Sv: Snack & Uppdateringstråden
Om folk lägger ut bilder.. herregud bilder??? det är EN sekund av ett helt liv och att då döma ut en hel häst efter EN sekund tyder ju bara på personens okunskap och inget annat.
Däremot kan man säga nått i stil med försök få till en bättre bild eller har ni en filmsnutt kanske så kan jag med min gedigna erfarenhet av ridning aknske hjälpa dig med lite tips och råd nu när ni kommit så långt på vägen och är så duktiga!
Men det är bara riktigt hästfolk som har ryggrad att kunna ge sådan kretik tyvärr.
Ist funkar iallafall jag som så att jag TROR på vad ägaren säger oavsätt vad en sekund av dess hästliv säger.
Och sjunker mig inte till sandlådenivå och ska sitta och spela bror duktig och kritisera hur illa det ser ut och hur dålig ryttaren/hästen är.
Och efter 5 mendingar har jag enbart kritiserat allt dåligt och vill inte se de braiga.
För de sårar och de vet jag ju redan innan jag som person säger det.
Men ivissa fall är det tydligen de som är själva huvudpoängen i det hela.. att såra.
Det är som att säga till en nybliven mamma att fy fan vad ful unge du har fått.
Oavsätt om man faktiskt tycker att ungen är ful så är det bara något man inte säger.
För det sårar.och har man lite vett bakom pannbenet så fattar man detta.
Samma sak gäller hästar en ryttare som är superglad att det går bra ska man inte sitta och trycka ner att de ser för jävligt ut.
Låt personen få va glad, man vet inte bakgrunden och hur de var från start, det kanske inte är 100% på bilderna men vägen till målet så har man utvecklats enormt mkt och de har gått från katastrof till mindre bra, från mindre bra till bra. och från bra till mkt bra och från mkt bra till kanon och till slut är man där då det går 100%
Ingen här inte har någonsin skrytit om sin häst, och även om man gör de är det så jäkla hämskt att vara stolt och lycklig över sina/ sin häst framgång??.
Skryt de tycker folk när de är avundsjuka på andras lycka.. då skyller man på att det är skryt.
När det igentligen bara är lycka och glädje
Den svenska svundsjukan.. nåde sig om det går bra för dig, tala för f*n inte om de för andra för då skryter du!
Men säg att du är värdelös och inget kan så mår andra dessto bättre och känner sig bra.
Mjooo... tyvärr är jag inte som alla andra utan är mig själv och nu går det JÄKLIGT bra för min häst och detta kommer jag uppdatera så länge det går bra.Och när det kommer en svacka kommer jag uppdatera om de med, och då får jag väl bjuda på att andra mår bättre en stund
Jag kan inte sitta och ljuga och säga.. fy fablan vad dåligt det går.. för det gör ju inte de.
Du får kalla det skryt eller nått annat kalla vad du vill. Jag har lika rätt som du att uppdatera om min häst.. och jag ljuger aldrig och de kan va jobbigt för andra ibland det vet jag.
Sticker de i ögonen det du läser så låt bli att läsa
Finns en knapp som heter ignorera då slipper du se mina "skryt" inlägg helt och hållet.
Mkt smart funktion=)
Och se mina brister,, de har jag en ridinstruktör med ca 30 års erfarenhet av hästar och som är utbildad till.
Och inte bukefalos där helt okändla människor ska sitta och tala om för mig efter att ha sett en bild hur jag ska göra och inte göra.