Snack & Uppdateringstråden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Vilken vacker bild! :love: Blev tårögd när jag läste ditt inlägg och såg bilden.. :cry:

Jättetråkigt om det är spatt! :(

*kl*
Fröken B är helt underbar! Nu ska jag snart fara ut till stallet, medryttaren skall rida Filipus och jag ska försöka filma B litegrann. :) Så förhoppningsvis kommer det upp en film här senare idag :)

Nu få ni sluta med Islandsbilder. Jag få ju "hemlängtan".
Och här finns ingen möjlighet alls att åka och jobba på ön just nu.
Tur man har en häst kvar i alla fall så man har en anledning att åka ditt nästa år och titta på hennes föl.

Tilda: Oj vilken bedrift att klara av att gå ned så mycket i vikt! Starkt jobbat!

Vonarneisti: Den där bilden är så fin!

+ moli
Tack, det är praktiskt med en kompis som är super duktig på att fotografera. :)

Och så är det ju omöjligt att få dåliga bilder på världens vackraste häst.
319523_2457398402755_2059289157_n.jpg

311302_2457397602735_1503776502_n.jpg

Nu skall jag sluta bildomba....

Nu få ni sluta med Islandsbilder. Jag få ju "hemlängtan".
Och här finns ingen möjlighet alls att åka och jobba på ön just nu.
Tur man har en häst kvar i alla fall så man har en anledning att åka ditt nästa år och titta på hennes föl.
Inte måste man ha en anledning, det går så bra att åka ändå :)

Du och din häst gör samma resa som jag och min häst :laugh: Han har dock redan "kommit i mål", medans jag har en 10-15 kg kvar.. Men har tappat 26 kg på ett år :bump: De sista kilona är svåra att tappa:cry::confused:

*KL*

Fick besök av mina föräldrar förut och dom hade med sin ena hund så jag och mamma passade på att ta en promenad i snövädret med Laukur och båda hundarna :) Det var gött för oss alla att pulsa i snön! Tror Laukur tyckte det var roligt också att gå på promenad men i morgon ska jag rida! :D

Mamma tog en bild på mig, Laukur och hundarna :)

18130_363265633769551_898056424_n.jpg

*KL*

1 stycken sadel har inköpts till vår yngsta telning, passar utmärkt och både han och jag trivs i den. Med flair i hela sadeln.:love:

KL

Tack alla ni som lagt in Islandsbilder:bow:

Jag blir helt gråtfärdig när jag ser hästarna i den miljön:cry::love:

Lånar min egen knapp.

I början av oktober mätte jag Laukur med viktmåttband och då visade det 402 kg, idag mätte jag honom igen och då visade det 390 kg! Jag blev jätteglad! :D Även fast han inte tränas jättehårt så har det gett resultat fortare än jag faktiskt trodde så jag är riktigt happy nu! Några kg till så tror jag det får räcka :)

Nu när han börjat gå i bättre form i trav och skritt tror jag ryggmusklerna kommer bli finare, han är lite takformad just nu. Även i tömkörningen går han inte bättre form och höjer ryggen bättre än innan så jag ska försöka tömköra oftare och inte bara på volt utan i skogen och kanske över bommar på volt :)

Kl

På begäran kommer här en liten uppdatering!

Det står en ny donna i mitt stall de närmaste veckorna! Det är ingen mindre än buke-hästen Vigdis! Hon skall fira jullov med C's klasskompis tillika min låtsassyrra och får då bo hos oss! Jag har visst blivit lovad provtur och ser mycket fram emot det!

wpid-dsc_0730.jpg

Välkommen Vigdis! Och nu kan matte sova lugnt, viggan står o äter i sin box i godan ro.

Åh vilka fina bilder!! :love:

KL

Idag är en sån här dag som jag saknar mitt älskade SkrotLok så brutalt mycket. Gör så himla ont i hjärtat att veta att han inte finns. Drömde faktiskt här om natten att jag skulle ut och rida honom, kom på att jag hade glömt bort honom i hagen i nästan två år ( :grin: :rofl:). Usch. Det är nästan 2 år sedan jag tog beslutet att ta bort honom.
Jag tror att det finns en häst för alla (hur muppigt det än må låta att säga så, 20 år gammal) även om man kommer att springa på flera stycken som man fastnar för (jag har ju trots allt ett gäng ute i stallet..). Lúkas var utan tvekan den hästen. Skruvade ner hans boxskylt för några månader sen. Gud så ont det gjorde.

Haha mamma och jag pratade om honom för några dagar sen. Det var lite synd att han aldrig kom ut på passbanan. Sjukt snabb att accelerera var hästen. Mamma skrattade och berättade att hon kom ihåg den gången jag satt upp, sen bar det iväg och det sista hon såg var att jag låg på rygg på åkern. Såg ut som en snöängel när jag reste mig. Sjukt roligt! Skithäst :love:

18467_1181095093837_3712144_n.jpg

/Frida - nostalgisk.. :p

Senast ändrad:

Knapplån.

Vilka underbara islands-bilder som lagts in!

Nu har vi tö och kramsnö så det fungerar inte att rida de skodda hästarna av stylt-skäl. Bara att vänta ett på att allt antingen tinar bort eller på att det fryser på, så får vi kanonunderlag för skodda, broddade hästar.

Igår roade jag mig med att rida oskodda hästar i stället.
Jag har åtta skodda, som är tänkta att hålla igång under vintern, och så har jag några ridna unghästar som ska vila under vintern - utom när underlaget är bra så som det var igår och verkar bli idag också.
Bland de oskodda, red jag Karl en sväng igår för att känna på honom. Ren, tack och lov, och pigg och glad. Red honom lite i skritt, trav och båda galopperna och han var ren i alla gångarter. Äntligen! Eftersom han inte är riden på ett halvår och tölten inte är hans starkaste gångart, lät jag bli den. Det handlade bara om att komma ut och lufta sig lite och känna på honom. Om underlaget fortsätter så här, ska han ut och luftas en kortis på onsdag också, har jag tänkt. Det handlar om 20 min ridning totalt och det har som sagt gått ett halvår sedan skadan.

Jag var ut en sväng med Snorri också. Snorri är född -09 och jag red honom fem dagar i oktober, sedan har han fått skrota i hagen igen.
Och igår blev det dags för en tur längs vägen. Pigg och glad. Han är lite kantig och stel i rörelserna, och ganska markbunden när man ser honom i hagen.
Han fick riktigt trevligt travsteg när jag lät honom "kruta på" lite: blev helt ren tvåtakt och ganska stora rörelser med bogarna och ryggen hängde med. Uppenbarligen jobbar jag inget med form eller liknande sjätte gången jag rider på hästen, men han fick växla lite mellan gångarterna inklusive en ganska travtaktig tölt. Härlig liten kille (han är väl 132-133 cm), som kommer att bli jättekul att rida in på riktigt i vår. Nu under vintern blir det som sagt bara några turer när underlaget är bra (förutom förstås att jag får rida på grannens åkrar så underlaget är väl OK hela vintern, så länge uppfartsvägen inte är en halkbana)...

och så var jag jättemodig och började rida in min 2½-åriga fjordhingst "Yngve".
Jag har suttit på honom i stalelt två gånger.
Igår klättrade jag upp, först i stallet, och sedan på med träns och ut på gårdsplanen.
Upp på hästryggen.
Och iväg i skritt, sedan trav (han var pigg och glad och föreslog det själv), och höger galopp. På hemvägen också lite vänster galopp.
Stenkul, totalt tio minuters premiärridtur!!!:bump:

Kl

Kan ni inte slänga in lite härliga vinterridbilder?

:)

Vem ska fotografera...?

Jag hade faktiskt med mig kameran till ridkurs förra veckan. Men det hade hjälpt om jag hade laddat den också.
Nu har jag glömt den på laddning, det tar sig...

Det var jättefin vinter fram tills i lördags då det kom en dryg decimeter snö, jättevackert, men temperaturen steg till strax över nollan så nu är det tungt, kramigt, känns lite grått och inte alls lika vackert längre.
synd.
Men fördelen var ju då att jag "tvingas" jobba lite med unghästarna och de äldre får lite vila.

Usch vad det är kul att rida in unghästar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
500
Senast: Glimra
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 427
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 058
Senast: Squie
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
11 702
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden