Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

kl

Tiden går sakta när man längtar efter nått.... :p
Men snart kan jag nog presentera mitt nya "projekt" eller vad man ska kalla honom ;)
Spännande värre....snart snart! :D

På tal om en annan sak.

Någon som vet hur bettreglerna ser ut nu på tävling i det nya systemet? Motsvarar lättklass C-klass eller hur ser det ut? / Förvirrad tjej

kl

Om ni inte känner igen mig så är det jag som varit *Tilda* innan, men nu är det nya tider, haha! :D

Tack! Ja, så länge han är glad i det jobbet vi gör och vi är på samma våglängd så ska han fortsätta vara min sockerponny :love:

Tack tack tack alla! Vi har haft över tio grader här den här helgen, jag borde tentapluggat men.... Äsch ;) jag har ridit och hållit lektioner istället ;)

*knapp*
Jag är igång med ridningen igen. :) Jag har fått förtroendet att ha ett av gårdens ston som ridhäst och vi har under helgen kommit igång nu. Så nu är det bara att hålla i. Har haft lite problem med att en häst spränger staketet när jag tar ut G så det har varit lite besvärligt från och till, men nu har jag fått bukt med det och den där hästen åker hem till sin egen gård imorgon förhoppningsvis. Föl och ston ska vänjas av i veckan som kommer så det är en hel del inplanerat i stallet just nu. Mina sittben har blivit rätt ömma efter helgen då jag inte har ridit regelbundet sen september förra året. Men nu är jag på banan igen. Hoppas på att komma ut på någon lättklass tävling i början på sommaren.

Här var det 16 grader ;)
Kvällen spenderades med denna
lVMRXhL_40

Tryck för att se filmen!

Tycker hej vilt över hela skärmen nu......vart ska man trycka?! :p :rofl:

Senast ändrad:

KL

Nu har ryttarbrev och startlistor kommit för tävlingen till helgen. Jag blev nervös direkt jag började läsa! Varför blir jag det?! Har aldrig varit nervös inför eller under en tävling förr...

Senast ändrad:

Jag kände precis detsamma inför årets premiär! Jag tror att det kan vara för att både du och jag har någon/några starter i bagaget från 2013. Nu vet man vilken poäng man har fått tidigare och vill ju gärna se en utveckling framåt och inte bakåt. Så kände jag i alla fall. Förra året hade jag inget att jämföra med, men i är har jag ju det.
Så du kan ju ana min besvikelse när vi sänkte oss från ifjol ;) MEN, jag tänker att det går inte riktigt att jämföra när det är en inomhustävling. Jag fick inte riktigt samma känsla som på en ovalbana, och dessutom var vi 5 ekipage inne åt gången och jag hamnade vid flera tillfällen i "domarskugga". Man får inte tro att hela utvecklingen går bakåt bara för att man får en lägre poäng än tidigare.

Jag förstår din nervositet, men det kommer säkert gå jättebra, så försök att bara njuta av dagen och ha roligt! :) Önskar att jag kunde komma och titta, men jag jobbar...
Så jag önskar dig lycka till nu med en gång! :)

Ja det ligger nog något i det du säger:-) Sem har jag en mycket bättre häst nu än jag hade innan och vill väl kunna rida såpass bra att det syns och känns!

Tack Anna! Ska rida och ha kul, det är viktigast:-)

KL.

Vad fantastiskt kul det är att rida på is!! Var på en mycket rolig och bra arrangerad tävling i Skogsbo igår.

KL.

Gimlan (tror jag väl det är?): Ska du sälja Embla nu?

Annars skulle hon väl inte ligga på annons hos Jamila? ;) :D

Det stämmer. Livet har radikalt förändrats och det mest logiska är att bara behålla en häst. Valet är självklart, Saga är mitt hjärta, mitt allt och henne behåller jag. Spöket är rent objektivt den bättre av dem, men hon har aldrig klivit in i mitt hjärta även om hon är en fantastiskt häst på alla tänkbara vis.

På tal om en annan sak.

Någon som vet hur bettreglerna ser ut nu på tävling i det nya systemet? Motsvarar lättklass C-klass eller hur ser det ut? / Förvirrad tjej

Såhär står det på SIFs hemsida.

Lätt klass
Sverige har under flera år haft en egen indelning av vissa av de grenar man i FIPO kallar övriga grenar, och kallat dem Lätt Klass. Från och med säsongen 2014 slopas begreppet Lätt Klass. Däremot är det fritt fram för klubbarna att skapa grupper inom grenarna (t ex blåbär och elit), ett system som redan används vid många icke officiella tävlingar t ex vid vintertävlingar.Vi hoppas att denna förändring ska skapa möjligheter för fler hästar att komma ut på tävlingsbanorna. Långsiktigt tror vi attman ska skapa A/B/C klasser inom alla grenar och kanske ha SM i alla grenar.
I Sverige har vi begränsningar av vilka bett som är tillåtna i de grenar som tidigare ingått i Lätt Klass. Från och med 2014 utökar vi vad som är tillåtet att rida på i dessa grenar: man får rida på tränsbett eller på bettlöst huvudlag avsett för ridning och utan hävstångseffekt.

Jag har inte varit så aktiv här inne, mest varit i bakrunden och läst :p

Jag har två islänningar, en valack på 14år och ett sto på 7år. Båda importer från Island.
Valacken var min första islänning, skaffade honom för tre år sen. Tävlat en del med ganska bra resultat, vi skall ut i öppen klass i år är tanken och iaf B-Klassa oss.
139447461739081200_resized.jpg

139447610036409200_resized.jpg

Stoet fick jag ganska kort tid efter valacken när jag var på Island, helt grön var hon kom.
Ridit in damen själv, och nu skall hon sättas igång igen efter ett tags vila pga graviditet. =)
139447461776186800_resized.jpg

Samma här, kanske något strå, men inte mer än så. Rejält klippt förvisso, vet inte om det spelar in.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 033
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 698
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 804
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar