Sv: Snack & Uppdateringstråden
Knapp
Nu var det längesedan jag uppdaterade i bilder, och Óskadís har aldrig fastnat på ridbilder så idag fotade jag och min bästis våra hästar.
Hon har ridit och tränat Óskadís åt mig sedan i augusti/september (vi bytte hästar med varandra en period) och sen har hon haft kvar den övergripande träningen av henne. Dom funkar bra ihop och Óskadís är en himla svår och klurig häst, under en period har vi mest bråkat och haft helt olika åsikter. Så det här har blivit jättebra!!
Det är alltså inte jag som rider på henne, så låt bli att kommentera ryttaren.
Skuggi är det jag som rider, jag har lite sitsproblem och dagen till ära har jag fått ryggskott.
Så därför blir det ännu sämre. Men det jobbas på.
Han har ju stått i sjukhage i 5 månader och i början av oktober började han sättas igång. Bootsen är 165 gr och de gick han med i ungefär 10 minuter
Skuggi och jag har tydliga mål och riktlinjer så vi har börjat hitta varandra, formen och bakbenen är på väg. Tyvärr fick jag inte så många rätt moment-bilder, men de här duger bra (tycker jag..
)
Arbetstempo tölt
Mellantempo tölt (han faller lite mera isär där än så länge, men det kommer)
Óskadís har haft problem med traven, hon har otroligt stark tölt och pass, men den kommer. Än så länge oformad men det kommer det kommer.
Och rätt som det är när man rider denna häst kan man hamna någon helt annanstans.