Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
och den väg du visade var prwcis så dålig som jag menade, Smala vägar utan diken så på vintern när de blåser yr vägarna igen på 5 röda.
Det står ju till och med p åinformationen på resebolagena att vägarna är dåliga och att det bitbis kan vara svårt att ta sig fram på byvägarna.
Och att många gånger är de lättast att ta till häst.
Är du blind eller. Bilden visa väll tydlig att den ligger högre än omgivningen.
Nästan alla vägar på island ligger högre med ridvägar, lite lägre på båda sidorna av vägen. Om du läser i turist papper ordenlig så är det fjällvägarna och de som går tvärs över islands som är stängd på vintern, för där bor ingen så varför skulle man håller efter dem. Det är dessutom vanliga grusvägar där. De flesta stora vägar är asfalt och plogat.
Ta sig fram till häst? Är dina papper från 50 år sedan? DU verka har en bild av ett land som ligger 50 år efter sin utveckling. Island är i dag ett land som skapa fler mode och trender än många andra länder.
Islands södra del har bättre väder en skåne på vinter. Golfströmmen går förbi ön och det är sällan riktig dålig väder på vintern. Norra island kan väll ställas lika med nord Norge/sverige.
Och det blåsa inte storma var ända dag, även om det inte finns massa med träd så finns det en hel del och det finns många berg som ta vinden. Det blåser mindre på islands än här i Skåne.
Och vi hade då inga problem på vintern på Island, men det har vi här hemma i sverige
Så trött man blir på dig. Varför har du en islandshäst överhuvud taget när allt är så dålig som har med våra hästar och Island att göra.
NU får ni Sluta med dessa underbara bilder
Jag har aldrig varit på Island, men jag SKA dit, någon gång!´
Landet är HELT magiskt! Att få se Islandshästens riktiga ursprung *drömmer*