Sv: Snackis och uppdateringstråd.
Värmland is the place to be
KL
Mackan fick besök av ET för snart tre veckor sedan. Hon tyckte att han var fin i musklerna men han hade en liten låsning bak som hon behandlade. Tyvärr kunder jag inte vara med då jag jobbade (som alltid när det händer något roligt på helgerna...) men mamma har berättat lite om vad hon sa och gjorde.
Hon behandlade honom på vänster sida av bakdelen, så jag kan tänka mig att den sidan är en aning överbelastad. Mackan hade ju hålväggar framför allt på höger bak som han fick väldigt ont av för ca 1,5 år sedan, och jag tror att det har påverkat hans sätt att röra sig lite, trots att han inte alls har ont längre.
Höger bak har under hela tiden med honom (drygt ett år) varit hans svagaste länk, och då han inte är lika stark i den sidan misstänker jag att han var lite överansträngd i vänster sida.
Jag ska ringa ET och fråga lite mer och eventuellt boka in en till behandling och återbesök. Men det var inte någon större låsning förstod jag det som. Han skulle vila i två dagar och sedan kunde jag rida igång igen.
I övrigt går det bra med träningen. Vi jobbar med att få honom riktigt mjuk och lösgjord i framför allt höger sida där han gärna rätar ut sig, och att börja hitta lite mer bärighet på bakbenen. Bärighetsarbetet börjar verkligen lossna! I det här läget är det framför allt i tölten som vi kan hitta lite "samling" och jag måste säga att de senaste turerna har det känts riktigt bra. Han väntar på mig och känns lätt och mjuk i framdelen.
Men nu är vi tävlingssugna!