Snack & Uppdateringstråden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Fast alltså, jag avskyr kyla. Och blåst.
Jag skulle aldrig få för mig att betala pengar för att åka till ett kallt land- skidsemester t.ex skyr jag som pesten.

Men Island är speciellt. Bara där kan jag uppskatta skitvädret.

Ingen blir trampad på tårna, Niela- vi vill nog bara förklara att det är en speciell KÄNSLA på Island. En känsla jag inte fått någon annanstans. Och då har jag ändå varit i Florida X antal gånger eftersom min mormor bott där i 40 år, och jag gillar VERKLIGEN det stället. Det är guld, jag vill gärna åka dit igen när jag har råd.

Fast nu så har vi precis samma sk skitväder här hemma, alltså igen skillnad alls egentligen. Sommartid kan det vara :devil: varmt, och inte ens söder över i ett exotiskt land har jag bränt mig så kopiöst som just på Island. Jag brände sönder mina öron där en sommar, det tog nog nästan 2 månader innan de blev sig själva igen.:D:eek:

I övrigt håller jag med, det är egentligen oerhört svårt att inte tycka om Island, själv var jag skeptisk första gången jag åkte dit, blev rent av anti på bussen mot Reykjavik pga det platta och karga landskapet. När vi sedan åkte norr över vilket är den grönaste och bördigaste delen av Island så blev det något helt annat. Så det blev till att gråta en skvätt när planet lyfte från Keflavik efter en vecka vilket fick omgärdande medpassagerare att börja undra lite.:o

Så Niela, det står dig fritt att tycka vad du vill. Men döm inte något på förhand innan du har varit där, jag kan nämligen inte förstå hur man ens skulle vilja åka till en land man inte tycker om.:confused:

Haha :p

*KL*

Blev lite tömkörning med Laukur innan vi tog kvällen idag :) Jobbade i skritt och trav och fokuserade på att han skulle länga sig och söka sig nedåt framåt och han var suuperduktig :)

563736_4162525748405_930592979_n.jpg

KL

Måste lägga mig i den OT:ade land-tråden lite.

Nån skrev om varma USA och jag säger bara nej nej nej... Jag är född där men uppvuxen i Sverige. Som för många andra så lockade USA och jag flyttade dit för att plugga och vid sidan av det jobba hos Will och Ásta Covert (Àsta ligger etta på worldrankring i tölt T1 just nu och trea i Fyrgång, GRYM ryttare!!) och jag längtade hem något otroligt. Det gick inte att rida ut för att 1) alla vägar var privatägda 2) vägarna var underminerade av jordekorr-hål 3) det var för varmt för att rida längre än 15-20 min. Jag red grymma hästar och blev coachad av världsmästare men det var ändå inte särskilt kul, bara så jäkla svettigt.

Har även jobbat som beridare på Island (bla i februari) och det däremot var awesome! Island är inte råkallt som Sverige och folket är så fantatiska, inte alls så stuckup som i USA. Hästarna är fantastiska, naturen sagolik och atmosfären så himla härlig.

Efter att ha bott i USA uppskattar jag Sverige väldigt mycket och Island är faktiskt enda tänkbara flyttmålet.

Och snart åker jag dit igen, hela familjen + min och mina syskons respektive ska 4 dagar till Reykjavik i januari och fira min pappa som fyller. Ser verkligen fram emot att visa upp favvolandet för min familj:)

KL
Ridning kan man inte bedömma utifrån bilder, däremot ett helt land :angel:

Hahah :D:rofl:

Halvt KL

Jag har aldrig varit på island, men drömmer om att åka dit, helst igår. Jag avskyr kyla, blåst och karga platser, MEN ändå drömmer jag om att åka dit. :love:

Ett annat land jag har varit väldigt anti mot är Polen och dessa "betongländer". Det verkar vara extremt tråkiga länder och jag har inte hört så mycket gott om dessa. Dock kan jag ju inte säga något då jag aldrig har varit där och upplevt det. Så visst kan man i förväg anta att något är som man uppfattat det utifrån bilder osv, absolut. Men det går ju inte att säga något innan man varit där. Det är ju rätt logiskt :p

Innan jag åkte till Thailand (som ändå var ett drömresemål) så var jag lite skeptisk. Det var jag när vi landade i Bangkok också. Sjukt slitet, väldigt "billigt" och fattigt. Men det var det ju faktiskt inte. Det var bara en syn jag fick utifrån. Efter 3 veckor var jag helt kär och nu är det ett av mina favoritländer :love:

Självklart har alla länder sina sämre och bättre sidor, men det måste ju som sagt upplevas för att man ska kunna säga något.

Och knapp på det så klippte jag Lokka idag.
Det gick superbra.

Tyvärr ser man inte så jätte bra men här är en liten bild. Klippte hals och bringa/bog och lite mellan frambenen. Eller ja, nu var det inte JAG som klippte, men det var jag som "ritade" upp det. Jag själv är värdelös på att klippa haha ;)

bild_4_50ca15419606ee62c391e279.jpg

Allt beror på vart på ön man är...
WP_001293.jpg

Eller vilket väder...

WP_001303.jpg

Att ha kunna ha både sommar och vinter samtidigt är ganska lyxigt, tycker iaf jag...
WP_000083.jpg

Bara vinter...
RIMG0264.JPG

Eller vår....
WP_000255.jpg

....................

Visserligen finns de dagar som vädret inte är underbart..... (men dom är få, speciellt om du tar norra sidan.... OCH ptja, hur mycket regnade de hos er i somras? Vi hade runt 7dagar regn.....)

WP_000199.jpg

Oftast är de faktiskt så här...
WP_001235.jpg

Eller så här...
WP_001733.jpg

SLUT PÅ BILDBOMD (och sorry....) ;) Har visst tenta imorgonbitti, sen JULLOV och på söndag flyger jag till Sverige på julsemester :) Sverige är underbart på sina sätt och det är Island också :)

Glad helg på er alla!

men seriöst?? Varför gasta upp er så himla mkt över detta nu och slå ut all ataggar på2 röda?Ni behöver inte sitta och försöker överbevisa mig att Islands är så otroligt underbart och lägga ut en massa bilder.

Acc att folk tycker olika bara...
jag tycker bättre om sverige än island so wwhat???
Jag tycker island är ett tråkigt och fult land soo what? MEN det är ett INTRESSANT land. Därför kommer jag besöka det;)

Vissa gillar Island andra USA andra thailand andra sverige det är väl inge konstigt alls över detta*skrattar*

Nä nu tar vi ovh lägger ner stridsyxan och kramar om varandra istället tycker jag.. Det är ju JUL och då ska man va glad och lycklig och utstråla glädje.

Kram på er all.NI är underbara ni är speciella och unika tänk på de de dagar ni känner er lite nere.

Finns bara en av just er själva.

DET är unikt:love::love::love::love:

De enda taggar jag ser är dina.

Niela förresten rescenserar du också böcker du inte läst eller filmer du inte sett?

platt?
jaja, man ser saker på olika sätt.
Jag var i sydvästra delen. Landskapet var märkligt, speciellt, ganska vackert och framför allt fascinerande.
Blev överraskad när jag var i Wales -07 och fick starka associationer till det isländska landskapet, förutom förstås att det inte fanns några lavafält i Wales.

Så förälskad blev jag inte att jag bara längtar tillbaka, men visst var det speciellt och vackert!

Och den veckan jag var där, var väl vädret extremt för Island. Men det var 25 grader varmt och sol och jag kom hem sönderbränd.

Vilka taggar då? Jag la mest ut bilderna för att locka hit alla dom som saknar Island.

De enda som var till dig, Niela var att du sa att vi inte har skog och de har vi visst det :)

Och ja södra är ganska platt - men det är de ju i Sverige med. Norra är allt annat än platt precis som i Sverige.

Själv tycker jag inte att Sverige och Island är speciellt olikt.

Och turisterna kommer med råge, på Island borde runt 320.000 människor och varje år besöker över 350-480.000människor ön :)
Med andra ord till dig/er som var rädda för att vara ensamma, på sommaren är Island allt annat än ensamt ;)

Och bara för att jag har fått JULLOV och är så jäkla GLAAAAAAAAD får ni några till :)

295_27440977342_5399_n.jpg

391644_10151028324172343_2062514336_n.jpg

227408_10151064736767343_116731348_n.jpg

391343_10150950929222343_1912100925_n.jpg

427502_10150950872012343_864841469_n.jpg

Slut på bildbomp igen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
500
Senast: Glimra
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 062
Senast: Squie
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
11 703
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar