Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Kl

Jag bara måste berätta att Rá har brummat på mig varenda gång jag visat mig i närheten av deras hage idag! Jag tror det var visst en liten häst som tyckte gårdagens äventyr var riktigt roligt!

wpid-dsc_1914_20140306161355101.jpg

Hade bara öronen varit lite större så är de som tvillingar! Sötnötar!

KL

Nu när Sol äntligen kan ha sadel utan antiglidpad under så har jag plockat fram några gamla schabrak som Godi hade förr. Men han hade mest jordnära mustiga färger, mycket beige, mossgrön och marinblå. Sol är så fin i starka, klara färger så de ser så tråkiga ut på henne.

Så därför åkte jag och shoppade idag, det blev två superfina Eskadronschabrak, ett i en klar ljusgul och ett i korallröd. Så himla glad man blir av dessa glada, glassiga vårfärger! :D

Kl

Någon som är intresserad av hur det gått för Snorri?
Han hade en megastor låsning i höger skinka, typ. Enl fysioterapeuten inte konstigt att han haft svårt för sig... Antagligen sekundärt till detta var en kotledsinfl och knäledsinfl vänster fram. Inget på röntgen, och ingen spatt! Behandlad i lederna två ggr, behandlad av fysioterapeuten två gånger, igångsatt i trav idag. Han var som en ny häst.... Pigg som attan, pep av lycka hela tiden, och en takt i traven som inte var att leka med! Bild på den nyrakade pållen finns i "grov/smäcker"tråden. Tog benen också pga att vet rakade från carpus och ner till hoven på det behandlade. Såg stört ut.

Åh vad skönt! Kul att det känns så bra i igångsättningen :) Du får allt ta och bjuda på lite travbilder sen ;)

Vilken lättnad, ändå!
Skönt för er att kunna börja jobba på framåt igen utan orosmomenten.

Hur ser planen ut nu? Visst var han i bra/hyfsad form sedan tidigare? :)

Ja, han var ganska igång, han hade ett litet uppehåll efter tandoperationen i september, men annars så var han "på G". Så jag hoppas det bara kommer att gå framåt nu!

kl

Tack alla! Idag fick han gå ut i vanlig hage = GLAD häst! Här är lite bilder från dagen!

Senast ändrad:

Fint! :) Hur varmt har ni där?

Nej, jag är inte alls avundssjuk, här i södra Finland har vi haft typ två soliga dagar på flera veckor, lite på 0 grader och regn var och varannan dag. Underbart. :meh:

Fina pojken!
Snart är det allt dags att ta en transporttripp norrut tycker jag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 033
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 699
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 804
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar