Sv: Snack & Uppdateringstråden
Vi har ingen aning om hur hon rider
. Hon kanske är jätteduktig.-
Ja och hon påstår åtminstone inte att hon kan en massa.
Det är väl inte så ovanligt att man kan se missar, även om man inte själv kan göra det bättre?
Jag kan se en massa saker på ritter av Rath på Totilas som jag tycker ser illa ut med sporrar i ljumskarna på hästen och liknande, eller att det ser spänt och orytmiskt ut.
Och som ni ser, kan jag påpeka det här.
Men jag påstår inte att jag kan göra det bättre själv.
Att utifrån ett foto - som man får anta är representativt eftersom någon väljer att lägga ut det här när man beskriver sin ridning eller hästens utbildning - komma med tankar som kanske inte stämmer överens med skribentens syn på saken, får man väl räkna med.
Som sagt, att man har förmåga att se brister kan ju handla om att man har förmåga att se bristerna hos både sig själv och andra.
Jag rider regelbundet för instruktör - för att få hjälp med mina brister. Oftast är jag väldigt medveten själv om var de mest basala bristerna ligger och vi brukar vara eniga om vad vi behöver jobba med för att komma vidare.
Och jag - och förmodligen Gimlan också -är medveten om att det som jag kan tycka är "bra" idag, är bra idag för att vi är i början på att träna in något men åtminstone jag brukar ju kommentera att det inte är bra i ett större perspektiv men bra för just den här hästen.
JAg skulle säkerligen få mycket kritik kring min sits och mina hsätar om jag lade in bilder här, men jag skulle också vara fullt beredd på det.
Jag skulle å andra sidan inte lägga in en misslyckad bild på Lukas med nosen mot stjärnorna och ryggen halvvägs mot marken, eftersom jag berättar om piaffträning. Jag skulle välja en bild som illustrerar normala nivån, inte en som är på dålig nivå.
Eftersom man nämligen behöver stå för det man skriver.´Och bara därför ska jag lägga in en 1½ år eller 2 år gammal bild på min nordis,
man ska här betänka att hästen är riden i ungefär ett år efter sin korta travarkarriär
och en 1½ år gammal bild på min fjording som jag påstår är på ca LA nivå i dressyr (på bilden är han 4 år gammal)
och jag påstår att han har bra bakbensaktivitet, hyfsad ryggaktivitet och trevlig form för åldern...