ni har/håller på att få! Vilket är nästa projekt?
Därefter är det dags för själva stallet, vi håller på att lyfta innertaket samt att alla väggar ska isoleras och sedan på med råspont även där så det är ett relativt stort projekt En dörr ska flyttas också.
@Martina_m Kanske du kan göra likadana trähängare som till tränsen fast bredare och längre och ha över sadelhängarna, så att sadelgjorden hänger liksom över framvalvet. Om du förstår hur jag menar, var svårt att förklara i ord kände jag