Snack & Uppdateringstråden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Nä på den tiden hade man tyvärr inte råd eftersom man bodde hemma och mor var snäll och betalade.

Så visst Jorunn har jag lagt ner iiiiii vill inte tänka hahah.. men det är bra många 10 tusentals kronor:crazy:Men de är de värt:D

Tävla dressyr ska jag göra det är mest för min egna skull att komma över rädslan att tävla dressyr.Alla kollar på en och jag får black oute.

Det SKA jag komma över, de som är så jäkla bra inom islandshästtävlingarna, speekern talar om vad du skall göra i vissa grenar:love::love::love:
Behöver inte tänka=)

Jäkligt svårt, själv blev jag ju kvar i tolv år.....Nu har jag varit här (i Sverige) i 6 år och Island känns fortfarande som mer "hemma"....blir alltid nästan tårögd då flygvärdinan (i högtalaren) säger velkomin heim då man landar i Keflavík.

Jäkligt svårt, själv blev jag ju kvar i tolv år.....Nu har jag varit här (i Sverige) i 6 år och Island känns fortfarande som mer "hemma"....blir alltid nästan tårögd då flygvärdinan (i högtalaren) säger velkomin heim då man landar i Keflavík.

Ja hu. Jag förstår det. Jag gråter alltid en skvätt när de påbörjar landningen. Det är inte klokt, vad man kan älska ett land.

Nej, mätintyg behövs bara om de ska tävla som ponny. Så om jag ska ha en ponnyryttare någon gång till henne så måste jag mäta in henne.

Niela: vad roligt att höra. Bara att kämpa på

Tack så mycket :)
Ska bli sååå spännande att se vad det blir för någon liten som kommer ut i maj :D

aha är hon dräktig?=)
Ja vilken hingst?
Skulel vilja ta föl jag med men det är inte rätt tid just nu. Får bli om några år och hingst har jag redan valt ut=).

Men bläckfisken, du har ju missat så mycket!! Kargheten, naturen, känslan, vyerna, hästarna, baden, språket, allt!!

Var kan man annats hitta den här utsikten:
389378_10151062053585545_164485121_n.jpg

De här vägarna:
415018_10151223443985545_905145380_o.jpg

Farliga broar:
25399_10150151528885545_8303807_n.jpg

Tigerkor:
14360_350146905544_7769430_n.jpg

Och FANTASTISKA hästar:
291555_10151883627425545_1286697713_o.jpg

När hänger du med mig till ön?

Haha, det var ungefär sådana kärleksförklaringar jag hoppades på:rofl:

Alltså, jag ska dit, någon gång. Nu rider jag ju inte längre men jag ska åka till Island för att rida, det är en dröm.

Jättefina bilder:love:

Men att de korsar kor med boxer:eek:

Ni är så fina! har funderat på att ge mig ut med nån utav mina på nån klubbdressyr i vår, men vi får se :)

Men jag då? :mad:

:D

Fast det vore kul att åka med nån som har koll, så vill du ha sällis nån gång kan du ju höra av dig :)

Min mamma var där i somras. Men jag fick inte följa med, hon ville åka själv. Det var ju hennes resa :D

Men fy vad taskigt det hade inte jag gått med på;-) jag längtar tillbaka till Island varje dag. Fick förmånen att jobba med hästar i 8 veckor en sommar då vi hann med bland annat landsmot,åka hem till och träffa och se Daniel Jonson rida, rida massa långritter med stora namn. wow så häftigt det var som ur en saga en dröm så häftig. Och renare luft jag aldrig andats. Kolla mina bilder från Island i galleriet här på bukefalos<3

Har du sett de ridbilder jag letade upp för din skull ;) Ligger i tråden. Dåliga, så man ser inte så mycket, men dock ridbilder :D

Jag vill också med! Har aldrig vart där, men det är en stor dröm och det ska inte dröja allt för länge innan jag åker, sambon ska också med och rida islandshäst på Island inte bara hemma i skogarna här! :D

Klart du ska tävla dressyr! Säg till när så kommer jag och kollar/agerar hästskötare! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
500
Senast: Glimra
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
11 703
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30