Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var du också i Helsingborg?
Det enda jag känner är att det nog finns VISSA domare som inte kommer att hålla sig till nya systemet. Där känner jag att vi ryttare har ett ansvar gentemot de som lagt ner så mycket tid på att utföra domarhandledningen: LÄSA PÅ, LÄRA OSS, och om vi inte förstår, så frågar vi.
Bara genom att uppmärksamma den nya bedömningen kommer det ju att bli tvunget att ändra.
Jag kanske är en jobbig ryttare, men om jag tycker att något verkar fel, så frågar jag, snällt Jag vill kunna få en förklaring till varför t.ex en spänd häst får höga poäng, eller en trevlig lösgjord häst får låga.
Var du också i Helsingborg?
Det enda jag känner är att det nog finns VISSA domare som inte kommer att hålla sig till nya systemet. Där känner jag att vi ryttare har ett ansvar gentemot de som lagt ner så mycket tid på att utföra domarhandledningen: LÄSA PÅ, LÄRA OSS, och om vi inte förstår, så frågar vi.
Bara genom att uppmärksamma den nya bedömningen kommer det ju att bli tvunget att ändra.
Jag kanske är en jobbig ryttare, men om jag tycker att något verkar fel, så frågar jag, snällt Jag vill kunna få en förklaring till varför t.ex en spänd häst får höga poäng, eller en trevlig lösgjord häst får låga.
kl
Prins har haft ont i benen sedan i augusti, blev behandlad hela hösten och fick sen vila för att se om det försvann. Det gjorde det inte, igår hade vi en heldag på kliniken igen. Han har i princip ont i alla ben, överallt. Det verkar vara avlastningsproblem som kommer från höger bak, men bedövning av leder gav visserligen utslag men inget "nu blev det helt bra". Vi ska tillbaka till kliniken för fortsatt utredning om 10 dagar. Ingen spatt iaf, det känns skönt!
Ingen fästingsjukdom heller. Det känns lite som att vi letar efter en nål i en höstack...
Årets först föl har kommit hos oss
ett litet sto e. Viktor fra Diisa u. Ástsael från Aconcaqua
Ástsael är även mor till vår fina Oskar och ytterligare 3 underbara killar.
Rygg och höft är nästa att bli undersökta, tillsammans med SI-lederna. Det känns skönt att veterinären i alla fall inte bara vill behandla de sekundära skadorna utan snarare hitta felet. Förr eller senare..
Tack för förslagen!
Jag hade ute en ET i går till min nya häst för att "kolla igenom" honom inför tävling och träningssäsongen. Han hade en låsning i ländryggen som equiterapeuten sa var supervanligt på islandshästar. 90 % av alla isisar hon hade träffat hade just en låsning där. Hade själv ingen aning om problemet eller utsträckningen av problemet bland just islandshästar. Kanske kan det vara något sådant som spökar? Bara en liten tanke. Hoppas ni hittar problemet!